CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tudung Fareeda Memahami Kamu Wahai Gegadis - Serap Gst

2-4-2015 10:10 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 15420| Komen: 55

Description: Terdahulu Beberapa Syarikat Lain Turut Mengumumkan Syarikat Mereka Untuk Turut Menyerap Kos Gst Antaranya Pengendali Rangkaian Restoran Domino’S Pizza, Oppo Malaysia, Produk Bosch Malaysia’S, Namu ...
Foto FB Butik Fareeda Bangi‎                                                                     


SHAH ALAM -  Selepas pasar raya Mydin menyerap kos Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) agar pelanggannya tidak terbeban dengan pengenalan sistem cukai itu, beberapa syarikat lain turut mengikut langkah yang sama.

Antaranya syarikat tudung terkenal Fareeda.

Ketua akauntan dan pemasaran butik Fareeda Bandar Bangi, Syed Mohd Nor Syed Bahrain berkata, harga tudung Fareeda kekal seperti sebelum pelaksanaan GST.

“GST akan ditanggung oleh syarikat Fareeda. Maknanya tiada kenaikan harga tudung,” katanya kepada Sinar Online.


Terdahulu beberapa syarikat lain turut mengumumkan syarikat mereka untuk  turut menyerap kos GST antaranya pengendali rangkaian restoran Domino’s Pizza,  Oppo Malaysia, produk Bosch Malaysia’s, namun bagi sesetengah produk, syarikat itu bersedia menyerap kos GST tetapi untuk selebihnya pelanggan perlu membayar cukai enam peratus.

Bermula hari ini, Malaysia telah menyertai 169 negara di dunia yang telah melaksanakan sistem percukaian tersebut.

Dengan perkembangan itu, Malaysia menjadi negara kelapan dalam kalangan 10 negara Asean yang melaksanakan GST.

GST berkadar enam peratus menggantikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sebanyak 16 peratus yang diguna pakai selama ini, merupakan kadar terendah dalam kalangan negara Asean.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/fareeda-ikut-langkah-mydin-tanggung-gst-1.375039

17

Bagus
9

Marah
11

Terkejut
17

Sedih
17

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (74 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote AbukRokok 1-4-2015 04:40 PM
betuhlll



tudung fareda xkne gst
yang lain kekal.
Quote CrowneGlory 1-4-2015 04:40 PM
Alhamdullilah....murah rezeki korg walau aku bukan pelanggan fareeda
Quote nuralisa 1-4-2015 04:45 PM
aku masih x paham lagi serap gst nie..
Quote kikuri 1-4-2015 04:46 PM
tahniah akak akak paridah.... boleh dah akak akak tarik napas lega
Quote bakawali_04 1-4-2015 04:49 PM
nuralisa replied at 1-4-2015 04:45 PM
aku masih x paham lagi serap gst nie..

same to me..
sedikit pencerahan please..
ngk bil mcm pelik plak...

Quote FanTasyCreaTioN 1-4-2015 04:50 PM
tanpa gst pun  ..
nengok rega
tapi kalau dah minat ok ja

Quote rospinki 1-4-2015 04:54 PM
kalau kata serap gst 8.40 tu nape dia cash balik 0.00??? tolong espelen..
Quote FanTasyCreaTioN 1-4-2015 04:56 PM
bakawali_04 replied at 1-4-2015 04:49 PM
same to me..
sedikit pencerahan please..
ngk bil mcm pelik plak...
kot camni kot

6% daripada RM140 = RM8.40

sepatut nya pembeli kena bayar = RM148.40

tapi fareeda dengan murah hati tak kena kan RM8.40

pembayaar perlu bayar RM140 ja

bil tu contoh ja kot .. sebab tu net tottal RM148.40

Quote nuralisa 1-4-2015 04:59 PM
ooo.. dia kuarkan resit tu 6% gst untuk dia punya salinan nak claim nanti ke???

customer cuma byr RM 140 shj...
Quote tagas 1-4-2015 05:00 PM
Abis RM8.40 kat bil tu ape Jadahhhhh
Quote mattzzx 1-4-2015 05:02 PM
Harap2 kekal tanpa GST sampai bila bila...
Quote nuralisa 1-4-2015 05:02 PM
tagas replied at 1-4-2015 05:00 PM
Abis RM8.40 kat bil tu ape Jadahhhhh

aku rasa utk claim purpose..
customer cuma byr RM 140 jer...
Quote ryer25 1-4-2015 05:04 PM
ok la tu...ari2 boleh makan tudung fareeda
Quote rospinki 1-4-2015 05:05 PM
kenapa dia tk kurangkan harga pastu baru declare serap gst..serap la sgt
Quote cupu 1-4-2015 05:05 PM
dia 5x serap pun untung lg..kos tudung per unit skali upah pkerja 20hinggit.brooch 5hinggit.jual 200-300.


Quote rospinki 1-4-2015 05:07 PM
ryer25 replied at 1-4-2015 05:04 PM
ok la tu...ari2 boleh makan tudung fareeda

kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop
Quote tightcherry 1-4-2015 05:09 PM
Tudung badut
Quote zameyla 1-4-2015 05:11 PM
rospinki replied at 1-4-2015 05:07 PM
kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop

buat bubur cha-cha pon bole sebab warna warni...
Quote bellaa 1-4-2015 05:13 PM
rospinki replied at 1-4-2015 05:07 PM
kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop

enak nya kaka..

mabeles...

Lihat semua komen(55)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 11:33 PM GMT+8 , Processed in 0.056491 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top