CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 8306|Reply: 55

[Tempatan] Tudung Fareeda Memahami Kamu Wahai Gegadis - Serap GST

[Copy link]
Post time 1-4-2015 04:37 PM | Show all posts |Read mode
                                                                            Foto FB Butik Fareeda Bangi‎                                                                     

[url=]
[/url]                 




        SHAH ALAM -  Selepas pasar raya Mydin menyerap kos Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) agar pelanggannya tidak terbeban dengan pengenalan sistem cukai itu, beberapa syarikat lain turut mengikut langkah yang sama.

        Antaranya syarikat tudung terkenal Fareeda.

        Ketua akauntan dan pemasaran butik Fareeda Bandar Bangi, Syed Mohd Nor Syed Bahrain berkata, harga tudung Fareeda kekal seperti sebelum pelaksanaan GST.

“GST akan ditanggung oleh syarikat Fareeda. Maknanya tiada kenaikan harga tudung,” katanya kepada Sinar Online.

        Terdahulu beberapa syarikat lain turut mengumumkan syarikat mereka untuk  turut menyerap kos GST antaranya pengendali rangkaian restoran Domino’s Pizza,  Oppo Malaysia, produk Bosch Malaysia’s, namun bagi sesetengah produk, syarikat itu bersedia menyerap kos GST tetapi untuk selebihnya pelanggan perlu membayar cukai enam peratus.

        Bermula hari ini, Malaysia telah menyertai 169 negara di dunia yang telah melaksanakan sistem percukaian tersebut.

        Dengan perkembangan itu, Malaysia menjadi negara kelapan dalam kalangan 10 negara Asean yang melaksanakan GST.

        GST berkadar enam peratus menggantikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sebanyak 16 peratus yang diguna pakai selama ini, merupakan kadar terendah dalam kalangan negara Asean.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/fareeda-ikut-langkah-mydin-tanggung-gst-1.375039

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2015 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
betuhlll



tudung fareda xkne gst
yang lain kekal.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdullilah....murah rezeki korg walau aku bukan pelanggan fareeda
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:45 PM | Show all posts
aku masih x paham lagi serap gst nie..
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:46 PM | Show all posts
tahniah akak akak paridah.... boleh dah akak akak tarik napas lega
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:49 PM | Show all posts
nuralisa replied at 1-4-2015 04:45 PM
aku masih x paham lagi serap gst nie..

same to me..
sedikit pencerahan please..
ngk bil mcm pelik plak...

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-4-2015 04:50 PM | Show all posts
tanpa gst pun  ..
nengok rega
tapi kalau dah minat ok ja

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:54 PM | Show all posts
kalau kata serap gst 8.40 tu nape dia cash balik 0.00??? tolong espelen..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2015 04:56 PM | Show all posts
bakawali_04 replied at 1-4-2015 04:49 PM
same to me..
sedikit pencerahan please..
ngk bil mcm pelik plak...
kot camni kot

6% daripada RM140 = RM8.40

sepatut nya pembeli kena bayar = RM148.40

tapi fareeda dengan murah hati tak kena kan RM8.40

pembayaar perlu bayar RM140 ja

bil tu contoh ja kot .. sebab tu net tottal RM148.40

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 04:59 PM | Show all posts
ooo.. dia kuarkan resit tu 6% gst untuk dia punya salinan nak claim nanti ke???

customer cuma byr RM 140 shj...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:00 PM | Show all posts
Abis RM8.40 kat bil tu ape Jadahhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:02 PM | Show all posts
Harap2 kekal tanpa GST sampai bila bila...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:02 PM | Show all posts
tagas replied at 1-4-2015 05:00 PM
Abis RM8.40 kat bil tu ape Jadahhhhh

aku rasa utk claim purpose..
customer cuma byr RM 140 jer...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:04 PM | Show all posts
ok la tu...ari2 boleh makan tudung fareeda
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:05 PM | Show all posts
kenapa dia tk kurangkan harga pastu baru declare serap gst..serap la sgt
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:05 PM | Show all posts
dia 5x serap pun untung lg..kos tudung per unit skali upah pkerja 20hinggit.brooch 5hinggit.jual 200-300.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2015 05:07 PM | Show all posts
ryer25 replied at 1-4-2015 05:04 PM
ok la tu...ari2 boleh makan tudung fareeda

kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Tudung badut
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:11 PM | Show all posts
rospinki replied at 1-4-2015 05:07 PM
kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop

buat bubur cha-cha pon bole sebab warna warni...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2015 05:13 PM | Show all posts
rospinki replied at 1-4-2015 05:07 PM
kalau tk ckup beras bole rebus tudung tu buat sop

enak nya kaka..

mabeles...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 09:23 PM GMT+8 , Processed in 0.421456 second(s), 50 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list