CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

KWSP: Pengeluaran Tidak Dikenakan GST

2-4-2015 06:29 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 4390| Komen: 8

Description: “Bagi Skim Pelaburan Ahli Kwsp, Kwsp Tidak Akan Mengenakan Gst Bagi Amaun Dipindahkan Untuk Pelaburan,” Kata Kumpulan Itu.
KWSP: Pengeluaran Tidak Dikenakan GST


KUALA LUMPUR – Pengeluaran daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) tidak dikenakan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang berkuat kuasa pada 1 April.

KWSP dalam satu kenyataan hari ini mengingatkan ahlinya agar tidak melantik ejen atau pihak ketiga untuk membantu membuat sebarang pengeluaran.

“Ahli-ahli yang memenuhi syarat-syarat dinasihatkan berurusan terus dengan KWSP untuk membuat pengeluaran.

“Bagi Skim Pelaburan Ahli KWSP, KWSP tidak akan mengenakan GST bagi amaun dipindahkan untuk pelaburan,” kata kumpulan itu.

Di bawah skim tersebut, ahli-ahli dibenarkan untuk memindah sebahagian daripada wang KWSP mereka untuk melabur dalam dana saham amanah yang diluluskan KWSP.

“Ahli-ahli dinasihatkan untuk memahami kos dan risiko yang terlibat, dan mendapatkan nasihat daripada penasihat berkelayakan, sebelum memutuskan untuk menyertai skim itu,” kata KWSP. – BERNAMA

34

Bagus
33

Marah
24

Terkejut
27

Sedih
22

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (161 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Isabel=DARSITA 2-4-2015 05:04 PM

Legaa rasa..

Quote agusta 2-4-2015 05:22 PM
Mcm vavi je klo nk ambik dt sendiri ye

BUKAN DUIT KERAJAAN kena caj gst...

Sekali lg duit sendiri titik peluh keja siang mlm..
Cukup2 la dengan income tax
Quote mattzzx 2-4-2015 05:36 PM
Itu kan duit simpanan kita.....
Quote sabbath_shalom 2-4-2015 05:37 PM
Dpt surat income tax aritu...cibai betul...buat tak tahu je.
Quote perang_candu 2-4-2015 05:39 PM
mattzzx replied at 2-4-2015 05:36 PM
Itu kan duit simpanan kita.....

kwsp pon mcm bank juga. ada pekerja ada perkhidmatan. kita guna perkhidmatan dia untuk simpan duit kita.

Quote mattzzx 2-4-2015 05:41 PM
perang_candu replied at 2-4-2015 05:39 PM
kwsp pon mcm bank juga. ada pekerja ada perkhidmatan. kita guna perkhidmatan dia untuk simpan duit ...

Tapi dia dah dapat keuntungan dari pelaburan duit kita itu....

Quote salimrock 2-4-2015 05:45 PM
aku tak setuju...

bukankah GST itu utk pembangunan Negara dan kesejahteraan rakyat

jd pengeluaran KWSP tu harus lah kena GST


lgpun najib cakap GST tu HALAL


bodonye najib cas je la gst kat pengeluaran kwsp
Quote jojo67 2-4-2015 05:45 PM
agusta replied at 2-4-2015 05:22 PM
Mcm vavi je klo nk ambik dt sendiri ye

BUKAN DUIT KERAJAAN kena caj gst...

Kalu depa ambik tu.....memang celaka la sangat..

Lihat semua komen(8)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 03:14 AM GMT+8 , Processed in 0.049409 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top