CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Langgar Hukum Islam, Taliban Akan Hukum Kalau Cukur Janggut

28-9-2021 10:39 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2678| Komen: 9

Description: Taliban melarang tukang gunting rambut di wilayah Helmand, Afghanistan daripada mencukur janggut pelanggan.
Taliban melarang tukang gunting rambut di wilayah Helmand, Afghanistan daripada mencukur janggut pelanggan.


Kredit foto: Getty


AFP melaporkan, perkara itu melanggar undang-undang Islam menurut tafsiran mereka.

Mereka yang melanggar undang-undang itu akan dihukum.


Kredit foto: Getty

Selain Helmand, tukang gunting rambut dekat Kabul juga mendakwa menerima arahan sama.


Terdahulu, Taliban melalui Menteri Pertahanan, Mullah Mohammad Yaqoob melarang anggota Taliban daripada berkongsi gambar-gambar swafoto dalam media sosial.


Kredit foto: AP


Sumber: Utusan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kakikuDibibirmu 28-9-2021 11:25 AM
Edited by kakikuDibibirmu at 28-9-2021 11:28 AM

Atokcow ijau tersenyum sinis, katanya Nabi Mohammed dahulu bela janggoat sebab tak ada pisau cukur Gillette!
Quote dodolgemok 28-9-2021 11:35 AM
Ni ke yg lobai2 dan edy bawang duta timur tengah tu kata taliban dah berubah? Geng2 esktremis mmg akan menyokong sesama sendiri demi kelangsungan hidup. Moga mereka mereput!
Quote _blackbird 28-9-2021 11:58 AM
kalau janggut nya sentiasa kemas dan rapi ok la. kalau jenis mcm dewa sayu tu alemakk... gila nyaa yaaa amat lelagi lepas tgk vc dia.
Quote helicornia 28-9-2021 12:07 PM
nama pun taliban
iols geli wei janggut misai panjang2
bila minum air bergenang je misai dalam cawam yucks
Quote edayildiz 28-9-2021 05:57 PM
kesian..tp laki turki pun suka simpan janggut..
Quote berusjamban 28-9-2021 08:38 PM
Teringat kawan fb iols suka share gambar sifoo heshe yg berjanggut mcm prof serba tahu. Iols geli sgt tgk, iols hode je and kalau disturbing sgt iols report
Quote Rockafella 28-9-2021 10:20 PM
Waa... janggut pun takleh potong.
Quote Mr_Beruk 28-9-2021 10:27 PM
It's a way of life... prfffghhttt...
Quote nakkomenjugak 29-9-2021 02:21 AM
Hahahah
Boleh buat hayunan tarzan punya janggut

Lihat semua komen(9)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

18-4-2024 05:59 PM GMT+8 , Processed in 0.253082 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top