CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1847|Reply: 9

Langgar Hukum Islam, Taliban Akan Hukum Kalau Cukur Janggut

[Copy link]
Post time 28-9-2021 10:39 AM | Show all posts |Read mode
Taliban melarang tukang gunting rambut di wilayah Helmand, Afghanistan daripada mencukur janggut pelanggan.




Kredit foto: Getty




AFP melaporkan, perkara itu melanggar undang-undang Islam menurut tafsiran mereka.


Mereka yang melanggar undang-undang itu akan dihukum.




Kredit foto: Getty




Selain Helmand, tukang gunting rambut dekat Kabul juga mendakwa menerima arahan sama.


Terdahulu, Taliban melalui Menteri Pertahanan, Mullah Mohammad Yaqoob melarang anggota Taliban daripada berkongsi gambar-gambar swafoto dalam media sosial.




Kredit foto: AP






Sumber: Utusan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-9-2021 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kakikuDibibirmu at 28-9-2021 11:28 AM

Atokcow ijau tersenyum sinis, katanya Nabi Mohammed dahulu bela janggoat sebab tak ada pisau cukur Gillette!
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 11:35 AM | Show all posts
Ni ke yg lobai2 dan edy bawang duta timur tengah tu kata taliban dah berubah? Geng2 esktremis mmg akan menyokong sesama sendiri demi kelangsungan hidup. Moga mereka mereput!
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 11:58 AM | Show all posts
kalau janggut nya sentiasa kemas dan rapi ok la. kalau jenis mcm dewa sayu tu alemakk... gila nyaa yaaa amat lelagi lepas tgk vc dia.
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 12:07 PM | Show all posts
nama pun taliban
iols geli wei janggut misai panjang2
bila minum air bergenang je misai dalam cawam yucks
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
kesian..tp laki turki pun suka simpan janggut..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 28-9-2021 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat kawan fb iols suka share gambar sifoo heshe yg berjanggut mcm prof serba tahu. Iols geli sgt tgk, iols hode je and kalau disturbing sgt iols report
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 10:20 PM | Show all posts
Waa... janggut pun takleh potong.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-9-2021 10:27 PM | Show all posts
It's a way of life... prfffghhttt...
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2021 02:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahah
Boleh buat hayunan tarzan punya janggut
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

28-5-2024 10:46 PM GMT+8 , Processed in 0.225152 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list