CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

'Solat' Sambil Ketawa, 2 Ditahan Hina Islam

20-4-2020 05:36 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 8711| Komen: 66

Description: Dua individu ditahan selepas dipercayai terbabit dalam video tular menghina Islam yang dimuat naik di Instagram, baru-baru ini.
Dua individu ditahan selepas dipercayai terbabit dalam video tular menghina Islam yang dimuat naik di Instagram, baru-baru ini.

Memetik Berita Harian, lelaki yang bekerja sebagai jurujual jam berusia 20 tahun itu ditahan di Taman Kledang, Menglembu ddi Ipoh pada jam 11.15 malam Sabtu. Manakala, rakannya, pelajar wanita yang juga berusia 20 tahun, ditahan di Taman Silibin Ria.



Kredit foto: YouTube

“Lelaki itu mengaku melakukan watak solat dalam video berkenaan dan rakan wanitanya mengaku merakam perbuatan itu menggunakan telefon miliknya dengan niat untuk bergurau di sebuah inap desa di Taman Lapangan Terbang, sebelum memuat naik di Instagramnya.

“Rakaman itu dilakukan pada 28 Oktober lalu kira-kira jam 1.27 pagi berdasarkan semakan di telefon bimbit berkenaan,” kata Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Polis, A Asmadi Abdul Aziz.


Difahamkan, video itu dipadam wanita berkenaan kerana takut selepas ia menjadi tular.


Video: YouTube

Kedua-dua suspek direman sehingga 22 April ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948; Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955; Seksyen 298 Kanun Keseksaan; dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1988. - CARI
1

Bagus
4

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
2

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (10 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • roquezz

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Akumagoukioni 19-4-2020 09:58 PM
Harap2 dpt hidayah Allah. Aku doakan
Quote Orix 19-4-2020 09:59 PM
Edited by Orix at 19-4-2020 10:00 PM

Mana nk tgok video tu

Edit : ok da tgok kt utube
Quote HannahMontana 19-4-2020 09:59 PM
sebat sehingga badan dia membengkok

itu ubatnya.

sebat depan muka mak bapak dia ,adik-beradik dia

sebattttttttttttttttttttttt sampai mati pucuk ,sampai jatuh biji

sebatttt sampai hilang maruah dia

sebattttt sehingga dia sedar dia sebenarnya pendatang yg menumpang hidup di Tanah Melayu.

sebatttttttttttttttttttttttttt sampai dia tertomoihhhhhhhhhhhhhhhh ke tanah ,menyembah bumi !!!!!
Quote dizekni 19-4-2020 10:04 PM
Bodoh lepas tu nak sakitkan hati orang

perhatikan kebodohan mereka

mungkin mereka rasa cukup hebat dapat hina penduduk majoriti negara ni
Quote ellejo 19-4-2020 10:05 PM
baca tajuk ingat aimy pujaan mod fishfried. sohai
Quote umbut 19-4-2020 10:06 PM
Jap lagi lepas.. ada je alasan nanti
Quote dizekni 19-4-2020 10:07 PM
Apa sarahan saya

saya tataw sarahan.. sukak sukak oni ma

sohai
Quote mawarika 19-4-2020 10:08 PM
Lepas tu bangsa dia pun sama komen mempersendakan.. ioilss tak berani nak ejek agama org lain sembahyang. Even nampak nenek ioilss sembah pun ioilss takut.. takut benda2 mcm tu ada penghuni..
Quote R2D2 19-4-2020 10:08 PM
dulu dah ada kes cina sepet hina islam
kalau tak silap kena hukuman 2 tahun
tetiba cina sepet DAP minta diringankan hukuman atas alasan minta buat dulu pemeriksaan mental
tu masa PH/DAP berkuasa
boleh search berita benar ni
Quote Nes3in1 19-4-2020 10:10 PM
Mungkin mamat cina tu dah lama teringin nak solat kebetulan terjumpa sejadah di inap desa lantas membuat amali sbb heshe nampak mcm tau asas pergerakan solat. Done husnuzon gitteww
Quote BoLapciOus 19-4-2020 10:14 PM
Iolls pon doakan dia dapat hidayah drpd Allah la..he seems knew a little about solat..
Quote sh00 19-4-2020 10:21 PM
Iols baca screenshot DM sohai ni dgn sorang brader ni..kemain merayu jgn report polis
Quote slavehunter 19-4-2020 10:37 PM
Play victim lagi. Nanti ada orang back up cakap umur dia baru 20 so tak matang. Do u need to be matang to mock on religion?
Quote HannahMontana 19-4-2020 10:39 PM
Umur 20 maish bodo menghina agama org lain???

Aku dikala umur 20 sudah  merentas dunia  cuma tak mendunia sangat sahaja!
Quote EJALTI 19-4-2020 10:59 PM
Akhirnya, CASH la kannnnnnnnnnn...
Quote tagas 19-4-2020 11:10 PM
padan muker ko setannnn
Quote lattehazelnut 19-4-2020 11:10 PM
Oku card la tu
Quote suriamir 19-4-2020 11:11 PM
entah apa yg disakitkan hati sgt dgn islam dgn org2 kafir pun x tau laahhh... islam x pernah hina cara korang sembah kepercayaan korang....
Quote edee_91 19-4-2020 11:41 PM
suriamir replied at 19-4-2020 11:11 PM
entah apa yg disakitkan hati sgt dgn islam dgn org2 kafir pun x tau laahhh... islam x pernah hina ca ...

tak jugak... aku baru2 ni ada je masuk conversation dengan rakan sekerja sesama melayu la kitorang semua dok kutuk orang bukan islam ni sembah apa dok sembah patung buatan manusia bukannya patung tu boleh buat apa pun. tapi kitorang tak adalah bodoh pergi rakam pastu post kat socmed bagai. tapi kitorang memang kutuk kaw2 la kata depa bodoh apa semua.

Lihat semua komen(66)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 11:58 PM GMT+8 , Processed in 0.084924 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top