CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 7671|Reply: 66

[Tempatan] Sohai Menghina Agama Islam Ditahan Polis. Hukuman Yang Berat Perlu Dikenakan!

  [Copy link]
Post time 19-4-2020 09:55 PM | Show all posts |Read mode
Edited by wunan88 at 19-4-2020 10:13 PM

IPOH – Polis menahan seorang lelaki yang bekerja sebagai jurujual jam dan seorang pelajar kolej wanita, kerana disyaki terlibat dalam kes mempersendakan agama Islam melalui rakaman video yang tular di media sosial, baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Ipoh ACP A. Asmadi Abdul Aziz berkata, pasukan polis Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) menahan suspek lelaki berusia 20 tahun itu di Taman Kledang, Menglembu dekat sini, pukul 11.15 malam tadi, sebelum menahan rakan sebayanya, di Taman Silibin Ria.

“Lelaki itu mengaku melakukan watak solat dalam video berkenaan dan rakan wanitanya mengaku merakam perbuatan tersebut menggunakan telefon miliknya, dengan niat untuk bergurau di sebuah inap desa di Taman Lapangan Terbang, sebelum memuat naik di Instagramnya.

“Rakaman itu dilakukan pada 28 Okt lepas kira-kira pukul 1.27 pagi, berdasarkan semakan di telefon bimbit berkenaan,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

A. Asmadi berkata, siasatan awal mendapati wanita itu telah memadamkan video yang dimuat naik di laman Instagramnya kerana takut, setelah ia menjadi tular.

Katanya polis telah merampas dua unit telefon bimbit dan kedua-dua individu tersebut direman empat hari sehingga 22 April ini, bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948; Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955; Seksyen 298 Kanun Keseksaan; dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1988.

Video berdurasi 28 saat itu, menunjukkan seorang lelaki berbaju hitam dan berseluar pendek hitam, sedang melakonkan solat dalam keadaan bergurau, sambil gelak ketawa bersama rakannya.


Untuk video boleh pergi ke link bawah ni.

https://www.facebook.com/MynewshubMedia/videos/1386122228252248/




Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-4-2020 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap2 dpt hidayah Allah. Aku doakan
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 09:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Orix at 19-4-2020 10:00 PM

Mana nk tgok video tu

Edit : ok da tgok kt utube
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 09:59 PM | Show all posts
sebat sehingga badan dia membengkok

itu ubatnya.

sebat depan muka mak bapak dia ,adik-beradik dia

sebattttttttttttttttttttttt sampai mati pucuk ,sampai jatuh biji

sebatttt sampai hilang maruah dia

sebattttt sehingga dia sedar dia sebenarnya pendatang yg menumpang hidup di Tanah Melayu.

sebatttttttttttttttttttttttttt sampai dia tertomoihhhhhhhhhhhhhhhh ke tanah ,menyembah bumi !!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodoh lepas tu nak sakitkan hati orang

perhatikan kebodohan mereka

mungkin mereka rasa cukup hebat dapat hina penduduk majoriti negara ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:05 PM From the mobile phone | Show all posts
baca tajuk ingat aimy pujaan mod fishfried. sohai
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Jap lagi lepas.. ada je alasan nanti
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa sarahan saya

saya tataw sarahan.. sukak sukak oni ma

sohai
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-4-2020 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas tu bangsa dia pun sama komen mempersendakan.. ioilss tak berani nak ejek agama org lain sembahyang. Even nampak nenek ioilss sembah pun ioilss takut.. takut benda2 mcm tu ada penghuni..
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:08 PM | Show all posts
dulu dah ada kes cina sepet hina islam
kalau tak silap kena hukuman 2 tahun
tetiba cina sepet DAP minta diringankan hukuman atas alasan minta buat dulu pemeriksaan mental
tu masa PH/DAP berkuasa
boleh search berita benar ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin mamat cina tu dah lama teringin nak solat kebetulan terjumpa sejadah di inap desa lantas membuat amali sbb heshe nampak mcm tau asas pergerakan solat. Done husnuzon gitteww
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Iolls pon doakan dia dapat hidayah drpd Allah la..he seems knew a little about solat..
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols baca screenshot DM sohai ni dgn sorang brader ni..kemain merayu jgn report polis
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Play victim lagi. Nanti ada orang back up cakap umur dia baru 20 so tak matang. Do u need to be matang to mock on religion?
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:39 PM | Show all posts
Umur 20 maish bodo menghina agama org lain???

Aku dikala umur 20 sudah  merentas dunia  cuma tak mendunia sangat sahaja!
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 10:59 PM | Show all posts
Akhirnya, CASH la kannnnnnnnnnn...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-4-2020 11:10 PM | Show all posts
padan muker ko setannnn
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Oku card la tu
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
entah apa yg disakitkan hati sgt dgn islam dgn org2 kafir pun x tau laahhh... islam x pernah hina cara korang sembah kepercayaan korang....
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2020 11:41 PM | Show all posts
suriamir replied at 19-4-2020 11:11 PM
entah apa yg disakitkan hati sgt dgn islam dgn org2 kafir pun x tau laahhh... islam x pernah hina ca ...

tak jugak... aku baru2 ni ada je masuk conversation dengan rakan sekerja sesama melayu la kitorang semua dok kutuk orang bukan islam ni sembah apa dok sembah patung buatan manusia bukannya patung tu boleh buat apa pun. tapi kitorang tak adalah bodoh pergi rakam pastu post kat socmed bagai. tapi kitorang memang kutuk kaw2 la kata depa bodoh apa semua.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 04:43 PM GMT+8 , Processed in 3.836275 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list