CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Sejak PKP, Dapat 5 Sen Pun Payah

20-4-2020 06:45 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 3901| Komen: 45

Description: Jika sebelum ini pendapatan pengayuh beca pun sudah tidak seberapa, namun sejak PKP, keadaan mereka menjadi semakin teruk.Itu yang diluahkan oleh pengayuh beca, Mansor Saadan, 68 dari Kota Bharu, Kela ...
Jika sebelum ini pendapatan pengayuh beca pun sudah tidak seberapa, namun sejak PKP, keadaan mereka menjadi semakin teruk.

Itu yang diluahkan oleh pengayuh beca, Mansor Saadan, 68 dari Kota Bharu, Kelantan.


“Dulu dapat juga RM10 sehari, sekarang lima sen pun tak dapat walau lima jam menunggu pelanggan,” kata pengayuh beca, Mansor Saadan, 68.


“Pelanggan yang menggunakan pengangkutan beca kebanyakannya peraih dan kami biasanya menunggu mereka di sekitar Pasar Siti Khadijah namun disebabkan semua tidak boleh keluar akibat PKP, kami pun turut terkesan.

“Sebelum ini, kami menunggu pelanggan bermula jam 7 pagi hingga 12 tengah hari tapi sejak PKP, jam 10 pagi kami mula beredar kerana tiada pelanggan,” katanya kepada Harian Metro.

Dia yang suda melakukan kerja itu lebih 40 tahun berkata, beca sangat kurang digunakan oleh orang ramai pada masa ini, malah terpaksa bersaing dengan pengangkutan e-hailing, kereta sewa dan prebet sapu.

Mansor yang merupakan bapa 8 cahaya mata kini mengharapkan sumbangan sama ada dalam bentuk wang atau barang keperluan daripada pihak yang prihatin. - CARI 
1

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (6 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote makiting 20-4-2020 06:50 PM
Allahu... kesiannya.. cepat la semua ni pulih seperti biasa...
Quote shernazz 20-4-2020 06:58 PM
Wow
8 orang cahaya mata
Kalau jadi runner area situ boleh ke..
Hanto sayur ke..
Dah alang alang dok katnpasar kan...
Quote lattehazelnut 20-4-2020 07:00 PM
Umur 68, anak 8 orang
Anak2 xbg duit ke?
Quote Artemesiaa 20-4-2020 07:01 PM
Golongan macam ni yang paling terpukul bila wabak melanda macam sekarang ni
Quote munchkin 20-4-2020 07:06 PM
Ah ah. Pastu rohingya warga asing boek punya dibiar aja dalam malaysia. Rampas hak orang kita. Mana NGOK tak nak bersuara rakyat sendiri susah cari makan.
Quote CiliPadiSedap 20-4-2020 07:08 PM
Sedih tengok nasib rakyat negeri yb guna mercedes
Quote Tinot7 20-4-2020 07:12 PM
TT, takat berita tanpa maklumat utk membantu depa ni pun tak guna juga ye
Quote Kitty_catz 20-4-2020 07:19 PM
chuols.. kat klantam tu mmg gaji harian ye.. most dlm rm10 sehari.. bukan sejam.. sehari

ni meols salu baca dari posting syed azmi...  
Quote little_sis 20-4-2020 07:38 PM
semoga murah rezeki pakcik ni nanti dpt bantuan berbagai2 insyaAllah....
Quote TravellingBear 20-4-2020 07:58 PM
Kagumnya umur 68 masih gigih cari rezeki. Farith Ismeth  muda drp dia dah meninggal ...  org panjang umur ni sbb ada rezeki utk dia
Quote famri7 20-4-2020 08:01 PM
Anak ,8 ketul xbg ka? Sorang bg 100 sbulan dh dpt rm800..
Quote jazaa100 20-4-2020 08:08 PM
lattehazelnut replied at 20-4-2020 07:00 PM
Umur 68, anak 8 orang
Anak2 xbg duit ke?

Anak anak pun  susah.....

Yg lelaki dok merempit....
Quote jazaa100 20-4-2020 08:09 PM
Tinot7 replied at 20-4-2020 07:12 PM
TT, takat berita tanpa maklumat utk membantu depa ni pun tak guna juga ye

Kannn ...

Apa salahnya wartawan tanya lebih detail....mintak akaun no ke....
Quote jazaa100 20-4-2020 08:10 PM
little_sis replied at 20-4-2020 07:38 PM
semoga murah rezeki pakcik ni nanti dpt bantuan berbagai2 insyaAllah....


Tak tau blh dpt ke tak sbb pcik ni sibuk cari rezeki....mana tau ada bantuan disediakan....ketua kg le patutnya cari pcik ni
Quote capiloton 20-4-2020 08:12 PM
bila jadi PKP ni, golongan macam ni la yang aku kesian.
harap mereka semua ni di permudahkan.
Quote nazzse 20-4-2020 08:14 PM
munchkin: Ah ah. Pastu rohingya warga asing boek punya dibiar aja dalam malaysia. Rampas hak orang kita. Mana NGOK tak nak bersuara rakyat sendiri susah cari ma ...


Takdanya bersuara utk rakyat..pendatang jugak yg disanjung, time buat jenayah lepas tangan..rakyat ni struggle hidup tak dipandang pun..hanjir ngo ngo ni
Quote Tinot7 20-4-2020 08:24 PM
jazaa100 replied at 20-4-2020 08:09 PM
Kannn ...

Apa salahnya wartawan tanya lebih detail....mintak akaun no ke....

tu la psl.. nak tolong pun takleh. sekurang2nya kat benang zoo negara ada maklumat sumer lengkap. boleh nak tolong
Quote sh00 20-4-2020 08:27 PM
Simpati iols. Sungguh simpati. Tah lah, ramai terkesan tapi nak buat mcm mana..Haih,
Quote Manjahati 20-4-2020 08:34 PM
Allahuakhbar...gigih pakcik ni mencari rezek...mogaiberikan kesihatan yg baik n dipermudahkan semua urusannya.. harapnya adalah pihak yg bantu

Lihat semua komen(45)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 03:02 PM GMT+8 , Processed in 6.321876 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top