CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Petai Punya Pasal, Rasakan...

13-3-2019 03:04 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2937| Komen: 13

Description: Gara-gara mencuri petai, lelaki yang juga penganggur direman empat hari selepas ditangkap petang semalam.
Gara-gara mencuri petai, lelaki yang juga penganggur direman empat hari selepas ditangkap petang semalam.


Kredit foto: Sinar Harian


Sinar Harian melaporkan, suspek berusia 20-an itu mencuri petai di kebun jiran sekampung di Kampung Lingai, Batu Rakit, Kuala Nerus jam 1.30 petang pada Mac lalu.

Difahamkan, pengadu, 65, yang juga ahli jawatankuasa Majlis Pengurusan Komuniti Kampung berkenaan bersama pemilik kebun dan beberapa penduduk setempat bergegas ke lokasi selepas dimaklumkan ada orang mencuri petai di kebun 'Haji Din'.

Sebaik tiba, seorang lelaki dikenali dilihat melarikan diri dari lokasi berkenaan selepas menyedari kehadiran mereka.

Sementara itu, menurut sumber, suspek yang kelam kabut ketika menyelamatkan diri daripada dicekup penduduk kampung tidak sempat mengambil motornya.


Gambar Hiasan


"Suspek meninggalkan motosikal jenis Honda Wave berwarna biru dan beberapa papan petai di dalam bakul motor berkenaan," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri. - CARI
9

Bagus
8

Marah
6

Terkejut
3

Sedih
5

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (37 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MMlava 13-3-2019 03:08 PM
susah sangat ke rakyat sekarang sampai petai pun terpaksa curi buat makan sekeluarga????

Quote nanny_1 13-3-2019 03:11 PM
mentang-mentang la mengadu ahli jawatankuasa komuniti apa jadah
laju je ko tangkap kan
cuma menteri curi duit
diam kematu sampai mampos
petai tengah mahai lani
tu agaknya orang aware dengan kehilangan petai
Quote puteribaya 13-3-2019 03:16 PM
sipencuri beranggapan:biar mulut busuk..jangan hati busuk
Quote Jorja 13-3-2019 03:47 PM
Kalau terdesak lapar takdanya curi Banyak kali
Quote chinta89 13-3-2019 03:57 PM
nanny_1 replied at 13-3-2019 03:11 PM
mentang-mentang la mengadu ahli jawatankuasa komuniti apa jadah
laju je ko tangkap kan
cuma mente ...

menteri kan.. sapa berani.
Quote CharlesDera 13-3-2019 04:00 PM
MMlava replied at 13-3-2019 03:08 PM
susah sangat ke rakyat sekarang sampai petai pun terpaksa curi buat makan sekeluarga????

bukan kerajaan pakatan haramjada banyak bantu rakyat ka...wakakakakakkakaka
Quote MMlava 13-3-2019 04:03 PM
CharlesDera replied at 13-3-2019 04:00 PM
bukan kerajaan pakatan haramjada banyak bantu rakyat ka...wakakakakakkakaka



banyak, rm100 bantuan orang bujang

tu pun bila BOSSKU sindir kat semenyih

habis prk, kalah, rm100 tu pun sonyap dah

cam nak buat spital gak la







Quote nanny_1 13-3-2019 04:04 PM
chinta89 replied at 13-3-2019 03:57 PM
menteri kan.. sapa berani.



menteri sijil palsu pun relax2 je gaji ribu2
rakyat bawah sampai curi petai.
pencuri tu mat pet ke normal?

Quote msdummy.2018 13-3-2019 04:11 PM
MMlava replied at 13-3-2019 03:08 PM
susah sangat ke rakyat sekarang sampai petai pun terpaksa curi buat makan sekeluarga????

Sb petai seikat berhrga rm10seikat.. Ada 3-4 papan jer.. Kalo mata dia kecil lagi xrasa apa.... Petai mahal beb
Quote MMlava 13-3-2019 04:14 PM
msdummy.2018 replied at 13-3-2019 04:11 PM
Sb petai seikat berhrga rm10seikat.. Ada 3-4 papan jer.. Kalo mata dia kecil lagi xrasa apa.... Pe ...

haah

bukan petai je, zaman ph ni, telur pun mahal naik 2 kali lipat

jgn sampai orang terpaksa curik telur buat makan sekeluarga sudahhhhh






Quote meya 13-3-2019 07:26 PM
Takat petai...perikemanusiaan hilang.

Harap diorang tanya dululah kenapa dia nak curi.

Kalau monyet curi takkan nak tangkap pehtu tanya kot kan.
Quote zorrro_03 13-3-2019 07:41 PM
Ni kes dah banyak kali sgt menyusahkan penduduk kampung kot.
Quote yayah8989 13-3-2019 10:14 PM
Petai pn mahal skang ni.. hurmmmmm
Mujur x makan

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 03:12 PM GMT+8 , Processed in 0.083198 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top