CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Suami Isteri Malas Bekerja Jual Semua Anak Untuk Tampung Kos Hidup

14-3-2019 12:23 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4631| Komen: 20

Description: Sepasang suami isteri di bandar Wuzhou di wilayah Guangxi ditahan selepas didapati menjual semua anak mereka untuk meneruskan hidup.
Sepasang suami isteri di bandar Wuzhou di wilayah Guangxi ditahan selepas didapati menjual semua anak mereka untuk meneruskan hidup.

Menurut pihak pendakwa seperti dipetik Daily Mail, lelaki bernama Zhong dan isterinya, Quan memiliki tiga anak lelaki dan dua anak perempuan antara April 2013 dan Februari 2018.



Gambar Hiasan

Sangat menyedihkan apabila kesemua bayi itu dijual sebaik mereka dilahirkan yang mana jumlah keseluruhannya adalah 100,000 yuan (RM60,947).

Pasangan 'pemalas' yang dipercayai tidak bekerja itu sudah berkahwin selama 10 tahun dan tidak memiliki pendapatan tetap.

Mereka mengambil jalan mudah iaitu dengan menjual anak mereka untuk menampung perbelanjaan hidup.


Pihak berkuasa mula melancarkan siasatan dan mengumpul bukti sebaik menerima aduan mengenai tindakan pasangan itu yang disyaki terbabit dengan pemerdagangan manusia.

Difahamkan, minggu lalu, delegasi Kongres Rakyat Nasional China ke-13, Zhang Baoyan menggesa undang-undang di negara itu mengenakan hukuman mati terhadap mereka yang terbabit dengan pemerdagangan wanita dan kanak-kanak.

Katanya, hukuman penjara lima hingga 10 tahun buat masa ini dilihat tidak mampu menghalang penculikan kanak-kanak.

Selain itu, Zhang turut mengutarakan cadangan untuk menjatuhkan hukuman lebih berat terhadap pembeli yang 'merancakkan' lagi pasaran pemerdagangan manusia.

Buat masa ini, pembeli akan dihukum penjara tidak melebihi tiga tahun, jika sabit kesalahan. - CARI
1

Bagus
2

Marah
1

Terkejut
3

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (9 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cahaya_almas 14-3-2019 12:36 PM
Ada org. Semua anak dia oku...sbb nak dpt. Duit setiap blan...sy mcm pelik je...anak dia ok je..boleh baca mak ayah dia nak anak dia dpt kad oku tuk masuk kelas khas..huhu....
Quote chinta89 14-3-2019 12:58 PM
Difahamkan, minggu lalu, delegasi Kongres Rakyat Nasional Cina ke-13, Zhang Baoyan menggesa undang-undang di China mengenakan hukuman mati terhadap mereka yang terbabit dengan pemerdagangan wanita dan kanak-kanak.


malaysia undang2 mcmne skg ni setakat ni?
Quote Bedah.Cun 14-3-2019 01:11 PM
Oh neh ke perangai cina
Quote sapeka 14-3-2019 01:38 PM
pelik2 perangai
kalau dah malas sgt elok mati je
Quote MMlava 14-3-2019 01:40 PM
gomen malay pun jual semua harta, hutang bertambah gak



Quote MMlava 14-3-2019 01:44 PM
sedar atau tak sedar

kita rakyat dah kena jual hidup hidup

bahahahha

ph menang rakyat senang

Quote duri_durians 14-3-2019 03:48 PM
oh ada gak cina pemalas

tapi sanggup tu mengandung beranak berkali2
Quote cikbawang237 14-3-2019 04:54 PM
bad parents evaa
Quote giyomi 14-3-2019 06:15 PM
sori to say, harta yg dicuri masih belum diperolehi dek kerana si pencuri masih bebas melava sana sini.
Dlm hal ni Iol tabik si zhang. memang kedua2 nya patut dikenakan hukuman berat
Quote ikanmasin 14-3-2019 06:30 PM
takut nnt anak2 tu terkahwin sesama mereka sbb tak tau ..masalah besar nnt
Quote gigahertz 15-3-2019 03:42 PM
ikanmasin: takut nnt anak2 tu terkahwin sesama mereka sbb tak tau ..masalah besar nnt

diorang sana apa kisah.
Quote Mejami 15-3-2019 09:47 PM
Kt malaysia pun ada..slh srg tu yg bg anak kt datok alip kedian ambik balik..mak si yom
Quote friedfishsoup 15-3-2019 10:43 PM
Sib baik Aimy teda perangai begini
Quote DARSITA 16-3-2019 02:13 AM
Mejami replied at 15-3-2019 05:47 AM
Kt malaysia pun ada..slh srg tu yg bg anak kt datok alip kedian ambik balik..mak si yom



5 anak semua dijual. Patut dia kena bagi balik duit Dato lepas ambil budak Yom tu balik.


Quote MMlava 16-3-2019 02:17 AM
DARSITA replied at 16-3-2019 02:13 AM
5 anak semua dijual. Patut dia kena bagi balik duit Dato lepas ambil budak Yom tu balik.

patut kau pi ambik balik duit rasuah kau bagi tuk buat passport cepat tu

bodoh babi kau ni, sendiri cambabi pangai, ada hati nak patut2kan orang


Quote DARSITA 16-3-2019 02:25 AM
MMlava replied at 15-3-2019 10:17 AM
patut kau pi ambik balik duit rasuah kau bagi tuk buat passport cepat tu

bodoh babi kau ni, sen ...



You are such shameless jahil Melayu isle. dah mcm anjing kurap. Hihihi ..

Quote MMlava 16-3-2019 02:27 AM
DARSITA replied at 16-3-2019 02:25 AM
You are such shameless jahil Melayu isle. dah mcm anjing kurap. Hihihi ..

kau tu yang anjing kurap

kat enraka jang, berenang la kau dalam lautan nanh penuh bangkai anjing kurap

selayaknya hukuman seksa tu tuk kaki bagi rasuah cam kau

perosak negara


Quote clarizsa 16-3-2019 09:13 AM
Sana ummah x peduli ke?
Kalau kat malaysia ni pemalas subur beranak kerap untung skit xyah jual anak , cuma gunakan anak utk raih simpati je
Quote onexox97 16-3-2019 09:37 AM
Gooood idea

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 04:28 PM GMT+8 , Processed in 0.206913 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top