CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Cucu Hadiahkan Kucing, Datuk Yang Murung Hampir 10 Tahun Kembali Ceria

13-4-2017 05:11 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7265| Komen: 75

Description: Akiko Dupont melihat datuknya semakin kelihatan murung dan menyepikan dirinya saban hari dan mula hilang minat untuk meneruskan kehidupan.
Kemurungan merupakan masalah kesihatan zaman moden ini yang membawa kepada kerosakan hati sekiranya tidak dirawat khususnya di kalangan masyarakat warga emas.


Jiji seorang lelaki berbangsa Jepun yang berusia 94 tahun dikatakan mengalami kemurungan sejak jatuh sakit pada tahun 2009.

Memetik laporan portal Bored Panda, Akiko Dupont melihat datuknya semakin kelihatan murung dan menyepikan dirinya saban hari dan mula hilang minat untuk meneruskan kehidupan.

"Doktor katakan dia sakit. Beliau dahulunya seorang yang ceria semakin hilang minat tentang kehidupan dan menjadi murung saban hari."

Justreu itu Akiko pun menghadiahkan seekor kucing bernama Kinako untuk menemani datuknya Jiji. 

Kinako, kucing daripada baka American Shorthair ini menurut Akiko sangat pemalu namun mula berubah sedikit demi sedikit dan mengekori Jiji ke mana sahaja.


"Hubungan mereka semakin erat saban hari. Siapa boleh sangka yang seekor kucing pemalu boleh berkawan dengan lelaki tua yang pemarah!"  kata cucu itu.

Sejak kehadiran Kinako, kesihatan atuknya bertambah baik berikutan kehidupannya menjadi semakin ceria.

Sikap lucu Kinako bukan sahaja membawa kegembiraan kepada Jiji, malah setiap kali Jiji mempelawanya untuk bermain, Kinako beri respon yang baik. 

Perkembangan yang memberangsangkan itu sempat dirakam oleh Akiko termasuk saat mereka berdua tidur bersama.- CARI

sumber foto: www.boredpanda.com
sumber foto: www.boredpanda.com
sumber foto: www.boredpanda.com


10

Bagus
9

Marah
10

Terkejut
5

Sedih
9

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (54 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sebu1 13-4-2017 05:16 PM
Sirius mmg kucing buat aku ceria juge. Omeyy
Quote Nenasketum 13-4-2017 05:17 PM
Aku pun tengok ceria. Kucing tu pun paham atok memerlukan ia
Quote sebu1 13-4-2017 05:18 PM
Moge kinako panjang umur kalau x jiji akan laaaagi murung
Quote emelia1509 13-4-2017 05:22 PM
Seronoknye tengok..Melayari hari2 tua dgn cik meow..Nampak muka hepy beliau..


Quote Artemesiaa 13-4-2017 05:22 PM
Dah tak sunyi lagi ada Kinako meneman stress pun hilang
Quote AlienGurlz 13-4-2017 05:22 PM
Comelnya.
Quote fuzzyfuzzy 13-4-2017 05:23 PM
ala so sweet la cucu dia...kita yg tak murung tgk kucing tu pon da jatuh sayang...
comel sgt...

Quote ell768 13-4-2017 05:25 PM
so suweetttttttt
Quote spiderman80 13-4-2017 05:26 PM
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.
Quote hasniey 13-4-2017 05:27 PM
kalau ada kucen gebu gebas ni.mmg ceria jdnya
Quote noell 13-4-2017 05:32 PM
spiderman80 replied at 13-4-2017 05:26 PM
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.

kira cita2 spidey masa kecik dulu nak jd bapak hayam la kan??
Quote cheergirlz 13-4-2017 05:37 PM
alolooooo comeiii plak meow meow...kucing pon bole jd terapi...bgs sgt..
Quote ronapink 13-4-2017 05:52 PM
omeyyyyyy nyeeeee
Quote Siputjelly 13-4-2017 05:57 PM
awww cutenyaaa
Quote Keledek.kepam 13-4-2017 06:03 PM
Omey omey
Quote onexox97 13-4-2017 06:07 PM
comey kucing tapi tak suka dia datang dekat

rasa macam dia nak mencakar
Quote TEDDYASESARA 13-4-2017 06:22 PM
Quote Esmiria 13-4-2017 06:28 PM
spiderman80 replied at 13-4-2017 05:26 PM
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.

Geli doe.....
Quote DeeHanania 13-4-2017 06:29 PM
Comel yer

Lihat semua komen(75)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-5-2024 09:52 PM GMT+8 , Processed in 0.069308 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top