CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Warga Asing Jual Daging Kucing RM12 Seekor

26-5-2017 09:49 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6889| Komen: 71

Description: Memetik laporan Harian Metro, permintaan tinggi daripada pekerja asing menjadikan daging kucing kini mampu dijual RM12 seekor di pasaran gelap.
Kucing merupakan binatang peliharaan yang paling disayangi serta manja dengan manusia. Bila pergi makan di kedai makan pastinya kita tak sampai hati apabila melihat kucing meminta makanan daripada kita sambil matanya yang nampak sedih dan lapar.


Memetik laporan Harian Metro, permintaan tinggi daripada pekerja asing menjadikan daging kucing kini mampu dijual RM12 seekor di pasaran gelap.

Dilaporkan, kegiatan ini dijalankan secara kecil-kecilan oleh seorang warga asing yang dikenali sebagai Ruslan,menjadikan tugas mencari dan melapah daging kucing untuk pasaran gelap sebagai usaha mencari duit sampingan.

Dia turut memberitahu bahawa dia selalu menjual daging kucing kepada pekerja asing yang bekerja di tapak projek pembinaan kerana mereka amat menggemari daging haiwan tersebut terutama warga Vietnam serta pemilik kedai makanan eksotik di sini.

Ruslan yang berasal dari Jawa Tengah, Indonesia turut menambah bahawa dia hanya menjual dan mempromosi jualannya kepada individu yang tertentu sahaja bagi mengelakkan dari dimarah atau diambil tindakan oleh pihak berkuasa.


Selain itu, kegiatan ini dilakukan secara kecil-kecilan kerana mereka bimbang akan menimbulkan kemarahan kepada pencinta haiwan terutama pencinta kucing.

Sementara itu, Jabatan Perkhidmatan Veterinar mendakwa kegiatan menjual dan memakan daging kucing adalah perbuatan yang tidak melanggar undang-undang.

“Ia tidak menjadi kesalahan kerana ia tidak tertakluk kepada mana-mana undang-undang."

“Mengikut Akta Binatang 1953, adalah tidak salah perbuatan seperti itu dilakukan sekiranya untuk penyediaan makanan,” jurucakap jabatan itu dilaporkan berkata.- CARI

sumber: MRM


13

Bagus
10

Marah
11

Terkejut
21

Sedih
12

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (82 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mzzenma 26-5-2017 09:51 AM
dah lah datang malaysia lepas tu suka suki curi kucing malaysia
Quote ell768 26-5-2017 09:55 AM
x sanggup tgk muka kucing2 tu...
Quote EJALTI 26-5-2017 09:58 AM
Jilaker punyer indon jongos sampah lahanat...
Quote jlo 26-5-2017 10:01 AM
kalo ku jumpa dorang ni mmg ku siat2 sekor2

kesian kucen2 tu
Quote moocoww 26-5-2017 10:01 AM
Punya la comel kucing2 ni pun nak di makan pulak..
Makan la tikus..free x perlu keluarkan rm12 tuh
Quote umbut 26-5-2017 10:22 AM
Vietnam ni suka mkn kucing, biawak..
Quote Esmiria 26-5-2017 10:23 AM
sedih bhai..kucing comel.. org jowo yg jual.whatttttt
Quote kiambang 26-5-2017 10:37 AM
Comel macam ni pun sanggup bunuh...
Quote rospinki 26-5-2017 10:44 AM






Quote vanillaninja 26-5-2017 10:46 AM
Sampainya hati.
Quote tompie 26-5-2017 10:46 AM
Apa saje yang boleh buat duit diorang ni..
Nama Ruslan, Islam lah kot... baik ko gi tangkap babi hutan pastu jual.. lagi masyuk..

Quote lasagnaklcc 26-5-2017 10:47 AM
Mkn la binatang kurg comel mcm katak
Quote qistiena 26-5-2017 11:15 AM
kejamnyer..
Quote ciwi1166 26-5-2017 11:24 AM
jaga2 kat kawasan rumah korunk kalo ada orang vietnam.

tetibe je bnyk kucing hilang hilang tau la makhluk mana buat.
Quote dinopower 26-5-2017 11:26 AM
mzzenma replied at 26-5-2017 09:51 AM
dah lah datang malaysia lepas tu suka suki curi kucing malaysia

ambik la anjing skali
iols dok rumah baru pagi2 mengdp anjing.... nyampah tul
Quote kentel 26-5-2017 11:33 AM
tompie replied at 26-5-2017 10:46 AM
Apa saje yang boleh buat duit diorang ni..
Nama Ruslan, Islam lah kot... baik ko gi tangkap babi hu ...

kalau indon, ruslan tu blom tentu islam...ahok pun nama mcm indon tapi cina...bab indon ni depa smua boleh..kawen campur pun xde hal...
Quote mzzenma 26-5-2017 11:34 AM
dinopower replied at 26-5-2017 11:26 AM
ambik la anjing skali
iols dok rumah baru pagi2 mengdp anjing.... nyampah tul

janganlah menyampah kat anjing tersebut...heshe tolong guard your house tu

kesian beliau buat kerja sukarela tapi tak dihargai

nanti heshe tinggal memento depan pagar sebagai tanda protes baru tau
Quote Artemesiaa 26-5-2017 11:51 AM
Makanan lain banyak je kat Malaysia ni bukan macam zaman perang Vietnam dulu pun makanan tak cukup ke hapa
Quote dinopower 26-5-2017 11:57 AM
mzzenma replied at 26-5-2017 11:34 AM
janganlah menyampah kat anjing tersebut...heshe tolong guard your house tu

kesian beliau buat k ...

yg jd pak guard tu bagus.... tp suka berak tu la.....
br pindah.... nak cepat punya psl taknak pindah bln pose.... pintu pagar tak siap..... car porch tmpt die landing n berak....
dah ade pagar... dok berak dpn pagar plak....

sodih ok..

Lihat semua komen(71)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 03:49 PM GMT+8 , Processed in 0.065118 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top