CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 6043|Reply: 75

Cucu Hadiahkan Kucing, Datuk Yang Murung Hampir 10 Tahun Kembali Ceria

[Copy link]
Post time 13-4-2017 05:11 PM | Show all posts |Read mode
Kemurungan merupakan masalah kesihatan zaman moden ini yang membawa kepada kerosakan hati sekiranya tidak dirawat khususnya di kalangan masyarakat warga emas.


Jiji seorang lelaki berbangsa Jepun yang berusia 94 tahun dikatakan mengalami kemurungan sejak jatuh sakit pada tahun 2009.


Memetik laporan portalBored Panda, Akiko Dupont melihat datuknya semakin kelihatan murung dan menyepikan dirinya saban hari dan mula hilang minat untuk meneruskan kehidupan.


"Doktor katakan dia sakit. Beliau dahulunya seorang yang ceria semakin hilang minat tentang kehidupan dan menjadi murung saban hari."


Justreu itu Akiko pun menghadiahkan seekor kucing bernama Kinako untuk menemani datuknya Jiji.


Kinako, kucing daripada baka American Shorthair ini menurut Akiko sangat pemalu namun mula berubah sedikit demi sedikit dan mengekori Jiji ke mana sahaja.


"Hubungan mereka semakin erat saban hari. Siapa boleh sangka yang seekor kucing pemalu boleh berkawan dengan lelaki tua yang pemarah!"  kata cucu itu.


Sejak kehadiran Kinako, kesihatan atuknya bertambah baik berikutan kehidupannya menjadi semakin ceria.


Sikap lucu Kinako bukan sahaja membawa kegembiraan kepada Jiji, malah setiap kali Jiji mempelawanya untuk bermain, Kinako beri respon yang baik.


Perkembangan yang memberangsangkan itu sempat dirakam oleh Akiko termasuk saat mereka berdua tidur bersama.- CARI

sumber foto: www.boredpanda.com

sumber foto: www.boredpanda.com

sumber foto: www.boredpanda.com



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-4-2017 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Sirius mmg kucing buat aku ceria juge. Omeyy
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun tengok ceria. Kucing tu pun paham atok memerlukan ia
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Moge kinako panjang umur kalau x jiji akan laaaagi murung
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Seronoknye tengok..Melayari hari2 tua dgn cik meow..Nampak muka hepy beliau..


Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:22 PM | Show all posts
Dah tak sunyi lagi ada Kinako meneman stress pun hilang
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 13-4-2017 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Comelnya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:23 PM | Show all posts
ala so sweet la cucu dia...kita yg tak murung tgk kucing tu pon da jatuh sayang...
comel sgt...

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-4-2017 05:25 PM | Show all posts
so suweetttttttt
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau ada kucen gebu gebas ni.mmg ceria jdnya
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:32 PM | Show all posts
spiderman80 replied at 13-4-2017 05:26 PM
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.

kira cita2 spidey masa kecik dulu nak jd bapak hayam la kan??
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
alolooooo comeiii plak meow meow...kucing pon bole jd terapi...bgs sgt..
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:52 PM | Show all posts
omeyyyyyy nyeeeee
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
awww cutenyaaa
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Omey omey
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-4-2017 06:07 PM | Show all posts
comey kucing tapi tak suka dia datang dekat

rasa macam dia nak mencakar
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:22 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:28 PM | Show all posts
spiderman80 replied at 13-4-2017 05:26 PM
Baik Spidey bela seekor dua China Dolls, pasti setiap hari Spidey ceria.

Geli doe.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Comel yer
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 05:37 PM GMT+8 , Processed in 0.141014 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list