CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Rebutan Presiden FAM: TMJ Sah Lawan Tan Sri Annuar Musa

14-2-2017 10:09 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4593| Komen: 48

Description: Setiausaha Agungnya, Datuk Hamidin Mohd Amin mengumumkan calon akhir yang sah bertanding jawatan kerusi panas itu pada sidang media di Wisma FAM.
Sejak bulan lalu, beberapa nama dikatakan berhasrat untuk merebut jawatan presiden badan induk bola sepak negara itu bagi penggal 2017 hingga 2021 termasuk Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim, Tan Sri Annuar Musa,Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin dan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Aseh Che Mat. 


Memetik laporan Bernama, kesemua calon itu diberi jangka masa sehingga kelmarin untuk membuat pengesahan berhubung pencalonan bagi jawatan masing-masing kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebelum berlangsungnya Kongres Pemilihan FAM ke-53 pada 25 Mac ini.

Susulan itu, petang kelmarin, Setiausaha Agungnya, Datuk Hamidin Mohd Amin mengumumkan calon akhir yang sah bertanding jawatan kerusi panas itu pada sidang media di Wisma FAM.

"Dua calon yang sah akan bertanding jawatan itu adalah Tunku Ismail dan Tan Sri Annuar Musa,"


"Dua lagi calon lain tarik diri. (YB) KJ hantar pegawai untuk serah borang (tolak pencalonan) kerana beliau ada tugasan lain. Tan Sri Aseh pun sudah maklumkan mengenai keputusan beliau (tarik diri). "

Pada masa sama, Hamidin mendedahkan seramai empat calon turut mengesahkan bertanding jawatan timbalan presiden manakala sembilan calon lagi menerima pencalonan bagi merebut jawatan naib presiden.- CARI

sumber foto: mstar
16

Bagus
11

Marah
12

Terkejut
18

Sedih
15

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (89 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote holothurian 14-2-2017 10:53 AM
go go go TMJ
Quote mrseller 14-2-2017 11:11 AM
Tahniah tuanku sbb konfem menang. Agak2 berapa jauh tmj bole bawak bola? Pendapat aku..boleh la di hormati setakat ASEAN
Quote alesandra 14-2-2017 11:19 AM
2-2 pun  tarak  boleh pakai.habis laaa...
Quote nikaido 14-2-2017 11:25 AM
Selain dr ahli politik BN dgn anak raja,takde ke lejen2,ahli2 sukan,jurulatih2 yg berminat nak jadi presiden? Boring aku asyik kerabat je
Quote ubiwankelubi 14-2-2017 11:27 AM
hhhmmm good luck to us. aku harap tmj menang and prove he can make our fam better. bising sgt kan selama niiii......
Quote ramaramu 14-2-2017 11:27 AM
hmm dua2 aku x setuju.. yg kj semlm bg statement kalau tmj bertanding dia xkan bertanding dah knp? dia ada isu dgn tan sri anuar musa ke?
Quote alesandra 14-2-2017 11:32 AM
nikaido replied at 14-2-2017 11:25 AM
Selain dr ahli politik BN dgn anak raja,takde ke lejen2,ahli2 sukan,jurulatih2 yg berminat nak jadi ...

anak2 raja dan politician yg takreti apa2 psl persatuan dinaungi  adalah tradisi ummah dunia ke-3 hopeless yg sukar dikikis...hadap jela
Quote gaara_X 14-2-2017 11:32 AM
komporm TMJ
Quote syanamir 14-2-2017 11:58 AM
vote for tmj ..
Quote qumbu 14-2-2017 12:01 PM
Edited by qumbu at 14-2-2017 12:02 PM

Ahli sukan atau pemikir/pengkritik hebat dari PAS ker DAP ker PKR ker tak nak masok tertanding ker. Balik2 orang uumemoo jer...kasi derang ler plak...kalo tak mo jawatan presiden, jawatan timbalan presiden ker atau ajk...
Quote kentel 14-2-2017 12:38 PM
the least option that people will vote maybe tmj...since TSAM banyak scandal lately...
Quote Scarlet17 14-2-2017 12:42 PM
TMJ lah kot setakat ni
Quote cupu 14-2-2017 01:14 PM
ada yg ke nk sokong nuar musa ni...manage klate pun haru.nk manage fam...dh la fam ni slalu kena maki...sng citer bg dkt org ada duit jela...vote tmj.
Quote JokesCop 14-2-2017 01:20 PM
Kalau tmj menang mcm mana nak nyanyi fam bangsat lepas ni?
Quote apalancut 14-2-2017 01:21 PM
kalau tmj masuk FaM, kemungkinan besar dia nakmakan duit kurang,sbb dia pon mmg dh super kaya, tp kalu Bey Nuar Muso, aku rasa, Ini peluang utk buat Wang! sbb dkt MARA dh takleh buat pitih.

Quote apalancut 14-2-2017 01:21 PM
kalau tmj masuk FaM, kemungkinan besar dia nakmakan duit kurang,sbb dia pon mmg dh super kaya, tp kalu Bey Nuar Muso, aku rasa, Ini peluang utk buat Wang! sbb dkt MARA dh takleh buat pitih.

Quote simatakucing 14-2-2017 01:26 PM
ramaramu replied at 14-2-2017 11:27 AM
hmm dua2 aku x setuju.. yg kj semlm bg statement kalau tmj bertanding dia xkan bertanding dah knp? d ...

Memang kj nak bagi laluan dekat tmj pon tu
Quote simatakucing 14-2-2017 01:27 PM
Asyik tengok orang tua je,bagilah kat orang muda pulak pegang
Quote akik 14-2-2017 01:35 PM
bagus juga kalau TMJ menang.boleh tengok apa perubahan yang dia boleh bawa kepada FAM.

Lihat semua komen(48)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

16-4-2024 10:43 PM GMT+8 , Processed in 0.316932 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top