CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Khidmat Valet Doa Ditolak Mufti Wilayah Dan JAKIM

16-2-2017 12:40 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 10627| Komen: 114

Description: Belum ‘sejuk’ isu khidmat belajar mengaji Al-Quran dengan kadar RM33,000 di atas pesawat mewah, kini timbul pula tawaran perkhidmatan kiriman doa di Tanah Suci atau Valet Doa, tular di laman sosial.

Belum ‘sejuk’ isu khidmat belajar mengaji Al-Quran dengan kadar RM33,000 di atas pesawat mewah, kini timbul pula tawaran perkhidmatan kiriman doa di Tanah Suci atau Valet Doa, tular di laman sosial.


Memetik laporan mstar, dengan tawaran pakej harga serendah RM250 hingga RM7,000, perkhidmatan yang dikendalikan oleh individu bernama Nasrin Harin atau Haji Arin itu kian rancak menjalankan urus niaga menerusi laman sosial. 

“Dah bertahun berdoa tetapi hajat belum makbul juga? Valet Doa bantu anda berdoa depan Kaabah, confirm makbul cepat! Bermula Mac 2017,” demikian iklan pengenalan perkhidmatan tersebut di laman Facebook Valet Doa.

Iklan berkenaan mendapat lebih 11 ribu perkongsian dan komen oleh pengguna laman sosial Facebook.

Bagaimana pun, mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menyarankan laman Facebook Valet Doa menghentikan perniagaan mengambil upah untuk berdoa di tanah suci kerana bukan sahaja tidak mengikut syariat Islam, malah pakej-pakej yang ditawarkan juga adalah tidak berakhlak dan mengelirukan umat Islam.


Sementara itu, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha memberi peringatan kepada umat Islam agar sentiasa berwaspada dan tidak terpedaya dengan tawaran tersebut.

Katanya, adalah sangat tidak wajar doa dijadikan produk atau perkhidmatan komersial kerana ia mempergunakan agama untuk habuan dunia dan mencemarkan kesucian agama Islam.- CARI

sumber foto: Facebook Valet Doa & ismaweb.net

16

Bagus
9

Marah
18

Terkejut
18

Sedih
25

Lawak
20

Bosan

Friends Rank (106 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote finesse 15-2-2017 10:26 AM
Nyahkan agama drpd public la senang.. pandai2 la masing2 amal ritual senyap2... cukup2 la memanipulasi agama.
Quote kaspar0v 15-2-2017 10:28 AM
penunggang agama ada di mana2
Quote saladin780 15-2-2017 10:29 AM
Makin merapu dah islam ala melayu nih
Quote prettyuglybabe 15-2-2017 10:32 AM
bodohnya yang sanggup bayar kat dia ni..
apa doa kat rumah tak sampai kat tuhan ke?
Quote nemonemonemo 15-2-2017 10:50 AM
Setuupidddddd
Quote syadq 15-2-2017 10:54 AM
Kirim air zam-zam is so 90s
Quote cmf_conan 15-2-2017 11:05 AM
kalo baca dr awal sampai abis apa yg ditulih kat fb Valet Doa tu..
lagi rasa nak maki berlori2
Quote teha86 15-2-2017 11:07 AM
ko doa kat mana2 pun sama la jilake...pastu bole wat bisnes plak kan... soh org byr sampai rm5000... yang bebal nye..bila ade yg sanggup byr...ko sembahyang laaaaa...ko doa banyak..jgn jd bodo
Quote chinta89 15-2-2017 11:19 AM
bila kau baca pasal panjang lebar pakej2 dia, ak rse nk bg pelempang sebijik!
Quote Artemesiaa 15-2-2017 11:20 AM
Cukup2 le nak berbusines dengan cara ni orang ramai jadi meluat tengok
Quote cocorex 15-2-2017 11:28 AM
Buat jer la solat hajat hari2..xyah kluar duit pun
Quote haryatie 15-2-2017 11:29 AM
ada ker yg percaya..
bengunggg jerk..
Quote DayangKirana 15-2-2017 11:37 AM
bisnes mcm ni pun laku yer..
asal buat duit.. berkat or not..halal or haram, #whyboder..
Quote Changa 15-2-2017 11:44 AM
prettyuglybabe replied at 15-2-2017 10:32 AM
bodohnya yang sanggup bayar kat dia ni..
apa doa kat rumah tak sampai kat tuhan ke?

kalau ikut kepercayaan ummah, elohim hanya dengar doa dari setaz2 jah...kena guna kabel setaz2 baharu elohim nak dengar rintihan. takat moslems2 cabuk macam sister?? memang elohim tak layan, who are yus??? gitu
satu lagi ummah percaya elohim berkuntum dalam kaabah, so kalau doa dari tanah air ini elohim tak dpt dengar kekdahnya, sebab itu ramai gigih berdoa depan kaabah supaya elohim dengar loud and clear gitu.
Quote kelapaparut 15-2-2017 11:50 AM
Kalu upah haji tu kire mcm mane ye,gune agama ke x
Quote AbukRokok 15-2-2017 12:03 PM
finesse replied at 15-2-2017 10:26 AM
Nyahkan agama drpd public la senang.. pandai2 la masing2 amal ritual senyap2... cukup2 la memanipula ...

bermakna kita kne kekal negara sekular mcm dulu
pasti dpt tantangan sengit silap2 kne sembelih dan kepala dipamerkan di persimpangan jalan

Quote gaara_X 15-2-2017 12:05 PM
pepijat agama nie akan sentiasa ada...
Quote dubuk 15-2-2017 12:06 PM
entah ya entah tak dia sampaikan

membujur lalu melintang patah
Quote AbukRokok 15-2-2017 12:07 PM
Edited by AbukRokok at 15-2-2017 12:11 PM
prettyuglybabe replied at 15-2-2017 10:32 AM
bodohnya yang sanggup bayar kat dia ni..
apa doa kat rumah tak sampai kat tuhan ke?

mana nak sampai...kat rumah ada gambar arwah mak tok nenek moyang..malaikat tak sudi masuk nak bawa doa ke langit
anjing plak berkeliaran merata rata tempat
babi pulak berada di mana mana hatta dalam berus cat... cat plak rumah...adoi

tu belum kira lagi ummah melayan cerita fantasi seks di waktu maghrib di tv3..atau membaca majalah lagha aktor kacak di waktu lapang sambil usap usap fefet.

Lihat semua komen(114)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-5-2024 04:41 PM GMT+8 , Processed in 0.055097 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top