CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Masalah Pengangkutan Awam, Tun Mahathir Dipersalahkan Oleh Najib!

1-7-2016 02:58 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5920| Komen: 13

Description: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membidas Tun Mahathir yang memegang jawatan perdana menteri selama 22 tahun mengabaikan pembangunan sistem pengangkutan awam di dalam negara kita.
Oleh : TS LOO


sumber foto: http://www.bharian.com.my


Kelmarin ketika majlis perasmian projek penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) laluan Kelana Jaya dan Ampang, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membidas Tun Mahathir yang memegang jawatan perdana menteri selama 22 tahun mengabaikan pembangunan sistem pengangkutan awam di dalam negara kita.


Tegas Datuk Seri Najib, projek penyambungan LRT laluan Kelana Jaya dan Ampang adalah projek hasil cadangan PEMUDA di Jabatan Perdana Menteri pada tahun 2009.


"(Masalah) ini kerana pendahulu saya yang memerintah selama 22 tahun, tidak banyak memberikan perhatian kepada pengangkutan awam."



"Oleh kerana itu, terdapat kekosongan, Pelaburan tidak mencukupi dan terdapat sistem yang tidak selaras kerana dimiliki oleh terlalu banyak pihak."


sumber foto: google image


Projek Penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) laluan Kelana Jaya dan Ampang secara rasminya beroperasi, laluan Kelana Jaya pada asalnya terdapat 24 stesen,  jajaran sambungan yang terbaru pula terdapat 12 stesen,  3 daripadanya merupakan stesen yang bergabung.

Manakala laluan Ampang pula pada asalnya terdapat 25 stesen, jajaran sambungan yang terbaru terdapat 13 stesen.- CARI 
18

Bagus
12

Marah
13

Terkejut
14

Sedih
17

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (89 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote hest 1-7-2016 03:16 PM
nama majlis pun majlis perasmian projek penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) .. jadi yang mula kan buat siapa eak? kompius plak aku

bukan ke setiap PM ada target dan statergi.. bapa kemerdekaan..bapa pembangunan..bapa perpaduan itu semua.. aku pun naik tak paham
Quote gaara_X 1-7-2016 03:33 PM
nak gelak pun hado nie....ingat bulan poser je....ahaks!!
Quote sabbath_shalom 1-7-2016 03:34 PM
Ya Allah...terima kasih Jibun tolong sambungkan laluan tu.

Elohim maha penyayang lagi pengasihani.
Quote namirulmukminin 1-7-2016 03:48 PM
Macam dah ada je tajuk yg seumpama ni...
Quote ohnoLia 1-7-2016 04:39 PM
Tahniah. Nmpknya krjaan dah sedar pentingnya public transport... dgn sgla projet mrt lrt yg rancak ni... tahniah
Quote Samm_BM 1-7-2016 04:43 PM
Tadi aku dak komen dekat benang satu lagi, dah hilang ka?
Quote boyagombak 1-7-2016 05:15 PM
Inilah dia cth PM yg terbaik. Salahkan PM terdahulu yg pada asasnya dh mulakan segala prasarana mcm KLIA,Litar Sepang,projek awal LRT,MRT, 1st Peneng Bridge. Kalau x dicetuskan zaman Tok Det,mana nak mai semua penyambungan trsbt. Bolehka semua landasan trsbt tiba2 ja timbul dr dlm tanah. Tp demi nak upkan nama sendiri dan nk kondem mentornya sendiri maka jdlah kacang lupakan kulit. Wuts an ashamed.
Quote BoogieChild 1-7-2016 05:50 PM
yang dia dok dalam kabinet dulu tu awat diam aje.....kasilah cadangan waktu tu.
Quote cikanggun 2-7-2016 03:30 AM
so jibun, hang nk bising buat penyambungan jer dr legasi Tun M... apa kemudahan awam yg hang sediakan utk rakyat? yg ada skrg ni Tun yg start..... bebai jibun :
Quote Bateesta 2-7-2016 03:56 AM
yg derma najib sapu rm2.6 bilion pun dr m salah jugak

dr m ni dh jd cam jesus lak, najib menyamun, dr m kena salib
Quote CikPuanNor 3-7-2016 08:38 AM
Patutnya dia sambung n perbaiki lagi, bukan kutuk mantan pm. Mantan pm dah buat sedaya upaya. Kau sambung je la
Quote NAT_11 3-7-2016 08:57 AM
boyagombak replied at 1-7-2016 05:15 PM
Inilah dia cth PM yg terbaik. Salahkan PM terdahulu yg pada asasnya dh mulakan segala prasarana mcm  ...

Sebab tu muncul peribahasa melayu, "LEMBU PUNYA SUSU,
SAPI DAPAT NAMA".........................
Quote sarahmirza 3-7-2016 09:01 AM
Whatever la..
Selagi wujud rakyat yg murah dibeli...

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 06:22 AM GMT+8 , Processed in 0.096308 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top