CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Semakan Tambang LRT : SPAD Rujuk Kabinet

28-7-2015 01:18 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4206| Komen: 14

Description: Berhubung permintaan Prasarana Malaysia Bhd. (Prasarana) untuk menyemak semula harga tambang perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) dan monorel, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan meruj ...

Oleh : TS Loo

sumber foto : http://www.utusan.com.my/



Berhubung permintaan Prasarana Malaysia Bhd. (Prasarana) untuk menyemak semula harga tambang perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) dan monorel, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan merujuk kepada Kabinet terlebih dahulu.


Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar sehubungan itu berkata, pihaknya buat masa ini masih belum membuat sebarang keputusan mengenai permohonan anak syarikat milik penuh kerajaan tersebut.


Berdasarkan laporan Utusan Malaysia hari ini, SPAD menjelaskan perkara mengenai kenaikan tambang ini memang sudah lama dibincangkan namun sejak April lalu. 


“Sekarang, ada keputusan supaya apa juga isu mengenai kenaikan tambang yang boleh memberi kesan kepada rakyat supaya dirujuk kepada Kabinet terlebih dahulu,” 



Beliau mengulas kenyataan Pengarah Urusan Prasarana, Datuk Azmi Abdul Aziz sebelum ini bahawa syarikat itu akan meminta SPAD menyemak semula tambang trennya berikutan kenaikan kos penyelenggaraan dan tarif elektrik.  - CARI Infonet




13

Bagus
9

Marah
14

Terkejut
11

Sedih
11

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (69 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ultra78 28-7-2015 01:18 PM
Tak mampu naik lrt, sila kayuh basikal

Quote harisbee 28-7-2015 01:22 PM
graduate malaysia hanya mampu kayuh basikal jer....nak beli kete katanya x layak...
Quote harisbee 28-7-2015 01:22 PM
graduate malaysia kena gigih siang malam keje sendiri...baru layak pakai kete katanya....gobloks sungguh
Quote krustykrab 28-7-2015 01:30 PM
Tima kasih malaysia
Quote gujiwa 28-7-2015 01:35 PM
dah la sejak dua menjak ni delay aje kojenya...
Quote miabebe 28-7-2015 01:38 PM
Mia nek lrt pree jah.. naik lah 500% pon..mia ok jah...lol
Quote ultra78 28-7-2015 01:44 PM
miabebe replied at 28-7-2015 01:38 PM
Mia nek lrt pree jah.. naik lah 500% pon..mia ok jah...lol

mia staff prasarana?
Quote miabebe 28-7-2015 01:48 PM

No lah..rahsiaaaaa....hihihi
Quote iwan007 28-7-2015 01:53 PM
miabebe replied at 28-7-2015 01:48 PM
No lah..rahsiaaaaa....hihihi

i suspect mia ni pemenang pengguna lrt yg ke sejuta hari tu.. dpt naik lrt free seumur hidup kan...
Quote miabebe 28-7-2015 02:01 PM
iwan007 replied at 28-7-2015 01:53 PM
i suspect mia ni pemenang pengguna lrt yg ke sejuta hari tu.. dpt naik lrt free seumur hidup kan.. ...

Ahahahahaha...

Pon tidak...maap cuba lg k..ahahahaha....
Quote ex_klia 28-7-2015 02:14 PM
miabebe replied at 28-7-2015 02:01 PM
Ahahahahaha...

Pon tidak...maap cuba lg k..ahahahaha....

Famili pass
Quote miabebe 28-7-2015 02:18 PM

Tepat skali...tahniah...sila claim hadiah anda kt tt o momod...lol..
Quote ex_klia 28-7-2015 02:20 PM
miabebe replied at 28-7-2015 02:18 PM
Tepat skali...tahniah...sila claim hadiah anda kt tt o momod...lol..

X yah claim....pi rumah terbuka prasarana je nanti
Quote spiderman80 28-7-2015 03:33 PM
Thread dah ada

Lihat semua komen(14)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-10-2022 01:23 AM GMT+8 , Processed in 0.083673 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top