CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2300|Reply: 13

Masalah Pengangkutan Awam, Tun Mahathir Dipersalahkan Oleh Najib!

[Copy link]
Post time 1-7-2016 02:58 PM | Show all posts |Read mode
Oleh : TS LOO





sumber foto: http://www.bharian.com.my



Kelmarin ketika majlis perasmian projek penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) laluan Kelana Jaya dan Ampang, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membidas Tun Mahathir yang memegang jawatan perdana menteri selama 22 tahun mengabaikan pembangunan sistem pengangkutan awam di dalam negara kita.




Tegas Datuk Seri Najib, projek penyambungan LRT laluan Kelana Jaya dan Ampang adalah projek hasil cadangan PEMUDA di Jabatan Perdana Menteri pada tahun 2009.


"(Masalah) ini kerana pendahulu saya yang memerintah selama 22 tahun, tidak banyak memberikan perhatian kepada pengangkutan awam."


"Oleh kerana itu, terdapat kekosongan, Pelaburan tidak mencukupi dan terdapat sistem yang tidak selaras kerana dimiliki oleh terlalu banyak pihak."





sumber foto: google image



Projek Penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) laluan Kelana Jaya dan Ampang secara rasminya beroperasi, laluan Kelana Jaya pada asalnya terdapat 24 stesen,  jajaran sambungan yang terbaru pula terdapat 12 stesen,  3 daripadanya merupakan stesen yang bergabung.


Manakala laluan Ampang pula pada asalnya terdapat 25 stesen, jajaran sambungan yang terbaru terdapat 13 stesen.- CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-7-2016 03:16 PM | Show all posts
nama majlis pun majlis perasmian projek penyambungan Jajaran Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) .. jadi yang mula kan buat siapa eak? kompius plak aku

bukan ke setiap PM ada target dan statergi.. bapa kemerdekaan..bapa pembangunan..bapa perpaduan itu semua.. aku pun naik tak paham
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 03:33 PM | Show all posts
nak gelak pun hado nie....ingat bulan poser je....ahaks!!
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah...terima kasih Jibun tolong sambungkan laluan tu.

Elohim maha penyayang lagi pengasihani.
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 03:48 PM | Show all posts
Macam dah ada je tajuk yg seumpama ni...
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah. Nmpknya krjaan dah sedar pentingnya public transport... dgn sgla projet mrt lrt yg rancak ni... tahniah
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 04:43 PM | Show all posts
Tadi aku dak komen dekat benang satu lagi, dah hilang ka?
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2016 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Inilah dia cth PM yg terbaik. Salahkan PM terdahulu yg pada asasnya dh mulakan segala prasarana mcm KLIA,Litar Sepang,projek awal LRT,MRT, 1st Peneng Bridge. Kalau x dicetuskan zaman Tok Det,mana nak mai semua penyambungan trsbt. Bolehka semua landasan trsbt tiba2 ja timbul dr dlm tanah. Tp demi nak upkan nama sendiri dan nk kondem mentornya sendiri maka jdlah kacang lupakan kulit. Wuts an ashamed.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-7-2016 05:50 PM | Show all posts
yang dia dok dalam kabinet dulu tu awat diam aje.....kasilah cadangan waktu tu.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2016 03:30 AM From the mobile phone | Show all posts
so jibun, hang nk bising buat penyambungan jer dr legasi Tun M... apa kemudahan awam yg hang sediakan utk rakyat? yg ada skrg ni Tun yg start..... bebai jibun :
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2016 03:56 AM | Show all posts
yg derma najib sapu rm2.6 bilion pun dr m salah jugak

dr m ni dh jd cam jesus lak, najib menyamun, dr m kena salib
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Patutnya dia sambung n perbaiki lagi, bukan kutuk mantan pm. Mantan pm dah buat sedaya upaya. Kau sambung je la
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 08:57 AM | Show all posts
boyagombak replied at 1-7-2016 05:15 PM
Inilah dia cth PM yg terbaik. Salahkan PM terdahulu yg pada asasnya dh mulakan segala prasarana mcm  ...

Sebab tu muncul peribahasa melayu, "LEMBU PUNYA SUSU,
SAPI DAPAT NAMA".........................
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 09:01 AM | Show all posts
Whatever la..
Selagi wujud rakyat yg murah dibeli...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 07:06 AM GMT+8 , Processed in 0.098212 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list