CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Johor Bahru 'Lumpuh' Banjir Kilat Di Jalan Utama!

17-11-2015 10:39 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 16240| Komen: 145

Description: Jalan utama di pusat bandar raya ini 'lumpuh' mengakibatkan ratusan kenderaan terkandas ekoran banjir kilat selepas hujan lebat berterusan sejak kira-kira jam 11 pagi semalam. ps syu ...





sumber semua foto : http://www.bharian.com.my/



Jalan utama di pusat bandar raya ini 'lumpuh' mengakibatkan ratusan kenderaan terkandas ekoran banjir kilat selepas hujan lebat berterusan sejak kira-kira jam 11 pagi semalam. 

Hanya dalam tempoh kira-kira sejam kemudian, Jalan Wong Ah Fook berhadapan pusat beli belah Komtar JBCC antara kawasan yang dinaiki air sehingga menyebabkan dua lorong jalan berkenaan tidak dapat dilalui kenderaan. 


Beberapa kawasan sekitar bandar raya ini iaitu Jalam Kolam Ayer turut mengalami banjir kilat sehingga menyebabkan pergerakan trafik perlahan.




sumber berita : http://www.bharian.com.my/
6

Bagus
6

Marah
8

Terkejut
17

Sedih
10

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (54 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote AbukRokok 14-11-2015 07:56 AM
hhahahaha tu yg pelik.... apa hamjadah sgt xde air tapi hujan tiap tiap hari
tgk kat app rain alarm berduyun duyun hujan turon
Quote Limao 14-11-2015 10:31 AM
Ape lagi sultan bangsa johor?
Pi le angkut air dengan trak Mack ko yang baru beli hari tuh.
Quote kecimpret 14-11-2015 10:32 AM
johor selamat dr hencapan sbb mb dia umno
Quote FanTasyCreaTioN 14-11-2015 10:35 AM


JOHOR BAHRU - Jumlah mangsa banjir di Simpang Renggam dekat Kluang meningkat kepada 231 orang daripada 51 keluarga pada petang ini berbanding 212 orang pagi tadi.   

Pegawai Daerah Kluang, Mohd Fuad Radzuan berkata, kesemua mangsa itu kini ditempatkan di lima pusat pemindahan banjir berbanding enam pusat yang dibuka sebelum ini.   

"Pusat pemindahan Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Kencana yang dibuka sejak pukul 7 malam, dua hari lepas dan menempatkan mangsa dari Kampung Haji Noor dan Kampung Sungai Rambai sudah ditutup pada 4 petang tadi," katanya ketika dihubungi.   

Mohd Fuad berkata, setakat 5 petang ini, lima pusat yang masih dibuka adalah Dewan Kampung Paya Palembang yang menempatkan 75 mangsa, Dewan Kampung Kolam Air (65), SK Sungai Linau (22) Balai Raya Kampung Seri Maju Jaya (55) dan Dewan Orang Ramai Kampung Ithnin Maarof (14).   

Sungai Machap kini mencatat paras berjaga-jaga dengan bacaan 7.18 meter, Sungai Benut pula pada paras bahaya dengan 6.05 meter manakala Empangan Machap berstatus berjaga-jaga dengan bacaan 16.98 meter, katanya. - Bernama



Quote sofiazara 14-11-2015 10:46 AM
haahkan. my friend tu air dicatu kemain lama dah
Quote revolusi_30 14-11-2015 10:53 AM
Catu2 air pun tapi kena pastikan Singapure dpt bekalan.  X boleh putus.   Hidup Bangsa Joho ..!!!!
Quote mattzzx 14-11-2015 10:59 AM
Ingatkan di selangor....
Quote vandergooh 14-11-2015 11:01 AM
Daerah pasir gudang dah 3 bulan catu air... sambung lagi 3 bulan air dicatu... tgh malam berebut tadah air dalam tong... sungguh siksa hidup....apa nak buat.. nak suruh tv3... utusan lapor..? Hmmm...
Quote tatirania 14-11-2015 11:34 AM
kesiannya bagi mereka yang kene catuan air........memang terasa siksa kot bila takde air nie........
Quote Decaffeinated 14-11-2015 12:29 PM
revolusi_30 replied at 14-11-2015 10:53 AM
Catu2 air pun tapi kena pastikan Singapure dpt bekalan.  X boleh putus.   Hidup Bangsa Joho ..!!!!

Itu bezanya bangsa yang bijak mengurus dengan melayu yang hanya bijak berkompang.

Pulau yang tak cukup air mentah tu pun boleh mengurus bekalan dengan baik, secure reserve etc.

Negeri yang diberikan tuhan nikmat melimpah ruah sampai banjir tapi tak tau nak manage....

Selayaknyalah...



Quote Weller 14-11-2015 12:50 PM
'bangsa johor' sendiri tak kesah kena catu air, yang penting, team bola diorang menang bola.









aku yang merantau kat sini geleng kepala je tengok diorang ni. dari bulan 9 kena catu. jadual nov-dis pun dah kuar.










ada rumours yang kata projek rapid kat pengerang puncanya. guna banyak air







Quote peYno 14-11-2015 01:11 PM
ketap2 bibir puak2 tu baca komen kat thread ni
Quote revolusi_30 14-11-2015 01:13 PM
peYno replied at 14-11-2015 01:11 PM
ketap2 bibir puak2 tu baca komen kat thread ni

Ketap bibir sambil tiup semangat nasionalisme.  Negara Joho Bangsa Joho
Quote atira 14-11-2015 01:15 PM
sbb johor bukan selangor....
warga selangor disayangi ummah
Quote sub5zero 14-11-2015 01:21 PM
revolusi_30 replied at 14-11-2015 10:53 AM
Catu2 air pun tapi kena pastikan Singapure dpt bekalan.  X boleh putus.   Hidup Bangsa Joho ..!!!!

Hang punya komen mmg win






P/s: @kak_sue xmo ucap beribu2 tima kasih kt jawa jdt yg sanggup betkorban kena catu air demi pastikan kak sue sekeluarga x payah susah pyh angkut air newater naik flet?
Quote EJALTI 14-11-2015 01:49 PM
Tempoh catuan air paling lama

http://www.sinarharian.com.my/ed ... aling-lama-1.451542
MASTURAH SURADI
14 NOVEMBER 2015


Jaafar ( kanan) sentiasa memastikan bekalan air bersih cukup di kedainya.


KOTA TINGGI - Catuan air yang berlaku sejak empat bulan lalu membabitkan kawasan Felda Air Tawar 5 hingga Pengerang, dianggap tempoh paling lama pernah dialami penduduk kawasan terbabit.

Penduduk, Jaafar Roso, 40, berkata, apa yang menghairankan catuan air berlaku bukan pada musim kemarau saban tahun dialami penduduk iaitu sekitar Januari hingga Jun.

Dia yang juga pemilik kedai makan berkata, pada awal catuan air berlaku, ada peniaga tutup kedai kerana mengalami kesukaran ketiadaan air.

“Bila tak ada air, kami susah nak bersihkan kedai, memasak dan mencuci peralatan.

“Saya sendiri, terpaksa datang kedai waktu malam untuk melakukan kerja pembersihan dan setakat ni saya tak pernah lagi tutup kedai. Selain fikirkan nasib lapan pekerja, saya tak sampai hati hampakan pelanggan yang datang terutama untuk bersarapan,” katanya.

Menurutnya, sejak catuan bermula dia telah membeli empat tong untuk menyimpan bekalan air bersih.

Jelasnya, ekoran masalah catuan yang berlaku, penduduk terpaksa meminimumkan penggunaan air untuk aktiviti harian seperti mandi dan membasuh.

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Cawangan Felda Papan Timur, Hamson Kasa berkata, sepanjang hampir 40 tahun tinggal di Felda itu, situasi ini pertama kali dihadapinya dalam tempoh lama.

Beliau berkata, hampir semua rumah penduduk di kawasan itu ada tong air untuk menyimpan bekalan air bersih.

“Menjadi harapan penduduk agar catuan air yang berlaku akan segera berakhir sekali gus dapat mengembalikan kehidupan normal penduduk kepada keadaan sedia kala,” katanya.

Terdahulu, penempatan di kawasan terbabit antara yang terjejas dengan masalah bekalan air mentah berikutan penurunan paras air berterusan di Empangan Sungai Lebam sejak beberapa bulan lalu.

Berikutan itu, Syarikat Air Johor Holdings Sendirian Berhad (SAJ) telah menjalankan operasi bekalan air berjadual bagi melanjutkan hayat simpanan air dengan bekalan air setiap dua hari sekali.
Quote alesandra 14-11-2015 01:55 PM
biarlah...diorgkan bangsa johor.bangsa yg gagah dan kayap....eh silap... kaya raya
Quote hzln 14-11-2015 01:59 PM
tak guna punya guan eng!
Quote umisha 14-11-2015 02:09 PM


Berita arus perdana menganaktirikan bangsa johor.

Kita tak tahu pun ada catuan air di sini.

Lihat semua komen(145)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 07:13 PM GMT+8 , Processed in 0.194585 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top