CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Banjir Lumpur Di Karak : Sultan Pahang Nafi Pembalakan Haram Punca Banjir

14-11-2015 04:29 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 25388| Komen: 263

Description: Kejadian tanah runtuh di KM52.4 di Lebuhraya KL-Karak pada Rabu lalu disebabkan oleh pembalakan haram di cerun bukit..

Oleh : Dean BZ

Sumber foto : utusan.com.my


Kejadian tanah runtuh di KM52.4 di Lebuhraya KL-Karak pada Rabu lalu disebabkan oleh pembalakan haram di cerun bukit. Sultan Ahmad Shah berkata, tiada sebarang laporan mengenai pembalakan haram di kawasan itu dan pihak berkuasa tidak memberitahunya apa-apa aktiviti sedemikian. 

"Tidak ada perkara seperti itu. Jika ada, mereka yang bertanggungjawab boleh ditangkap, tetapi setakat ini beta tidak pernah dimaklumkan mengenai kegiatan itu," katanya. Baginda berkata demikian selepas mengadakan lawatan dua jam ke tapak bencana di mana Sultan Ahmad Shah telah diberikan taklimat mengenai kerja-kerja pembaikan dan pemeriksaan keselamatan oleh pihak berkuasa.

Sumber foto : sinarharian.com.my


Turut mengiringi Sultan Ahmad Shah Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai, yang juga Ahli Parlimen Bentong.

Sultan Ahmad Shah turut menyampaikan bantuan kepada mangsa-mangsa dari pihak Jabatan Perhutanan Lentang yang rumah mereka terjejas oleh tanah runtuh. Baginda turut menyangkal kenyataan yang dibuat oleh Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusof pada hari Khamis, di mana beliau berkata, siasatan oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat dan Jabatan Kerja Raya mendapati aktiviti penerokaan tanah di atas bukit, yang boleh menyebabkan pembentukan kolam berair yang akhirnya berlaku di bawah tekanan yang besar yang berterusan, menyebabkan tanah runtuh.

"Beliau sepatutnya membuat kenyataan berdasarkan fakta, bukan spekulasi. Beta boleh memberitahu anda tidak ada pembalakan haram di kawasan ini, "kata Sultan Ahmad Shah. - CARI Infonet



Sumber : nst.com.my

17

Bagus
15

Marah
19

Terkejut
18

Sedih
19

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (102 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chazey 14-11-2015 02:41 PM
Lawaknya pun setan tu.
Quote lavajade 14-11-2015 02:41 PM

lawak lagi mak mak yg bagi anak makan babi sejak lahir.

budus punyer mak.


Quote |-0-| 14-11-2015 02:47 PM
Bahalol mana kaitkan pembalakan haram dengan tanah runtuh karak ?
Quote chazey 14-11-2015 02:53 PM
lavajade replied at 14-11-2015 02:41 PM
lawak lagi mak mak yg bagi anak makan babi sejak lahir.

budus punyer mak.

Salahkan Allah sis. Allah yang bodoh cipta babi sedap2.
Quote lavajade 14-11-2015 02:56 PM
chazey replied at 14-11-2015 02:53 PM
Salahkan Allah sis. Allah yang bodoh cipta babi sedap2.

salahkan mak lu la...benda dah diharamkan...cuma tambah hutan..babi jadi halal.




Quote chazey 14-11-2015 02:59 PM
lavajade replied at 14-11-2015 02:56 PM
salahkan mak lu la...benda dah diharamkan...cuma tambah hutan..babi jadi halal.


Ala sis, nenek moyang sis dulu pun turun temurun makan babi juga. Btw, saya salahkan Allah sebab tak berupaya membuat manusia ikut ajaran agama sebener. Macam sis lah. Tak islamik lansung tau kulu kilir hina mak pak orang.
Quote truly 14-11-2015 03:00 PM
chazey replied at 14-11-2015 02:53 PM
Salahkan Allah sis. Allah yang bodoh cipta babi sedap2.

Bukan saja bodoh cipta babi, bodoh gak cipta homosexuals, lepas tu condemn. Apa ke gajah  kondem ciptaan sendiri?

Quote atira 14-11-2015 03:02 PM
dah dia tu setan... gitu lah..
Quote lavajade 14-11-2015 03:02 PM
chazey replied at 14-11-2015 02:59 PM
Ala sis, nenek moyang sis dulu pun turun temurun makan babi juga. Btw, saya salahkan Allah sebab ...

perghh...patutlah mak lu bagi lu makan babi...
ikut kebodohan nenek moyang dia rupanyer..






Quote lavajade 14-11-2015 03:02 PM
pelacur rm10 kaki mabuk sudah masuk bela babi..

Quote chazey 14-11-2015 03:03 PM
lavajade replied at 14-11-2015 03:02 PM
perghh...patutlah mak lu bagi lu makan babi...
ikut kebodohan nenek moyang dia rupanyer..


Allah sis, mengaku saja lah nenek moyang sis pun makan babi. Kita semua darah daging babi sis.
Quote lavajade 14-11-2015 03:04 PM
chazey replied at 14-11-2015 03:03 PM
Allah sis, mengaku saja lah nenek moyang sis pun makan babi. Kita semua darah daging babi sis. :lo ...

lu je keturunan makan babi alter bible ikut selera lu...


Quote melinda_kerr 14-11-2015 03:04 PM
|-0-| replied at 14-11-2015 02:47 PM
Bahalol mana kaitkan pembalakan haram dengan tanah runtuh karak ?

Habis sebab apa?
Quote Mary_jane 14-11-2015 03:05 PM
Kerakusan tangan2 manusia sis. Yang mendapat nya manusia juga.
Quote chazey 14-11-2015 03:08 PM
lavajade replied at 14-11-2015 03:04 PM
lu je keturunan makan babi alter bible ikut selera lu...

Allah sis, sis pun fail menjadi contoh Muslim yang baik terhadap mualaf macam saya lagi nak cakap banyak. Btw, selamat hari Sabtu sis. Wassalam.
Quote pasemboq 14-11-2015 03:09 PM
awat ahkak lehat muka berhala dari pahang gelap suram semacam je sis ?

cash sebab makan duit haram ke sis ?
tak cukup duit judi, duit hutan pun nak balon juga ke?

Quote chazey 14-11-2015 03:10 PM
pasemboq replied at 14-11-2015 03:09 PM
awat ahkak lehat muka berhala dari pahang gelap suram semacam je sis ?

cash sebab makan duit h ...


Badan banyak toksin kot sis.
Quote Mary_jane 14-11-2015 03:11 PM
Tajuk tadi sultan bukan setan kan? Ya rabbi.
Quote pasemboq 14-11-2015 03:14 PM
chazey replied at 14-11-2015 03:10 PM
Badan banyak toksin kot sis.

astaga...jom vatican sis.
mohon beliyaw sempat bertobat sebelum mampos.

Lihat semua komen(263)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-5-2024 02:17 PM GMT+8 , Processed in 0.058070 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top