CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Buyot 70 Peratus Persis Arwah Abam" - Fad Bocey

12-1-2022 11:06 AM| Diterbitkan: tatod| Dilihat: 1022| Komen: 3|Original author: tatod

Description: Sebelum ini, tular video seorang lelaki yang wajah dan fizikalnya mirip dengan arwah Abam sedang bekerja di sebuah restoran di Melaka.

Sumber Instagram Hot FM

Sebelum ini, tular video seorang lelaki yang wajah dan fizikalnya mirip dengan arwah Abam sedang bekerja di sebuah restoran di Melaka.

Pemuda berusia 23 tahun yang dikenali sebagai Buyot itu kemudian dijemput stesen radio Hot FM untuk dipertemukan dengan Fad Bocey.



Menerusi video dimuat naik di Facebook rasmi Hot FM, Fad kelihatan tergamam dan menahan tangis. Fad juga menundukkan kepala ketika Buyot mengungkapkan tagline arwah Abam iaitu 'kita baik ramai sayang'.

Menurut Fad, apabila dilihat dari ekor mata, Buyot sama seperti arwah. Malahan, cara pemuda itu merenung seseorang ketika sedang berbual juga serupa dengan rakan karibnya itu.

"Arwah Abam pada awal kemunculan memang macam Buyot. Rambut sama. Arwah Abam masa itu pun belum ada jambang lagi. Memang sebiji macam Buyot. Tapi, comel Buyot ada tarikan tersendiri begitu juga dengan arwah.

"Kita boleh jumpa individu persis dengan arwah Abam tapi personaliti dan sikap itu pasti ada perbezaan. Tetapi, setidak-tidaknya terubat sikit rasa rindu," kata Fad.


Loading FB Post...

Keakraban persahabatan Fad dan arwah Abam kali pertama dapat dilihat ketika mereka menyertai pertandingan Bintang Mencari Bintang. Dikenali sebagai kumpulan Bocik, dalam pertandingan itu jugalah mereka berkenalan dengan Achey yang turut sama bertanding sebagai pelawak solo.

Mereka bertiga kemudian bergabung dan dikenali sebagai kumpulan Bocey. Penyertaan mereka di pentas Maharaja Lawak Mega membuka peluang dan rezeki lebih banyak dalam industi seni tanah air. Sama-sama membina kerjaya sejak 2013, Fad bagaimanapun akur Bocey hanya tinggal berdua selepas kematian Abam pada tahun 2020.

"Rasa rindu saya dan Achey pada arwah Abam tidak akan terubat sampai bila-bila. Tapi, bila tengok Buyot rasa macam dia ada di sini. Kalau Achey ada di sini, mesti dia pun akan merasai perkara sama. Kami rindu untuk duduk bertiga lagi," katanya.




Selain wajah dan fizikal Buyot yang seiras dengan arwah Abam, warga maya turut mengatakan suaranya juga kedengaran sama dengan pelawak berkenaan.







Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chandrahusin 12-1-2022 11:37 AM
pada aku sbb fizikal je nmpak mcm arwah
Arwah Abam muka manis
Quote dudaberhias 12-1-2022 11:59 AM
saiz je lebih kurang... dengan hidung buah jambu batu... tapi rupa lain sikit dari arwah abam....
Quote suka2 12-1-2022 12:38 PM
Org badan besar salunya muka dekat2 nak sama. Mcm wani alif sukri tu pun muka dah serupa abam. Bila najmi muka dah nak serupa syanie. Ada kawan iols badan besar gak muka dah nak sama adibah noor.

Lihat semua komen(3)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

22-1-2022 04:49 AM GMT+8 , Processed in 0.072376 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top