CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kejam! Anak Dolphin Mati Angkara Pelancong Gila Swafoto

3-2-2017 12:43 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5402| Komen: 45

Description: Menyedihkan! Seekor anak ikan lumba-lumba mati angkara sekumpulan pelancong yang mengangkatnya dari dalam air semata-mata mahu berswafoto dengannya.
Menyedihkan! Seekor anak ikan lumba-lumba mati angkara sekumpulan pelancong yang mengangkatnya dari dalam air semata-mata mahu berswafoto dengannya.


Foto: C5N

Haiwan kecil itu 'dibunuh' di pantai San Bernardo di selatan Buerno Aires di Argentina pada Ahad lalu, sambil dikerumuni pelancong lain yang cuba menyentuh dan merakam gambar haiwan itu.

Menurut portal Metro.uk, pelancong bergilir-gilir berswafoto dengan haiwan mamalia itu dan lebih mengejutkan, tiada siapa peduli dengan keadaan ikan itu yang semakin nazak.

Salah seorang pelancong yang berada di tempat kejadian, Claudia memberitahu C5N, orang ramai di sekitar tempat kejadian membiarkan ikan lumba-lumba itu mati begitu sahaja tanpa mengambil sebarang tindakan.


"Ikan itu masih kecil. Mereka boleh meletakkanya semula ke dalam air ketika ia masih bernafas.

"Malangnya orang ramai mula mengambil gambar dan menyentuhnya. Kemudian mereka kata ia sudah mati," katanya.


Video: Youtube

Ini adalah kali kedua dalam setahun ikan lumba-lumba mati di tangan pelancong yang 'terdesak' mahu berswafoto dengan haiwan itu. 

Terdahulu pada Februari 2016, seekor anak ikan lumba-lumba mati dipercayai akibat dehidrasi selepas 'dipaksa' berswafoto bergilir-gilir dengan pengunjung yang kemudiannya membiarkannya terdampar di pantai.


Foto: UNILAD

Kejadian 'tidak berperasaan' itu juga berlaku di Argentina iaitu di Santa Teresita. - CARI
4

Bagus
23

Marah
5

Terkejut
11

Sedih
11

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (81 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mzzenma 3-2-2017 12:50 PM
bodoh nak mampus
mohon semua yang selfie sampai dolphin tu mati kena panah petir

anyway i hate perkataan swafoto tu..
Quote shuk_one 3-2-2017 01:00 PM
mzzenma replied at 3-2-2017 12:50 PM
bodoh nak mampus
mohon semua yang selfie sampai dolphin tu mati kena panah petir

I ingat i sorang je taksuka word tuh....


Quote CiliPadiSedap 3-2-2017 01:02 PM
kokesen tak semuanya cerdik..  
Quote mzzenma 3-2-2017 01:03 PM
shuk_one replied at 3-2-2017 01:00 PM
I ingat i sorang je taksuka word tuh....

bunyi dia terlalu pelik for my liking..macam langsung tak menggambarkan selfie

kadang-kadang reminds me of swahili..swaziland...
Quote xy_daen 3-2-2017 01:14 PM
Swafoto pale habah dia..:
Quote misc 3-2-2017 01:18 PM
IQ kat kepala lutut
Quote @pplegreen 3-2-2017 01:21 PM
kemaruk betul kokosen semua tu nak bergambar
Quote aqissa 3-2-2017 01:25 PM
Sakaiiiiii :
Quote cHimo 3-2-2017 01:35 PM
Kimk geng2 sakai puiiii ::
Quote dazzledazzle 3-2-2017 01:51 PM
kesiannn....
Quote chazey 3-2-2017 02:27 PM
CiliPadiSedap replied at 3-2-2017 01:02 PM
kokesen tak semuanya cerdik..

Tengok nama negara saja pun dah tahu tak cerdik.
Quote kaspar0v 3-2-2017 02:41 PM
jakun sampai membunuh
Quote grouper 3-2-2017 03:06 PM
Dpt kat org jepun depa wat sushi ikan ni
Quote missinpiece 3-2-2017 03:07 PM
Pegila carik singa kat safari tu kalau nak berswapoto sangat
Quote seri_mawr 3-2-2017 03:25 PM
mzzenma replied at 3-2-2017 12:50 PM
bodoh nak mampus
mohon semua yang selfie sampai dolphin tu mati kena panah petir

hahaha...aku pun x suka word swafoto tu....
Quote kucen_miang 3-2-2017 03:27 PM
kokesen tahap felda pprt.
Quote gaara_X 3-2-2017 03:47 PM
ahaks!!...memacam hal
Quote fifie_olin 3-2-2017 03:56 PM
bangkai tul la manusia mcm ni
Quote emelia1509 3-2-2017 03:57 PM
kesiannye cik dolphin

Lihat semua komen(45)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-10-2022 06:13 AM GMT+8 , Processed in 0.064658 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top