CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Muslim Dilarang Masuk Ke Amerika Syarikat - Donald Trump

8-12-2015 10:48 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 11368| Komen: 85

Description: Calon Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump menggesa agar umat Islam tidak dibenar sama sekali memasuki negeri itu



Oleh : TS LOO

sumber foto : http://fm.cnbc.com/



Calon Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump menggesa agar umat Islam tidak dibenar sama sekali memasuki negeri itu ekoran kejadian tembakan di California membabitkan pasangan suami isteri yang dikaitkan dengan Kumpulan Negara Islam (IS). 

Mewakili Republikan, pasukan kempen Trump berkata larangan orang Islam memasuki Amerika perlu dikuatkuasakan 'sehingga wakil dari negara kita boleh memikirkan apa yang sedang berlaku'. 

Pembantu Trump bagaimanapun tidak menyatakan secara spesifik apakah larangan itu turut dikenakan terhadap pelancong dan pendatang atau mensasarkan warga Amerika beragama Islam yang kini berada di luar negara. 

Kenyataan kontroversi itu sekali lagi mengundang kritikan daripada pesaing Trump dengan Rumah Putih mengecam gesaan terbaharu Trump itu dianggap sebagai bertentangan dengan nilai yang diamal Amerika.




Berita selanjutnya: telegraph.co.uk/
15

Bagus
11

Marah
14

Terkejut
17

Sedih
16

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (86 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote matamata 8-12-2015 10:54 AM
Baguslah
Quote AbukRokok 8-12-2015 10:55 AM
itu negara dia hak dia...lantak dialah
Quote melinda_kerr 8-12-2015 10:56 AM
Yg dah ada dalam US tknk dihalauke? Bukankah keluarga diraja Arab Saudi pun ada tinggal disana.
Quote bluehedgehog 8-12-2015 10:57 AM
najib x bole pigi main golf
rosmah x bole gi shopping
baguih
jimat wang rakyat
Quote cfa 8-12-2015 10:58 AM
hahaha.... fobia betul trump dengan orang Islam....
Quote fifie_olin 8-12-2015 10:58 AM
pegi mampos la....x hadapla tmpt ko
Quote mommymonster82 8-12-2015 11:00 AM
Hahahaha...sembang kencang boleh..nak pulih ekonomi sendiri pon mohon negara islam yg melabur.... n negara islam yg ada pemimpin sekular bodoh pon setuju... hahahaha...
Quote bluehedgehog 8-12-2015 11:04 AM
[url=forum.php?mod=redirect&goto=findpost&pid=61084082&
googletag.cmd.push(function() {amp;ptid=928083]fifie_olin replied at 8-12-2015 10:58 AM[/url]

pegi mampos la....x hadapla tmpt ko

hbis rumah rosmah di new york amacam?
Quote bangcak 8-12-2015 11:04 AM
kalu mamat nih ganti obama, hilang la peluang nak main golf musim banjir lagi
Quote bluehedgehog 8-12-2015 11:05 AM
[url=fo<script type='text/javascript'>
googletag.cmd.push(function() {rum.php?mod=redirect&goto=findpost&pid=61084059&ptid=928083]melinda_kerr replied at 8-12-2015 10:56 AM[/url]

Yg dah ada dalam US tknk dihalauke? Bukankah keluarga diraja Arab Saudi pun ada tinggal disana.

kasi kristiankan je
hehe
Quote spiderman80 8-12-2015 11:09 AM
Rasanya kebodohan AS akan membolehkan negara China memperluaskan pengaruhnya di mata dunia.
Quote bluehedgehog 8-12-2015 11:11 AM
spiderman80 replied at 8-12-2015 11:09 AM
Rasanya kebodohan AS akan membolehkan negara China memperluaskan pengaruhnya di mata dunia.

itu ayat dari salah seorg calon presiden US, bukan kenyataan US

Quote monyet_2015 8-12-2015 11:16 AM
Trump ni tak boleh berfikir dengan sempurna, Usa ni dengan Rusia,China,iran.korea utara dan Cuba dah bermusuh takkan nak tambah musuh lagi dari kalangan negara islam? banyak saja pak arab yg jadi pelabur penyumbang kepada ekonomi usa..pasaran dari negara arab dan mulim juga besar, siakap beginai akan menyusahkan rakyat us sendiri kerana mereka akan jadi sasaran
Quote bluehedgehog 8-12-2015 11:20 AM
monyet_2015 replied at 8-12-2015 11:16 AM
Trump ni tak boleh berfikir dengan sempurna, Usa ni dengan Rusia,China,iran.korea utara dan Cuba dah ...

tgo donald trump
pas tu tgo kerajaan umno mesia
seiras je
trump nk bermusuh dgn org luar
sni jibun bermusuh dgn rakyat sendiri

Quote spiderman80 8-12-2015 11:20 AM
monyet_2015 replied at 8-12-2015 11:16 AM
Trump ni tak boleh berfikir dengan sempurna, Usa ni dengan Rusia,China,iran.korea utara dan Cuba dah ...

Betul tu. Sekarang bukan lagi era kegemilangan Amerika lagi. Kalau dua dekad dulu bolehlah dorang dengan nada sombong keluarkan ugutan atau kenyataan seperti ini.
Cuba China jual rizab AS separuh dah cukup, dah mampu memusnahkan ekonomi AS.
Quote spiderman80 8-12-2015 11:21 AM
bluehedgehog replied at 8-12-2015 11:11 AM
itu ayat dari salah seorg calon presiden US, bukan kenyataan US

Trump ke bro?
Quote bluehedgehog 8-12-2015 11:24 AM

ya, itu ayat dari calon presiden AS donald Trump
Trump masi x mewakili AS

ni bukan kenyataan white house
Barack x kata gitu
Quote Bedah.Cun 8-12-2015 11:27 AM
So, kau hengat i kesah? I tathaaap boleh masuk US gak
Quote anisania 8-12-2015 11:30 AM
berharap donald trump ni jadi presiden amerika biar nmpk bodoh sket amerika ni.

Lihat semua komen(85)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 01:45 PM GMT+8 , Processed in 6.433949 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top