CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Harga Proton Mungkin Naik Pada Januari 2016

8-12-2015 06:05 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 5632| Komen: 43

Description: Syarikat kereta nasional, Proton Holdings Bhd sedang mengkaji untuk meningkatkan harga kereta disebabkan penyusutan nilai mata wang Ringgit.

Oleh : Dean BZ

Sumber foto - commons.wikimedia.org


Syarikat kereta nasional, Proton Holdings Bhd sedang mengkaji untuk meningkatkan harga kereta disebabkan penyusutan nilai mata wang Ringgit.

Dalam kenyataan pada hari ini, Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Abdul Harith Abdullah berkata banyak bahan-bahan mentah di beli dalam matawang asing. Kejatuhan Ringgit memberi kesan kepada syarikat kerana terpaksa menanggung kos operasi yang besar.

"Oleh itu, kami sedang mengkaji struktur harga dan peratusan kenaikan harga akan bergantung kepada model," katanya.

Peningkatan harga kereta Proton pastinya memberi kesan besar kepada jualan Proton. - CARI Infonet.




Sumber : theStar

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote XxNotTruexX 8-12-2015 06:12 PM
Tak apalah harga Proton Naik ... Kami ...  Bangsa Melayu .. akan tetap sokong dengan membeli kereta kebangsaan Melayu ini  walaupun harga naik berkali-kali ... Sekali Proton akan Tetap Proton ... dan ....Sekali Melayu akan Tetap Melayu ....
Quote tungkai 8-12-2015 06:12 PM
Ok la tu. Kan negara berpendapatan tinggi..
Quote noor2 8-12-2015 06:17 PM
Tu dia....semua naik.....
Quote itew 8-12-2015 06:24 PM
perodua kan ado
Quote qronaldo7 8-12-2015 06:32 PM
Bye2 proton. Macam die je kereta lokal
Quote TuntungReturn 8-12-2015 06:33 PM
mercedes turun harga
Quote mak_wa95 8-12-2015 06:47 PM
kakaakakaka..
mcm orang heran
Quote XxNotTruexX 8-12-2015 06:59 PM
qronaldo7 replied at 8-12-2015 06:32 PM
Bye2 proton. Macam die je kereta lokal

Hahaha .. pasti anda bukan orang melayu kerana tak ada cinta kepada Proton ?  
Quote aHoi83 8-12-2015 07:37 PM
Indon tkyah nyebok la buat semak je
Quote dodolgemok 8-12-2015 07:38 PM
Elhamdulellah janji pru dulu utk turunkan harga kereta bakal dilaksanakan. Satu kejayaan besar para pencacai sekalian @dizek @rashiman @apam
Quote caul 8-12-2015 09:39 PM
Pastikan kualiti pun naik..
Quote AHMADVW 8-12-2015 10:09 PM



Quote AHMADVW 8-12-2015 10:10 PM
org umno mmg 100% munafik dan lidoh bercabe
Quote mommymonster82 8-12-2015 10:14 PM
Indon kuar keta cap apa?
Keta kuda? Keta lembu? Keta garudada?
Owh lupa indon pon dah ada kapal terbang sendiri beda bawa kambing...
Quote mommymonster82 8-12-2015 10:16 PM
Harga keta turun tp interest bank naik..rakyat byr serupa jugak....ingat org bodoh xtau beza..
Tapi tu pon lava syg n mati2 pertahankan sampai sanggup maki hamun org.demi pemimpin pewaris nabi katanya...
Quote airfilterkotor 8-12-2015 10:18 PM
Proton tak eran, sebab kuasa beli orang jdt tinggi.
Quote kucingTomey 8-12-2015 10:29 PM
paling brekmok sekali adalah kereta perodua axia...takde radio kooo pun dijual sebagai spec kereta di malaysia....

elok la tu...rakyat mesia = perodua....
Quote XxNotTruexX 8-12-2015 10:52 PM
mommymonster82 replied at 8-12-2015 10:14 PM
Indon kuar keta cap apa?
Keta kuda? Keta lembu? Keta garudada?
Owh lupa indon pon dah ada kapal  ...

Yup ... Tak ada satupun industri yang dapat buat kereta di Indonesia seperti Proton ... Oleh karena itu ... Indon sangat bangga dan terharu atas prestasi bangsa melayu di Malaysia dalam bidang ini ....

Jangankan membuat kereta ... membuat tyre kereta-pun .. Indon tak boleh buat ..Janganlah heran .. jika kita tak akan temukan Kereta di jalan-jalan di Jakarta  seperti halnya di KL ...

Proton adalah Karya Spektakular yang mencerminkan Kehebatan dan Kecanggihan Ketuanan Bangsa Melayu  ..  ...
Quote noor2 9-12-2015 07:25 AM
Agaknya saga naik berapa

Lihat semua komen(43)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 01:06 PM GMT+8 , Processed in 0.086537 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top