CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tangisan Kecewa ADUN PKR, Setiap Soalannya Diabai Kerajaan Pulau Pinang

20-11-2015 09:55 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 8407| Komen: 53

Description: Setiap soalan yang ditanya dalam DUN sejak Isnin lalu tidak dijawab malahan ditolak oleh satu Exco kepada Exco lain
Oleh Izzah Abbasy

Dr. Norela Ariffin (PKR-Penanti) kecewa dan berasa sedih dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang mengabaikan kawasannya.



Kerajaan dilihat tidak mahu memahami masalah yang dihadapi oleh penduduk di 28 kampung dalam DUN Penanti yang tersepit kerana tiada kemudahan asas.

Setiap soalan yang ditanya dalam DUN sejak Isnin lalu tidak dijawab malahan ditolak oleh satu Exco kepada Exco lain.


“Saya buang masa hampir sejam menunggu jawapan. Tahukah kerajaan negeri bahawa saya membawa suara orang kampung yang mana di kawasan kami tidak ada kemudahan seperti di kawasan lain?” kata-nya yang menangis teresak-esak dan ditenangkan Lydia Ong Kok Fooi (DAP-Berapit).

“Apa yang saya hendak cakap kepada orang kampung, masalah banjir lumpur yang tidak diselesaikan, masalah kilang haram, jeti yang tidak dilengkapi kemudahan asas sehingga gagal digunakan nelayan… saya bawa suara orang kampung, kenapa kerajaan negeri tidak mahu faham, mengabaikan Penanti,” tegasnya.

Norela yang masih gagal mengawal emosi kemudian bangkit menyanggah Abdul Malik (PKR-Batu Maung) dengan mendakwa semua peruntukan yang disebut itu bukan disalurkan kepada kawasannya sebaliknya untuk DUN Permatang Pasir dan Seberang Jaya.

“Tahukah bahawa penduduk kampung di sana terperangkap disebabkan kekurangan infrastruktur di kawasan berkenaan? Kami terpinggir, tiada pengangkutan awam serta kemudahan mesin pengeluaran automatik (ATM),”
katanya.

Baca selanjutnya : UTUSAN

17

Bagus
12

Marah
17

Terkejut
18

Sedih
22

Lawak
30

Bosan

Friends Rank (116 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote zach2008 20-11-2015 08:58 AM
haaaa... haaa.. kalau dah sebut kampung tu mana DAP berminat.
Dia org nak kawsan bandar yg majoritinya org2 cina.. senang cerita sebab kat bandar hampir semua kemudahan dan keperluan telah tersedia. Tak perlu nak fikir nak buat apa. Ambik hati pengundi majoriti dan pola pengundian berdasarkan sentimen kaum.. selagi wujudnya perlbagai kaum selagi itulah wujudnya perasaan perkauman. Jgn nak tipu la...

Matila lepas ni... terus aku dicop sbg cai umgok Yg komplen menanggis2 ni pun org PKR
Quote Simunggu 20-11-2015 09:03 AM
buat apa jaga org melayu di PP...bukan boleh mempengaruhi keputusan undi pun....jaga yg majority cukuplah...tapi BN bodoh juga...di kerejaan persekutuan yg majority sokong BN tak dijaga...apa mcm next PRU?????
Quote kejoraria 20-11-2015 09:04 AM
tgk muka yg kat blkg pompuan tu menyakitkan ati jer
Quote alesandra 20-11-2015 09:05 AM
bangsat sgt aku baca stetmen  adun seri delima tu.typical sgt .mcm ajk masjid kat tempat aku.tanak bincang kata ini masalah ko ...byk lagi masalah lain
Quote jengkoil 20-11-2015 09:06 AM
MP kat sabah bila nak menangis kat parlimen?
Quote jengkoil 20-11-2015 09:07 AM
MP kat sabah bila nak menangis kat parlimen?
Quote periakuning 20-11-2015 09:11 AM
Beliau contoh wakil rakyat yg ikhlas buat keje..semoga kerajaan negeri bantu beliau dan org kampung tersebut..jgnla pilih kasih
Quote dizek 20-11-2015 09:34 AM
tu la,
nak sangat kowtim dengan cina komunis DAP

tengok ADUN parti2 lain bawah komponen BN,
MCA, gerakan, MIC

mana ada sampai menangis minta allocation
ka apa ka

rasakanlah balasan jadi barua cina komunis DAP
Quote -electrifying- 20-11-2015 09:40 AM
Kelaka dijek ni....
Quote masa_lalu 20-11-2015 09:51 AM
R.S.N Rayer (DAP-Seri Delima) kemudian turut masuk campur dengan mengatakan sidang DUN bukan hanya untuk membincangkan masalah di Penanti dan Berapit sahaja.



tengok cara dia matikan topik, dah tu sidang DUN bincang apa? pasal rayer ni punya masalah otak kurang berfungsi?
Quote zach2008 20-11-2015 09:53 AM
Edited by zach2008 at 20-11-2015 09:55 AM

Thread mcm ni tak kan ke mana dan tak ada sambutan.
Bukak la byk2 pun. Mcm kes nurul izzah tu la vs kes sabri telor penyu

YB2 ni tau, dia org buat apa akan ada totok mereka akan back up tak kira sebesar mana pun salah mereka
Quote ladydutch 20-11-2015 09:57 AM
zach2008 replied at 20-11-2015 08:58 AM
haaaa... haaa.. kalau dah sebut kampung tu mana DAP berminat.
Dia org nak kawsan bandar yg majoriti ...

DAP adalah sebuah parti berbilang bangsa yang terdiri dari kaum melayu, cina , india , singh, iban, kadazan dan lain lain

mp dap ada berkuturunan melayu
ada keturunan cina
ada bangsa india
ada dari singh

di sarawak, dap masuk kampung bina jalan, bekalkan air bersih

siapa kata dap nak bandar sahaja

dap adalah parti untuk semua


Quote Skuau 20-11-2015 10:03 AM
Muka sapa nampak bodoh sekarang? Adakah sikap Pak Pandir,Pak Kaduk,Si Luncai masih wujud lagi?
Quote wannoorazlina 20-11-2015 10:05 AM
setakat ni kat pekan penanti cuma ada dua atm mesin
satu agro bank dan satu lagi aku x ingat
sekian ulasan anak jati penanti/permatang pauh
Quote dizek 20-11-2015 10:05 AM

tak ada kelakarnya

terang2 melayu di pulau pinang
dipermainkan cina

pun masih jugak nak jilat
cina komunis DAP

dasar bodoh bertingkat2
Quote Acong 20-11-2015 10:06 AM
dizek replied at 20-11-2015 09:34 AM
tu la,
nak sangat kowtim dengan cina komunis DAP

ok laa........ DAPig sudah belajar apa yg UMNO buat kat Kelantan selama nie   
Quote dizek 20-11-2015 10:07 AM
ladydutch replied at 20-11-2015 09:57 AM
DAP adalah sebuah parti berbilang bangsa yang terdiri dari kaum melayu, cina , india , singh, iban ...

buthow la berbilang bangsa

jadah haram komunis terang2
eksploitasi bangsa melayu

lagi ada barua nak percaya
kepada cina DAP lahanat

puii
Quote dizek 20-11-2015 10:09 AM
Acong replied at 20-11-2015 10:06 AM
ok laa........ DAPig sudah belajar apa yg UMNO buat kat Kelantan selama nie

taburan populasi melayu di kelantan seragam

berbeza jauh di pualu pinang, kawasan
melayu adalah di balik pulau


dan kawasan itulah yang sengaja dibiarkan
ketinggalan oleh cina komunis DAP




terang2 menunjukkan bangsat
Quote ladydutch 20-11-2015 10:11 AM
wannoorazlina replied at 20-11-2015 10:05 AM
setakat ni kat pekan penanti cuma ada dua atm mesin
satu agro bank dan satu lagi aku x ingat
sekia ...

nak mesin atm banyak banyak untuk pekan kecil ke?

Lihat semua komen(53)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 05:44 PM GMT+8 , Processed in 0.061499 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top