CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Tunku Idris Pertahankan Adik Tak Bertudung?

28-9-2015 11:53 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 34863| Komen: 356

Description: Itu antara luahan Tunku Idris apabila melihat...


Apabila saya melihat komen mengenai adik saya yang tidak memakai tudung, ia sangat mengecewakan,” kata Tunku Idris.

Beliau juga menyatakan bahawa adiknya itu menunaikan solat lebih banyak berbanding mereka yang mengenakan tudung. Tunku Idris juga memberitahu bahawa Tunku Aminah memakai selendang ketika menghadiri semua acara keagamaan.

Adakah itu tidak cukup baik? Bukankah ia antara dia dan Allah?” soal Tunku Idris.

Itu antara luahan Tunku Idris apabila melihat gambar Tunku Aminah yang dikecam hebat netizen.

Katanya selain menjadi pakaian agama, hijab adalah pakaian budaya bagi orang-orang Arab kerana ia melindungi pemakainya daripada panas atau ribut pasir.

“Ada orang alim pernah memberitahu saya, anda memakai tudung apabila anda benar-benar cantik atau benar-benar hodoh hingga boleh menyebabkan gangguan kepada orang lain. Jadi ia membuatkan saya tertanya-tanya – siapalah kita untuk menghakimi,” kata Tunku Idris.

12

Bagus
13

Marah
9

Terkejut
13

Sedih
8

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote wwwvvvwww 27-9-2015 02:44 PM
"Tak tutup aurat"kepala bacul engko.
Quote peYno 27-9-2015 02:45 PM
bila jahil agama nak sembang pasal agama

kita dgr pandangan jawa ajohornlaknat dan kalau boleh masukkan kat FB JST tgk camne laknat2 since 2013 serba salah nak membela atau nak menasihati bayangan tuhan mereka
Quote EJALTI 27-9-2015 02:45 PM
TT, 'pertahankan' bukan 'pertahanan'
Quote peYno 27-9-2015 02:47 PM
EJALTI replied at 27-9-2015 02:45 PM
TT, 'pertahankan' bukan 'pertahanan'

isu kecil je tu


jgn lepas ni bila dah viral... mula la puak ni kata media memutarbelit kenyataan dia

dia tak cakap camtu pon katanya

alahaii
Quote EJALTI 27-9-2015 02:49 PM
peYno replied at 27-9-2015 06:47 AM
isu kecil je tu



Ok...TT selamat 'berjuang' dgn 'indon' di Johor...
Quote EJALTI 27-9-2015 02:50 PM
peYno replied at 27-9-2015 06:47 AM
isu kecil je tu



Kemungkinan besar dorang akan klaim macam tuh.....macam Wok Jowo Jamal lombu pak tongkol...
Quote Themilo 27-9-2015 02:51 PM
dah unfollow ig TTJ
Quote peYno 27-9-2015 02:52 PM
EJALTI replied at 27-9-2015 02:50 PM
Kemungkinan besar dorang akan klaim macam tuh.....macam Wok Jowo Jamal lombu pak tongkol...

dulu sultan johor pon dah kantoi

dok suruh tiru spore guna medium english bagai

bila ketuanan melayu caprut marah... terus keluar statement media salah paham

haha
Quote sukacactus 27-9-2015 03:11 PM
Dia org ni kalau dinasihatkan pun, ada nak dengar ke
Mufti pun xleh kata apa, ini kan pula rakyat marhein:zz
Quote perang_candu 27-9-2015 03:13 PM
membazir je upah pendandan aurat bayar sampai RM1200.

Quote fire_place 27-9-2015 03:19 PM
Bio lah dia nak btudung ke x..tu hak dia dan masalah dia ngn pencipta.
Mmg bagus yg tegur,tp kdg2 tegur xbertempat...
Bab org nak pakai tudung ke tak tu aku xhairan sgt.
Tp aku hairan dan jijik dgn perempuan yg bertudung tp dok
Tergedik dkt insta kerabat johor ni.gedik sgt tanpa malu
Teringin suapkn makan lah,alangkah bagus itu ini lah..fantasi dan angan2 yg menjatuhkan imej org btudung,tgedik2.. Xmalu betol.            hadap sgt masing2 nak jd ala pewinces.
Quote krustykrab 27-9-2015 03:19 PM
Tunku Idris said dressing like an Arab did not make one any more religious, and that the hijab was a cultural attire for Arabs, protecting the wearer from the heat or sandstorms

Errr kalo tanak pakai tudung pun x pyh la kut buat stmnt mcm org x sekolah
Quote mzzenma 27-9-2015 03:21 PM
Tak payah pakai tudung..serkup kepala pakai baldi pun boleh

Cer buat mcm tu..silap2 boleh trending
Jadi ikutan seluruh dunia seterusnya menjadi revolusi hijab yg baru
Quote Acong 27-9-2015 03:22 PM
fire_place replied at 27-9-2015 03:19 PM
Bio lah dia nak btudung ke x..tu hak dia dan masalah dia ngn pencipta.
Mmg bagus yg tegur,tp kdg2 t ...

mana boleh? nanti terhina pakar aurat & zina   
Quote peYno 27-9-2015 03:23 PM
krustykrab replied at 27-9-2015 03:19 PM
Tunku Idris said dressing like an Arab did not make one any more religious, and that the hijab was a ...

so far... ko nampak apa point yg legend cuba utarakan

kalau dah benci pasal tudung tak yah la buat statement bodoh camtu

masih tertunggu2 set2 bangsat johor laknat komen... serba salah ni
Quote tricomonas 27-9-2015 03:23 PM
perang_candu replied at 27-9-2015 03:13 PM
membazir je upah pendandan aurat bayar sampai RM1200.

Ko melalut sembang pasal sapa dol?tak dak pun budak derih ni sembang pasal upah pendandan 1200?
Quote fire_place 27-9-2015 03:33 PM
peYno replied at 27-9-2015 03:23 PM
so far... ko nampak apa point yg legend cuba utarakan

kalau dah benci pasal tudung tak yah la b ...

Apa perkara yg xnampakn sesetngah kebodohan mereka?
Sama lah macam cite pasal paham rakyat itu ini
Tp xhabis2 nak tunjuk kemewahan itu ini..
So apa lah nak diharapkan???
Quote Themilo 27-9-2015 03:37 PM
2-3 hari lepas, TTJ backup adiknya, TPJ sebab pakai baju terang-terangan tulis Illuminati. bila dihencap ummah, deyoll post troll pasal illuminati plak.
Quote Knowlee 27-9-2015 03:38 PM
Apa cer pulak dgn abang dia TAJ yg gi clubbing dgn Lindsay Lohan tu? Tu antara dia dgn Allah jgk la ye?

Lihat semua komen(356)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-5-2022 08:55 AM GMT+8 , Processed in 0.082529 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top