CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Budak Jual Tisu, Dibelasah Sampai Pengsan Dapat Simpati

29-7-2015 04:29 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5835| Komen: 18

Description: Tanpa belas kasihan pemilik kedai tersebut, Ahmet Hamdo dibelasah teruk hanya menjual tisu untuk pelanggan...
Oleh : Fyruz Hanna


Sorang budak 13 tahun yang didakwa mengganggu pelanggan yang sedang makan digerai dibelasah sehingga pengsan hanya kerana dia menjual tisu.


Tanpa belas kasihan pemilik kedai tersebut, Ahmet Hamdo dibelasah teruk hanya menjual tisu untuk pelanggan.

Kisah yang tersebar diseluruh pelusok Turki itu mendapat perhatian daripada Perdana Menteri Turki, Ahmet Davutoglu.

Ahmed mengarahkan kanak-kanak tersebut diberikan tempat tinggal dan dilindungi.

“Air mata saya mengalir melihat kejadian itu dan berharap pekerja restoran berkenaan dikenakan tindakan,” katanya.


Kanak-kanak malang tersebut merupakan keluarga yang berhijrah daripada bandar Syria yang musnah dibom. Bapanya seorang tukang pembaiki TV. Ahmet dan keluarga menetap di satu rumah kecil yang mempunyai 2 bilik dengan kepadatan 12 ahli keluarga.

sumber gambar: dailymail.co.uk
29

Bagus
35

Marah
27

Terkejut
27

Sedih
25

Lawak
26

Bosan

Friends Rank (169 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote OmJualGas 29-7-2015 03:32 PM
keciannnnn c ahmed ni...
Quote chinta89 29-7-2015 03:39 PM
melampau sampai buat budak tu mcm ni..
Quote miabebe 29-7-2015 03:52 PM
Ape kew kijams bebeno deme nehhhhh...hadessssss
Quote Felycya 29-7-2015 03:55 PM
perangai macam setan !!!.

xberperikemanusiaan langsung. :
Quote MissNigga 29-7-2015 03:57 PM
perangai mengalah penganas ISIS
Quote Cik_Andak 29-7-2015 04:17 PM
kesiannya dia............
Quote amon_79 29-7-2015 04:37 PM
sedihnya tgk gambo ni... iols dr pagi smpi ke petang ni sedey...pg td dtg opis terima brita opismate rumah terbakar sekali mengorbankan dua2 anak pompuannya...dh la isteri br meninggal thn lps sbb breast kanser...sory mod off topic tp blues je rs hati ni...
Quote stillen 29-7-2015 04:55 PM
Tgk video bdk kat Bangladesh kena ikat dan pukul sampai mati..lebih kurang crita mcm nie.
Dituduh mencuri yg tidak dilakukan.
Quote hanamunir 29-7-2015 06:00 PM
amon_79 replied at 29-7-2015 04:37 PM
sedihnya tgk gambo ni... iols dr pagi smpi ke petang ni sedey...pg td dtg opis terima brita opismate ...

uols sedih nye..
anak2 dia umur berapa?
macam mana boleh terperangkap?
umah terkunci?
ada anak yang lain terselamat?
baru lepas berhari raya..

sori ot..
Quote imransulaiman 29-7-2015 07:36 PM
Kesian... Yang memukul tu semua badan besar...tapi otak kecik! :
Quote ultra78 29-7-2015 08:11 PM
Org yg jual barang/mengemis masa makan ni mmg mengganggu. Aku pun tak suka
Quote VirginLady 29-7-2015 10:15 PM
ko tengok muka
dia tu..tengok dalam mata dia..betapa sedihnya dia kena sepak terajang macam tu dah la keding kecik, dia nak cari duit halal je

nasib baik pengsan, kurang2 pause kejab rasa sakit tu

harap2 nasib dia terbela sampai besar nanti..Mummy doa Ahmed sentiasa dlm lindungan Allah
Quote Decaffeinated 29-7-2015 10:22 PM
aku paling respek restoran Thailand yang amat tolerant dengan gangguan penjual2 jalanan ni....

kalau jual tisu tu OK lagi, yang lawaknya dorang jual buah potong sebijik macam yang restoran tu jual except cheaper....

Quote Modngengade 29-7-2015 10:29 PM
Kt sini pun ramai pengemis jual tisu kat tempat mkn..memang annoying
Quote bontotiku 29-7-2015 11:09 PM
siannn budak ni
Quote Mrzzz200 30-7-2015 01:41 AM
Jual tisu dann mengemis adalah dua hal yg berbeza... Pengemis=meminta wang dan orang hulurkan. Sedangkan penjual tisu ni bukan pengemis sebab dia jual barang bukan meminta. Itu bezanya!
Quote Acong 30-7-2015 07:09 AM
bukankah umah turki nie nak selamatkan warga rohingyas yg ditindas kapiaq myanmar?  
Quote amon_79 30-7-2015 08:09 AM
hanamunir replied at 29-7-2015 06:00 PM
uols sedih nye..
anak2 dia umur berapa?
macam mana boleh terperangkap?

maaf Ot yer mod...

anaknya dua tu je... umur 12 dn 15 tahun...skrg beliau dh tinggal sebatang kara...dr siasatan awal neneknya dh perasan ada kebakaran dibhgn tengah rumah...keluar minta tolong jiran padam api..dlm ms yg sama neneknya sangka cucu2 sudah ikut keluar sbb katanya nmpk kelibat kat blakang cucu2nya lari keluar sama... yg si kakak mmg ikut keluar siap gi ketuk umah pak sedara jiran sblh dn pak sedara pon mmg buka pintu nmpk anak sedaranya tp anak sedaranya terus je patah balik xsempat nk tahan...kakaknya nk gi selamat adik tgh tido...kejadian dlm kul 11.50mlm..

Lihat semua komen(18)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-11-2022 08:10 PM GMT+8 , Processed in 0.105181 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top