CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Lelaki Ubah Suai Motosikal Jadi Perhatian Ramai, Dah Macam Bentuk Bumblebee!

15-3-2021 11:48 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 1811| Komen: 7|Original author: Raline

Description: Bagi peminat dunia permotoran, mereka pasti melakukan penjagaan motosikal masing-masing dengan sebaiknya seperti membuat ...
 

Bagi peminat dunia permotoran, mereka pasti melakukan penjagaan motosikal masing-masing dengan sebaiknya seperti membuat servis berkala di bengkel selain mempunyai keinginan untuk ‘modify’.

Malah, ada segelintir individu sanggup mengeluarkan duit dengan menambah pelbagai jenis aksesori demi kepuasan hati agar motosikal mereka kelihatan lebih ‘seksi’.

Tidak terkecuali bagi seorang lelaki di Indonesia ini apabila mengubah suai motosikal mengikut citarasa sendiri. Hasil kreativiti lelaki tersebut dikongsi melalui perkongsian posting di laman Facebook miliknya Dewa Penolong Jands.



Memetik laporan Liputan6, kelihatan motosikal berwarna kuning miliknya dipasang dengan pelbagai aksesori sehingga membentuk seperti sepasang sayap ‘ganas’ termasuk beberapa lampu berwarna-warni.



Jadi tidak hairan sekiranya motosikal itu akan meraih perhatian pengguna jalan raya lain, tapi mungkin juga boleh menganggu penglihatan orang ramai.

Posting tersebut tular di media sosial dengan pelbagai reaksi netizen yang teringat pada filem animasi berjudul Crush Gear. Malah tidak kurang ada juga melihat reka bentuk motosikal berkenaan seperti Bumblebee dari filem Transformers.



Boleh ya ubah macam tu? Kalau kat negara kita, memang kecoh pasal ubah suai ekzos. Tak berani nak tukar lebih-lebih, kena ikut undang-undang yang ditetapkan!

Sumber: Liputan6


1

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
2

Sedih
2

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (8 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Skuau 15-3-2021 11:06 AM
Aku ingt lelaki tu yg 'berubah' bentuk jd bumblebee
Quote rajamoney 15-3-2021 11:15 AM
da mcm beyblade ke crush gear pemainn bdk2 dulu tu
Quote mdhelmi 15-3-2021 11:39 AM
kat malaysia xlepas jpj ni
Quote Reira77 16-3-2021 01:40 AM
Dah mcm belalang kunyit je
Quote skinsandstars 16-3-2021 09:29 AM
Membazir duit betul
Quote Normabaru 16-3-2021 10:40 AM
Buang masa buang duit..pastu gigih mintak klua isinar air mata air Haihhh
Quote Plain-tif 18-3-2021 12:10 AM
Kreatif la bro👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Lihat semua komen(7)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-1-2022 06:29 AM GMT+8 , Processed in 0.069038 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top