CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

"Tun M Ibarat GPS Yang Rosak" - Mokhtar Senik

3-6-2020 04:18 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3952| Komen: 23

Description: "Ke mana lagi kamu harap Tun bawa kamu? Tun dah ibarat GPS yang rosak. Bacaannya dah tak betul. Kalau arahan kata belok kiri, belum tentu kiri."
"Ke mana lagi kamu harap Tun bawa kamu? Tun dah ibarat GPS yang rosak. Bacaannya dah tak betul. Kalau arahan kata belok kiri, belum tentu kiri."

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Mokhtar Senik mempersoalkan kesetiaan orang ramai yang masih menyokong mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.



Foto: IG Tun M

Beliau juga mempertikan mereka yang masih berdegar-degar 'mewiridkan' Pakatan Harapan (PH) bawah pimpinan Tun Mahathir akan mengambil alih tampuk pemerintahan daripada Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Saya hairan, apa yang kamu semua masih percayakan Tun itu? Lebih menghairankan bila Anwar sendiri kononnya akan sekali lagi menyokong Tun untuk menumbangkan Perikatan Nasional (PN).

"Yang peliknya PKR, PAN dan DAP masih menyalahkan UMNO dan PAS dalam soal kejatuhan Kerajaan mereka dan tertubuhnya Kerajaan baru PN. Tangkal apa lah yang Tun pakai sampai kamu tak nampak kecelaruan politik Tun," ujarnya menerusi Harakah Daily.


Mokhtar bagaimanapun berterima kasih kepada Tun Mahathir kerana menghalang Anwar dari menduduki kerusi PM.

Tambahnya, tidak wajar Tun Mahathir meneruskan serangan terhadap Muhyiddin untuk kepentingan peribadi. - CARI
2

Bagus
3

Marah
3

Terkejut
5

Sedih
4

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (23 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Miyameyo

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Decon 3-6-2020 04:29 PM
segala jasa dia telahpun terkubur selepas dia dh giler nak jadi PM buat kali ke-3
Quote beta_carotene 3-6-2020 04:30 PM
Mokhtar konek
Quote harisbee 3-6-2020 05:49 PM
Betul ke moktar ni terpedaya dgn betina jalang tunjuk kote?
Quote dewimalam78 3-6-2020 06:36 PM
Ai pun pelik. Cakap pun dh tak lancar, baling gelas tak pecah...still ada follower dan masih meminta2 pertolongan.
Lemah sgt ke pemimpin muda melayu kita ni. Tak boleh usaha sendiri ke lawan najib/zahid tu?

Atok ada ilmu penunduk ke?
Quote tobby 3-6-2020 08:48 PM
Decon replied at 3-6-2020 04:29 PM
segala jasa dia telahpun terkubur selepas dia dh giler nak jadi PM buat kali ke-3

perasan tak sekarang tak ada sorang pun sanggup nak sebut 'rindu zaman Tun'  hatta kalangan penyokong ph sendiri.  majoriti dah terasa hancing.  
Quote hikhokz47 4-6-2020 06:06 AM
Ckp orang lak mokhtar senik ni, ko pon tahpape
Quote DARSITA 4-6-2020 06:16 AM


Rindu zaman Tun.
Quote DARSITA 4-6-2020 06:20 AM
Rumah Ahli Jawatankuasa Pusat Pas, Mokhtar Senik di Kuantan, Pahang terbakar petang ini.

Bagaimanapun, api hanya menyambar di bahagian bilik tengah dengan memusnahkan keseluruhan ruang itu.

Ketua Dewan Ulama Pas Pahang berkenaan memberitahu insiden kebakaran itu dalam status Facebook miliknya atas nama ‘Mokhtar Dup’ kira-kira 4.30 petang tadi.

“Mohon sahabat doakan keselamatan kami. Rumah ana (saya) baru sahaja terbakar.

“Habis satu bilik tengah dengan segala isinya. Alhamdulillah ada anak kat rumah (Hujjatul Islam) sempat padamkan,” kata pemilik Pusat Pendidikan Islam an-Nuur di Pantai Sepat, Kuantan itu.

Untuk rekod, asrama penginapan di pusat pendidikan yang dikenali sebagai Pondok An-Nuur itu juga pernah terbakar pada 16 Januari lalu sehingga menyebabkan 113 pelajarnya hilang tempat tinggal.

Sehubungan itu, Mokhtar yang istiqamah menulis ‘UMS’ dipercayai singkatan bagi ‘Ustaz Mokhtar Senik’ dalam setiap kali status Facebooknya turut memberitahu tidak dapat hadir majlis yang dijadualkan malam ini.

“Kepada sahabat yang sepatutnya saya berprogram malam ini dan Subuh esok, mohon maaf kerana saya terpaksa balik semula ke Kuantan atas urusan berkaitan,” tulisnya lagi dengan diakhiri catatan ‘Gombak Selangor’ diikuti tarikh hari ini.



Dah ditimpa musibah mcm ini pun masih tak tengok cermin.
Quote DARSITA 4-6-2020 06:42 AM
Adun Dusun Tua saman Mokhtar Senik
https://www.malaysiakini.com/news/495254

Namun, kata Edry, Mokhtar tidak membuat permohonan maaf dan sekadar mengatakan bahawa ia hanya ‘bahasa kesat dan caci maki’.

“Dia tak buat, tak minta maaf, tak tarik balik. Dia kata benda ni dah lama.

"Saya tak fahamlah apa maksud dia benda ni dah lama. Benda lama tak semestinya betul. Dia kata biasalah jadi ahli politik kenalah tahan caci maki,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

“Ramai orang percaya saya keluarkan kenyataan itu. Sedangkan saya tak pernah keluarkan kenyataan sedemikian.

“Kononnya dia parti Islam, dia sepatutnya tabayyun. Dia boleh saja siasat dulu kan. Semak dulu betul ke tidak,” tambahnya.



Ler lepas search abt this ustaz tak sangka rupa rupanya aii kenal sangat dgn ahli keluarga dia .. aiseyyy aiseyyyy.
Quote DARSITA 4-6-2020 06:54 AM
dewimalam78 replied at 3-6-2020 02:36 AM
Ai pun pelik. Cakap pun dh tak lancar, baling gelas tak pecah...still ada follower dan masih meminta ...



Tun M tak pernah maki hamun orang. Cakap lembut jer. Berilmu jadi bukan sebarangan orang boleh perlekehkan dia bila berhujah.

Kalau kita tengok dlm gambar gambar viral yang tersiar selama ini - semua musuh musuh politik elok duduk makan semeja di rumah Tun, elok duduk berbincang di rumah Tun. Dia bukan orang yang berdendam sampai kesumat. Contoh kes: Nazri botak kutuk kutuk dan cabar utk Tun jumpa dia bila face to face dgn Tun yang mampu keluar dari mulut dia satu jer "itu sungai Perak".


Itu lah Tun negarawan kita.


Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:07 AM
zaman tun je cina2 jadi billionaire, anak tun jadi billionaire. proton bailout. buka kedai roti gulung tikar.  #Rindu zaman tun


Zaman najib petronas punya harta 30billion jadi 120 billion. sebab tu perompak xduduk senang tengok petronas banyak duit. terima kasih najib
Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:10 AM
zaman tun sahaja GST di mansuhkan. satu dunia xmansuhkan GST hanya zaman tun mansuhkan. last2 negara takde duit buat bon samurai hutang sana sini uturn projek china cakap kos berjaya kurang walhal cut beberapa stesyen untuk nampak murah dan jimat

#RinduZamanTun

yang sembang kari cakap zaman tun RM 50 satu troli tu dah kena kencing , boleh dapat sekotak tisu RM 50 tu logik. barang dapur xkan dapat.

kos hidup is mathematic bukannya cm akak kepam jual minyak kelapa dara tak tahu mathematic kos hidup. alih2 buang GST kos hidup rakyat makin susah. negara tak de duit buang lubuk jawatan ramai orang melayu islam. ni lah bala negara hadapi.

malaysia cipta rekod dunia satu2 negara buang GST ingat tu! memalukan !
Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:49 AM
zaman tun elektrik di swastakan

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/10/490200/kontrak-ipp-ke-2-terbesar-dibatalkan

bagus zaman najib dah start hapuskan batalkan IPP sebab kroni bukan sebab bantu rakyat..
Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:51 AM
zaman tun kereta negara 3 di lancarkan. apa rakyat mahukan kereta berkualiti harga mampu milik. bukan mahukan kereta negara 3.

proton xpernah salah yang salah kroni dan campur tangan politik menyebabkan xberdaya saing seperti kia hyundai.

#rindu zaman tun
#hanya kanak2 ribena je menilai fakta dengan emosi
#Minum Sesudu  Minyak Kelapa Dara Tembam menjamin Sel2 Otak Tumbuh
Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:53 AM
#Zaman tun Syarikat dapat kontrak billion  anak siapa? pandai berniaga ?

https://www.malaysiakini.com/news/436828
Baca news kat atas...


Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:54 AM
cara tun perintah melayu dia kompang2 melayu cakap melayu pemalas , xrajin cam cina, lepas tu anak beranak dapat projek.  anak beranak jadi billionaire.

melayu bukan pemalas ! melayu dah sedar siapa tun!

melayu pemalas hanya makcik jual minyak kelapa dara tembam je...

Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:55 AM
moga projek kereta negara ketiga di batalkan. nanti rugi bailout duit kerajaan. mohon batalkan projek2 yang tidak mencetus pendapatan kepada negara dan rakyat.

p/s : apa beza kereta terbang dan drone?
Quote CiliPadiSedap 4-6-2020 08:57 AM
tobby replied at 3-6-2020 08:48 PM
perasan tak sekarang tak ada sorang pun sanggup nak sebut 'rindu zaman Tun'  hatta kalangan penyok ...

hikmah paling terbesar tan sri mahyudin jadi pm ialah dapat tengok perangai sebenar tun biarlah dia dan anwar berebut undi cina. orang melayu xingin pun.
Quote axl_bach 4-6-2020 11:42 AM
tobby replied at 3-6-2020 08:48 PM
perasan tak sekarang tak ada sorang pun sanggup nak sebut 'rindu zaman Tun'  hatta kalangan penyok ...

Perasan x sekarang dah mcm x wujud perkataan SEMBURIT di kalangan penyokong MN, terutama penyokong PAS...Padahal perkataan tu dulu umpama zikir harian....

Lihat semua komen(23)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-5-2022 06:29 PM GMT+8 , Processed in 0.077851 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top