CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Bekas Peserta Pencetus Ummah, Pencetus Kontroversi?

1-10-2018 01:08 PM| Diterbitkan: bawangkecik| Dilihat: 6962| Komen: 28|Original author: Oleh: intan

Description: Hampir setiap hari kita dijamu dengan pelbagai isu serta kenyataan kontroversi daripada pengguna media sosial termasuk orang berpengaruh seperti Pencetus Ummah ini.
Hampir setiap hari kita dijamu dengan pelbagai isu serta kenyataan kontroversi daripada pengguna media sosial termasuk orang berpengaruh seperti Pencetus Ummah ini. 


Lebih dikenali sebagai PU Amin, bekas peserta Pencetus Ummah ini sekali lagi mencetuskan kontroversi dengan mengeluarkan kenyataan  yang agak menyinggung perasaan orang ramai.

Berikut adalah kenyataan daripada PU Amin. Namun, dipercayai beliau telah memadam tweet berkenaan di halaman Twitternya.


Kredit foto: FB Rahman Imuda

Berikutan itu, orang ramai membanjiri ruangan komen dengan memberi kecaman kepada PU Amin, malah segelintir netizen kelihatan agak keterlaluan dalam memberi buah fikiran.





Sementara itu, menerusi laman Instagramnya, PU Amin dipercayai akan menyertai pasukan sukarela untuk memberi bantuan kepada rakyat di Sulawesi.


Kredit foto: IG PU Amin

Apa pendapat anda? Penulis rasa, kalau tiada benda berfaedah nak dikatakan, lebih baik diam saja. - CARI
26

Bagus
12

Marah
22

Terkejut
32

Sedih
12

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (117 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote aijinmisaki 1-10-2018 01:26 PM
Asal tengok muka dia ni je muntah sebakul :l :l
Quote Victorioussss 1-10-2018 01:36 PM
Senang sgt pakai tittle ostad
Quote si_wawa 1-10-2018 01:36 PM
"Ulama di Indonesia telah bersepakat"


1) Siapa ulama - ulama Indonesia tu?
2) Macamana mereka bersepakat? (buat mesyuarat skype? Buat konferens?--> cepatnya. Baru je bencana tu jadi...  
Mesej di FB, lepas tu ada org kumpul? Apa? )
Quote Ferr_Remy 1-10-2018 01:37 PM
Aku tgk muka PU Amin ni rasa nak tampor je. Da la skima, bajet bagus manjang. Pastu gile popular. Pencetus Ummah pala otak die, pencetus masalah je manjang.
Quote anony-mous 1-10-2018 01:44 PM
Hmm tu la pyah manusia ni.sebelum terjadinya perkara buruk, dah warning jgn buat itu jgn buat ini. Tau benda tu. Bila jdnya kemalangan / malapetaka, bila diingatkan balik, xsuka pulak
Quote azradila 1-10-2018 01:48 PM
tak kisah la apa pun sebab gemba bumi tu tapi kita jangan kecam mereka yang berilmu tentang agama.. sbb bg sis la dh la kita nie pun jahil nnt esok lusa dgn sapa lagi kita nak refer klu bkn dgn alim ulama.. sis pun xde la suka sgt pu/daie nie tp sis tak berani nak kecam apa yang mereka buat utk menegakkan Islam... kalau bukan orang islam sokong orang Islam siapa lg,, apa yg PU ckp nie mmg betul kalau dr segi lain.. so pikir2 kan dan selamat beramal
Quote LostStar 1-10-2018 02:19 PM
cuba la muhasabah sikit.. ni semua nak kondem jek.. teroknya la haih.. p la duduk sekali menari menyanyi dengan sajat sapi semua...
Quote Teru2Bozu 1-10-2018 02:26 PM
PUki Amin
Quote mohdcrow 1-10-2018 04:33 PM
kalau betul pun tak perlu la mention camtu...apa benda la bodoh sgt
Quote goss79 1-10-2018 05:28 PM
PU yg sorang ni mcm gila glemer sikit lah. ada je nak mengomen.
Quote L211 1-10-2018 05:54 PM
geli aku nak panggil dia ni PU sbb bodoh bertingkat2.. lgsg xjaga sensitiviti org yg ditimpa bencana.. org kt Malaysia pon buat maksiat gak tu lagi2 bersepah kat sempadan kelantan tu xde plak kena timpa bala.. negeri serambi mekah tu.. so Amin bongok nk jawab x ni ??? kenapa Allah xbagi je bala bencana alam bila maksiat terjadi kt sana or mana2 tempat laaa dlm msia..
Quote ashcroft86 1-10-2018 06:00 PM
azradila replied at 1-10-2018 01:48 PM
tak kisah la apa pun sebab gemba bumi tu tapi kita jangan kecam mereka yang berilmu tentang agama..  ...

Yeahhh right.... masuk PU terus jdi ulamak la kan...Ppffttt.

PuKI Amin nak disamakan ulamak???? Pffftttt.
Quote umbut 1-10-2018 06:02 PM
Dia ni lagi..
Pu aminnnnnnnn... poyo
Quote umbut 1-10-2018 06:06 PM
azradila replied at 1-10-2018 01:48 PM
tak kisah la apa pun sebab gemba bumi tu tapi kita jangan kecam mereka yang berilmu tentang agama..  ...

X kisah kalau menegur cara baik.. tapi cakap bala kat indon sebab maksiat.. x sensitif dgn org yg kena gempa tu.. cara ckp mcm dia sebaik2 manusia.. tegur ada cara.. kat mana2 pun ada maksiat..
Quote whitePoison 1-10-2018 06:54 PM
Wow ustaz jadian telah jadi ahli ulama jadian..
Quote sonatalady 1-10-2018 09:05 PM
Nak menegur ok aje
Tp over sgt..
Awak tu pu...ciri2 org lebih tau agama.
Belajar turunkan nada dlm menegur..
Nampak pu amin seorang cepat panas hati ni.
Quote Lula2 1-10-2018 09:16 PM
Pu amin ni grad dr Al Azhar nun..
Bukan masuk tv dan jadi ustaz semata tanpa ilmu agama..
Quote DennisTrillo 1-10-2018 09:34 PM
azradila replied at 1-10-2018 01:48 PM
tak kisah la apa pun sebab gemba bumi tu tapi kita jangan kecam mereka yang berilmu tentang agama..  ...

Setuju... actually byk jer Allah dh trun peringatan pd kta skrg nih cuma antra sedar dan xsedar je.. utk akhir zaman nih malapetaka yg ptut kta takutkan adalah FITNAH.. bru kena sound cmtu pon dh mengelabah.. sedangkan Allah dh bg peringatan byk sgt pd zmn2 sblm nih ttg peringatan Allah.. kena ingt kaum2 yg mereka rsa hebat sgt mcm firaun tsungkur jgk.. sedangkan Allah dh utus RasulNya siap dgn mukjizat lg tp APAKAH manusia yg sombong nih penah hilang dr muka bumi nih
Quote toxicated 1-10-2018 09:48 PM
Apa education background dia? U masuk rancangan realiti agama doesnt mean u taraf ustaz kot.

Lihat semua komen(28)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-5-2024 02:35 PM GMT+8 , Processed in 0.134946 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top