CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Rakyat Tak Bodoh-Nurul Wahab Luah Perasaan, 'Panas' Dengan SPR

4-5-2018 11:10 AM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 11888| Komen: 69|Original author: Oleh: Saiful

Description: Dekat-dekat menjelang Pilihan Raya Umum(PRU) ke-14, macam-macam isu timbul.
Dekat-dekat menjelang Pilihan Raya Umum(PRU) ke-14, macam-macam isu timbul.

Tak kurang juga golongan artis yang mengambil kesempatan untuk meluahkan pendapat masing-masing tentang dunia politik.



Baru-baru ini Nurul Depp atau Nurul Wahab juga ada meluahkan rasa kesalnya terhadapa anggota  penguatkuasa Suruhanjaya Pilihan Raya yang membuang gambar Tun Dr Mahathir Mohamad dari papan iklan kempen kawasan Parlimen Seremban.

Melalui Instagram, penyanyi ini ada memuat naik gambar keratan akbar yang menunjukkan papan iklan kempen yang telah menggantikan wajah mantan Perdana Menteri Malaysia itu kepada simbol tanda soal.



Menurut laporan akhbar tempatan, ia merupakan peraturan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya hanya meletakkan gambar dua pemimpin utama parti yang bertanding pada poster kempen Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Tambahnya ia adalah syarat tambahan bagi memastikan pengundi tidak keliru dan kempen dapat berjalan secara lancar dan aman.

Bukan itu sahaja Nurul juga berasa kesal dengan mempersoalkan segelintir pihak yang memberi balasan serta layanan buruk buat bekas pemimpin yang banyak berjasa kepada negara.




"Rakyat tidak bodoh. Manusia pandai berfikir, pandai menilai," tulisnya.

Artis juga rakyat yang berhak meluahkan isi hati masing-masing. Setuju atau tidak dengan pendapatnya, terpulang kepada masing-masing. -CARI
13

Bagus
22

Marah
15

Terkejut
13

Sedih
13

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (90 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote helicornia 4-5-2018 11:20 AM
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja
Quote kecik68 4-5-2018 11:26 AM
helicornia replied at 4-5-2018 11:20 AM
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja

spr telah menjalankan tugas dengan sebaiknya... tapi alangkah eloknya kalo spr juga menurunkan gambar ku nan di kl
Quote taji2906 4-5-2018 11:27 AM
helicornia replied at 4-5-2018 11:20 AM
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja

errr... kan ke che det pun masuk tanding kat langkawi? sapa yg bodoh ni?
Quote sharlenetexas 4-5-2018 11:38 AM
hidup che det!

Quote BookerT 4-5-2018 11:44 AM
entah mak hayam mahathir yang mintak muka tutup...dia kan jijik dengan mak hayam anwar...tapi kau orang semua percaya la kekonon mak spr ni semua nye nenakal...kan nyah..politik kan nyah?
Quote grizz 4-5-2018 11:47 AM
xpaham lak pe yg salahnye..
Quote Orgkgdukobesi 4-5-2018 11:53 AM
Tak tau peraturan jangan sibuk mengata
Quote supernaturalee 4-5-2018 12:00 PM
kt putrajaya npea de muka tokjib?



Quote wana89 4-5-2018 12:03 PM
taji2906 replied at 4-5-2018 11:27 AM
errr... kan ke che det pun masuk tanding kat langkawi? sapa yg bodoh ni?

Maksud disini gambo madey hanya dibenarkan di langkawi sajo sebab dia calon langkawi..
Kan ada dalam peraturan spr poster hanya dibenarkan gambo calon kawasan tersebut dan pemimpin utama parti. Sebab bawah pkr, jadi gumbo wan jijah Dan anwar berahim
Quote wana89 4-5-2018 12:04 PM
supernaturalee replied at 4-5-2018 12:00 PM
kt putrajaya npea de muka tokjib?

Dah jibby memang pengerusi bn.. Seluruh Malaysia Ada muka heol
Quote wana89 4-5-2018 12:07 PM
Madey tu pemimpin utama pkr ke??   kan dah kena bodoh
Quote supernaturalee 4-5-2018 12:09 PM
wana89 replied at 4-5-2018 12:04 PM
Dah jibby memang pengerusi bn.. Seluruh Malaysia Ada muka heol
Menurut laporan akhbar tempatan, ia merupakan peraturan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya hanya meletakkan gambar dua pemimpin utama parti yang bertanding pada poster kempen Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Tambahnya ia adalah syarat tambahan bagi memastikan pengundi tidak keliru dan kempen dapat berjalan secara lancar dan aman.
bias





Quote wana89 4-5-2018 12:09 PM
kecik68 replied at 4-5-2018 11:26 AM
spr telah menjalankan tugas dengan sebaiknya... tapi alangkah eloknya kalo spr juga menurunkan gam ...

Betul tu.. Ku nan bukan calon dan bukan pemimpin utama BN pun
Quote AbukRokok 4-5-2018 12:10 PM
yg rasa lucu tu hishamudin tun hussein pun cakap benda yg sama
takkan hishamudin tak tau
Quote amyza82 4-5-2018 12:12 PM
Abis tu muke komunie china, bleh pulak. Terima jelh dh mmg parti korup. Bangang abadi demi sedikit dedak brim
Quote wana89 4-5-2018 12:15 PM
supernaturalee replied at 4-5-2018 12:09 PM
bias

Tu la.. Tapi apa nak buat spr kata guidelines ni dari zaman madey lagi bukan zaman jibby
Quote wana89 4-5-2018 12:16 PM
AbukRokok replied at 4-5-2018 12:10 PM
yg rasa lucu tu hishamudin tun hussein pun cakap benda yg sama
takkan hishamudin tak tau

Depa kata guidelines dari zaman madey lagi.. Tu la pelik
Quote mieymiey 4-5-2018 12:51 PM
Satu jer nak komen, hauknya mekap sheols
Quote guesswho09 4-5-2018 01:06 PM
Her husband looks older than his age
laki i tua dari hubby dia looks much2 younger
herbalife doesn’t work! hehe...

Lihat semua komen(69)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-10-2022 06:53 AM GMT+8 , Processed in 0.075024 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top