CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 9905|Reply: 69

Rakyat Tak Bodoh-Nurul Wahab Luah Perasaan, 'Panas' Dengan SPR

  [Copy link]
Post time 4-5-2018 11:10 AM | Show all posts |Read mode
Dekat-dekat menjelang Pilihan Raya Umum(PRU) ke-14, macam-macam isu timbul.

Tak kurang juga golongan artis yang mengambil kesempatan untuk meluahkan pendapat masing-masing tentang dunia politik.

  



Baru-baru ini Nurul Depp atau Nurul Wahab juga ada meluahkan rasa kesalnya terhadapa anggota  penguatkuasa Suruhanjaya Pilihan Raya yang membuang gambar Tun Dr Mahathir Mohamad dari papan iklan kempen kawasan Parlimen Seremban.

Melalui Instagram, penyanyi ini ada memuat naik gambar keratan akbar yang menunjukkan papan iklan kempen yang telah menggantikan wajah mantan Perdana Menteri Malaysia itu kepada simbol tanda soal.

  



Menurut laporan akhbar tempatan, ia merupakan peraturan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya hanya meletakkan gambar dua pemimpin utama parti yang bertanding pada poster kempen Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Tambahnya ia adalah syarat tambahan bagi memastikan pengundi tidak keliru dan kempen dapat berjalan secara lancar dan aman.

Bukan itu sahaja Nurul juga berasa kesal dengan mempersoalkan segelintir pihak yang memberi balasan serta layanan buruk buat bekas pemimpin yang banyak berjasa kepada negara.

  


  


"Rakyat tidak bodoh. Manusia pandai berfikir, pandai menilai," tulisnya.

Artis juga rakyat yang berhak meluahkan isi hati masing-masing. Setuju atau tidak dengan pendapatnya, terpulang kepada masing-masing. -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2018 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:26 AM | Show all posts
helicornia replied at 4-5-2018 11:20 AM
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja

spr telah menjalankan tugas dengan sebaiknya... tapi alangkah eloknya kalo spr juga menurunkan gambar ku nan di kl
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:27 AM | Show all posts
helicornia replied at 4-5-2018 11:20 AM
ko yang bodoh.. peraturan pilihanraya terang2 hanya gambar calon pru sahaja

errr... kan ke che det pun masuk tanding kat langkawi? sapa yg bodoh ni?
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:38 AM | Show all posts
hidup che det!

Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:44 AM | Show all posts
entah mak hayam mahathir yang mintak muka tutup...dia kan jijik dengan mak hayam anwar...tapi kau orang semua percaya la kekonon mak spr ni semua nye nenakal...kan nyah..politik kan nyah?
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:47 AM | Show all posts
xpaham lak pe yg salahnye..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak tau peraturan jangan sibuk mengata
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2018 12:00 PM | Show all posts
kt putrajaya npea de muka tokjib?



Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
taji2906 replied at 4-5-2018 11:27 AM
errr... kan ke che det pun masuk tanding kat langkawi? sapa yg bodoh ni?

Maksud disini gambo madey hanya dibenarkan di langkawi sajo sebab dia calon langkawi..
Kan ada dalam peraturan spr poster hanya dibenarkan gambo calon kawasan tersebut dan pemimpin utama parti. Sebab bawah pkr, jadi gumbo wan jijah Dan anwar berahim
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 4-5-2018 12:00 PM
kt putrajaya npea de muka tokjib?

Dah jibby memang pengerusi bn.. Seluruh Malaysia Ada muka heol
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Madey tu pemimpin utama pkr ke??   kan dah kena bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:09 PM | Show all posts
wana89 replied at 4-5-2018 12:04 PM
Dah jibby memang pengerusi bn.. Seluruh Malaysia Ada muka heol
Menurut laporan akhbar tempatan, ia merupakan peraturan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya hanya meletakkan gambar dua pemimpin utama parti yang bertanding pada poster kempen Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Tambahnya ia adalah syarat tambahan bagi memastikan pengundi tidak keliru dan kempen dapat berjalan secara lancar dan aman.
bias





Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
kecik68 replied at 4-5-2018 11:26 AM
spr telah menjalankan tugas dengan sebaiknya... tapi alangkah eloknya kalo spr juga menurunkan gam ...

Betul tu.. Ku nan bukan calon dan bukan pemimpin utama BN pun
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:10 PM | Show all posts
yg rasa lucu tu hishamudin tun hussein pun cakap benda yg sama
takkan hishamudin tak tau
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Abis tu muke komunie china, bleh pulak. Terima jelh dh mmg parti korup. Bangang abadi demi sedikit dedak brim
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2018 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 4-5-2018 12:09 PM
bias

Tu la.. Tapi apa nak buat spr kata guidelines ni dari zaman madey lagi bukan zaman jibby
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 4-5-2018 12:10 PM
yg rasa lucu tu hishamudin tun hussein pun cakap benda yg sama
takkan hishamudin tak tau

Depa kata guidelines dari zaman madey lagi.. Tu la pelik
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:51 PM | Show all posts
Satu jer nak komen, hauknya mekap sheols
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Her husband looks older than his age
laki i tua dari hubby dia looks much2 younger
herbalife doesn’t work! hehe...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-11-2022 07:32 PM GMT+8 , Processed in 0.107429 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list