CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Nak Jadi Sehebat Arwah Bapa, Dira Abu Zahar Makin Semangat Berpolitik

4-5-2018 03:04 PM| Diterbitkan: Cari-Amirah| Dilihat: 11723| Komen: 66|Original author: Oleh: Amirah

Description: Pilihanraya umum ke-14 kali ini banyak melibatkan selebriti untuk turut serta berkempen turun padang dan memberi kesedaran kepada rakyat untuk keluar mengundi.
Pilihan raya umum ke-14 kali ini banyak melibatkan selebriti untuk turut serta berkempen turun padang dan memberi kesedaran kepada rakyat untuk keluar mengundi. Tidak kurang juga ada yang tercalon untuk bertanding dalam parti tertentu.


Antara yang paling aktif berpolitik adalah Dira Abu Zahar yang merupakan Exco Puteri Umno. Dia kini mengikut jejak langkah Allahyarham bapanya, Datuk Seri Abu Zahar Ithnin yang pernah memegang jawatan Ketua Menteri Melaka pada tahun 1997 hingga 1999.

Foto: IG Dira Abu Zahar
Walau bidang apa pun yang diceburi dia mahu teruskan perjuangan bapanya untuk membantu anak bangsa dan menyumbangkan bakti kepada negara.

Foto: Utusan Melayu

"Impian saya adalah nak menjadi sehebat arwah ayah. Seorang yang dihormati dan dia sentiasa membantu anak bangsa dan memberi kepada negara dan tempatnya.

"Tak kisah dalam industri apa yang saya diceburi dan tidak semestinya dalam politik. Kalau jadi pelakon pun, kena berkualiti.

"Paling penting, dalam apa sahaja yang saya buat, saya percaya kalau kita ada niat dan tujuan yang baik mampu untuk berjaya," kata Dira kepada mStar Online.

Foto: IG Dira Abu Zahar
Dira begitu bersemangat berkempen di negeri Melaka untuk memastikan manifesto parti sampai ke pengetahuan rakyat.

Foto: IG Dira Abu Zahar
"Satu perkara tentang ayah, apa-apa pun niat dia nak tolong anak-anak bangsa. Benda itu membuatkan saya bersemangat untuk teruskan legasinya.

"Pada masa yang sama, saya ingin berterima kasih kepada semua orang yang pernah bersama ayah dan kepada mereka yang percaya ayah untuk pimpin menjadi masyarakat yang lebih baik.

Foto: IG Dira Abu Zahar
Dia dari kecil sudah diberi pendedahan oleh ayahnya dalam bidang politik dan pernah turut serta dalam berkempen. Namun ketika itu usianya masih mentah lagi dan tidak memahami apa tujuan ayahnya berpolitik.

Foto: IG Dira Abu Zahar
Allahyarham meninggal dunia pada 11 Julai 2013 akibat komplikasi buah pinggang dan kencing manis dan menghembuskan nafas terakhirnya di kediamannya di Merlimau.

Apa pun tujuan Dira berpolitik, asalkan ia mendatangkan kebaikan pada rakyat dan teruskanlah niat untuk tolong anak bangsa. Hebatkan artis-artis kita? - CARI
17

Bagus
7

Marah
16

Terkejut
14

Sedih
13

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote GigaMom 4-5-2018 03:09 PM
Yoooo laa mek
Quote weezerfan 4-5-2018 03:11 PM
Kepuiiiiiiiiiiiiiii...pigidahhhhh
Quote grizz 4-5-2018 03:12 PM
ikot ko la dira..
Quote BookerT 4-5-2018 03:15 PM
biarlah mak hayam dira nak berpolitik..jangan dia berpolitik di forum macam mak hayam forumer kiah mai plak sudah....gigih tayang gambar sendiri makan udang guna chopstick nak kata dia gaji besar...tapi sampai sekarang tiada jantan masuk meminang...muka gerutu mulut puaka hati busuk kan nyah...mana la jantan normal nak nyah...
Quote prettyuglybabe 4-5-2018 03:15 PM
sapa buat hal kena pijak
Quote BookerT 4-5-2018 03:16 PM
weezerfan replied at 4-5-2018 03:11 PM
Kepuiiiiiiiiiiiiiii...pigidahhhhh

kalau mak hayam fatia berpolitik nak ikut jejak mak hayam mahathir kau pui dan pigidah tak nyah?
Quote kodoksilver 4-5-2018 03:19 PM
cakap dentam dentum, habuk pon tarakkkk
Quote weezerfan 4-5-2018 03:19 PM
BookerT replied at 4-5-2018 03:16 PM
kalau mak hayam fatia berpolitik nak ikut jejak mak hayam mahathir kau pui dan pigidah tak nyah? ...

Koseerrrre nyahhhh kalau hang masuk politik pon aku haktuihhkan jaaa
Quote ninnakarinna 4-5-2018 03:19 PM
Bukan dia ni ada kes nak bunuh diri ke dulu?
Quote BookerT 4-5-2018 03:22 PM


gegemuk nye la mak hayam bn..serupa je dengan mak hayam pan pas pkr pbbm pbb un spa skmm spkp spr sprm...
Quote RatuDunia94 4-5-2018 03:22 PM
"Hidup dia pon tunggang langgang, tak payah! Suruh dia betulkan dulu lakonan dia!"... Pinta Dira kepada Tekya.
Quote BookerT 4-5-2018 03:24 PM
weezerfan replied at 4-5-2018 03:19 PM
Koseerrrre nyahhhh kalau hang masuk politik pon aku haktuihhkan jaaa

kau ni suka leludah kan nyah..kayap mulut kau baru kau tau nyah...
Quote weezerfan 4-5-2018 03:28 PM
BookerT replied at 4-5-2018 03:24 PM
kau ni suka leludah kan nyah..kayap mulut kau baru kau tau nyah...

Iyolah nyahhhhh..hang tu jgn meroyan kuat sgt.satlagi tok laki hang lariiii
Quote BookerT 4-5-2018 03:30 PM
weezerfan replied at 4-5-2018 03:28 PM
Iyolah nyahhhhh..hang tu jgn meroyan kuat sgt.satlagi tok laki hang lariiii

nyah kau ni multinick changa kan nyah...ngaku!
Quote sofiazara 4-5-2018 03:33 PM
hebat ke arwahnya. maju ye melaka time heol??
Quote cmf_premierleag 4-5-2018 03:42 PM
ko nak memahami masalah rakyat? bukan ke dlm program tv apatah dulu ko cakap ko tu tak pernah langsung merasa naik public transport
gi mampus la pompuan hamno nih
Quote kikiharris 4-5-2018 03:47 PM
Time kempen mmg semua sembang kencang.. Kalau suruh cuci longkang, tarah lalang kat kampong pon sanggup buat. Tunggu la lepas dah menang. Silap hbulan batang hidung pon tak nampak.
Quote AbukRokok 4-5-2018 04:02 PM
hebatke bapanya?
ko tanye org melaka KM...haram dorang xingat
yg dorang ingat si juling..si ketam dan si pedo tu
Quote bukan_ustazah 4-5-2018 04:05 PM
ke sebab dah sendu?? dan bn jelah tempat nak kaut duit .. hmmrm

Lihat semua komen(66)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 05:01 AM GMT+8 , Processed in 0.071445 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top