CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Azizulhasni Lelong Sarung Tangan Di Instagram, Bantu Mangsa Tragedi Tahfiz

28-9-2017 01:22 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4422| Komen: 44

Description: Mohd Azizulhasni Awang telah melelong sarung tangan yang digunakan semasa Sukan Olimpik Rio 2016 dengan harga RM5,000 untuk sumbangan kepada Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yang terbakar di Jalan ...


sumber : Malay Mail Online


“Hasil lelongan daripada pembida tertinggi dengan RM5,000 dan juga ditambah dengan sumbangan beberapa individu, kita sedekahkan kepada pusat tahfiz ini."

“Saya harap dengan bantuan kecil ini dapat meringankan pusat tahfiz dan anak-anak tahfiz ini.”

Demikian ulasan jaguh keirin dunia, Mohd Azizulhasni Awang yang mengambil insiatif memberi sumbangan dan juga hasil daripada lelongan amal yang diadakan di akaun Instagram beliau, empat hari lepas.

Memetik laporan Bernama, sumbangan termasuk hasil lelongan sepasang sarung tangan basikal 5Bling edisi Rio2016 itu disampaikan beliau ketika meluangkan masa untuk melawat Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah semalam.


Sebelum ini, jaguh trek negara itu pernah melelong sarung tangan “Save Gaza” yang digunakan pada temasya Sukan Komanwel 2014 dan sumbangan disalurkan ke Gaza.

Sementara itu, pengetua pusat tersebut, Mohd Zahid Mahmod berkata beliau sangat berbesar hati menerima kunjungan yang tidak disangka daripada seorang atlet bertaraf dunia.- CARI

sumber : mStar
sumber : mStar

17

Bagus
14

Marah
27

Terkejut
11

Sedih
18

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (105 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote NAT_11 28-9-2017 01:28 PM
Wah!!!!..banyaklah Tahfiz akan terbakar nanti!!!!............
Quote raradhia 28-9-2017 01:47 PM
syukur alhamdulillah. .
Quote jerukkedondong 28-9-2017 02:16 PM
Gud job azizul...moga bermanafaat...{:good
Quote maplesue 28-9-2017 02:29 PM
Alhamdulillah
Quote dauswq 28-9-2017 03:00 PM
kenapa mereka2 ni sumbang kt tahfiz bukan terus ke keluarga mangsa????
Quote jibbits 28-9-2017 03:16 PM
ALhamdulillah rezeki anak anak tahfiz
Quote white_musk 28-9-2017 03:54 PM
dauswq replied at 28-9-2017 03:00 PM
kenapa mereka2 ni sumbang kt tahfiz bukan terus ke keluarga mangsa????

Tak glam.  Lagipun pahala sikit.  Derma kat tahfiz boleh masuk berita.  Pahala pun tinggi
Quote RatuDunia94 28-9-2017 03:58 PM
Wah dana masuk bertalu2 gitu khennn...
Quote martiena 28-9-2017 04:11 PM
kalo x silap yg bid 5k tu abah kan......
Quote tudunglitup 28-9-2017 04:35 PM
bertuah emak bapak azizul ni dapat anak baik.

yg tak bertuah, emak bapak dapat anak kaki curik, dah la tak derma, jadi kaki samun, kaki rompak harta benda orang pulak.







Quote Fieza-mira 28-9-2017 04:39 PM
Aku harap diorang salurkan sebahgian derma tu kepada keluarga mangsa yang cedera parah tu. Salah sorang tu anak orang susah kan..? Yang mak dia kerja cleaner ke apa tu. Bantulah kos rawatan budak tu sampai sembuh dan hulurlah sikit bagi ringan sikit beban keluarga dia yang ditimpa musibah.

Jangan pengetua tu buat dek jer semua sumbangan masuk poket dia sorang jer. Padahal dia pun ada saham jugak dalam tragedi nih...jangan nak buat2 sucilah tangan kau pun sama berlumur dgn darah budak2 tahfiz yang terkorban tu.

Orang lain yang ditimpa musibah orang lain pulak yang dapat simpati lebih2 padahal takde sorang pun  anak dia yang mati dlm kebakaran tuh...
Quote armin 28-9-2017 06:21 PM
Eh? Dah dapat dana sejuta pun nak bagi lagi? Dah lah pusat tahfiz tu tak bagi sesen pun kat keluarga mangsa. Apa babi la
Quote Decaffeinated 28-9-2017 08:03 PM
Taraf dunia RM5,000 ja laku untuk amal?.....


Quote VioletsAre_Blue 28-9-2017 09:43 PM
Terbaik azizul
Quote simatakucing 28-9-2017 10:28 PM
Semoga disalurkan dengan betul
Quote kakiselit 28-9-2017 11:13 PM
Edited by kakiselit at 28-9-2017 11:16 PM
armin replied at 28-9-2017 06:21 PM
Eh? Dah dapat dana sejuta pun nak bagi lagi? Dah lah pusat tahfiz tu tak bagi sesen pun kat keluarg ...


Hang la babi. Mana hang tau depa kemut semua kutipan?
Hang akauntan depa ka? Ingat... Fitnah itu dosa seperti.membunuh.
Quote armin 28-9-2017 11:56 PM
kakiselit replied at 28-9-2017 11:13 PM
Hang la babi. Mana hang tau depa kemut semua kutipan?
Hang akauntan depa ka? Ingat... Fitnah it ...


Bodoh keluar berita la. pengetua tu sendiri ckp mcm tu. tak ikut perkembangan nk ckp org babi pulak
Quote kakiselit 29-9-2017 12:19 AM
armin replied at 28-9-2017 11:56 PM
Bodoh keluar berita la. pengetua tu sendiri ckp mcm tu. tak ikut perkembangan nk ckp org babi pu ...

Hang yg start membabi kan? Aikk lupa ke??
Ntah ye pengerusi tu ckp, hang dah buat konklusi duit derma tu semua utk pusat tahfiz
Quote OrenTheReturn 29-9-2017 01:38 AM
Buat apa nak bagi kat penjual agama ni pembunohhh yg renoted rumah kepongg budak2 dlm satu bilik sampaii takde jln keluar waktu kecemasannn? Tgk pelan tahfiz tu ya amponnn bangsatttt ni mmg takde otakkk blh kepongg budak2 mcm tu takde pikir langsong keselamatan bagaiiii! Parents bangsatttt pemalasss pun gegehhh nak ke sorga g sumbat anakk2 kat sekolahh haram mcm tu!

Lihat semua komen(44)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 06:54 PM GMT+8 , Processed in 0.067763 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top