CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Rakyat Malaysia Dilarang Ke Korea Utara Buat Masa Ini

28-9-2017 01:28 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3147| Komen: 14

Description: Hari ini, Kementerian luar dalam satu kenyataan media memaklumkan kerajaan mengambil keputusan melarang rakyat negara ini ke Korea Utara berikutan ketegangan yang memuncak di rantau itu akibat ujian p ...

sumber: Malaysiakini

sumber : http://cdn2.tstatic.net/

Hari ini, Kementerian luar dalam satu kenyataan media memaklumkan kerajaan mengambil keputusan melarang rakyat negara ini ke Korea Utara berikutan ketegangan yang memuncak di rantau itu akibat ujian peluru berpandu yang dijalankan baru-baru ini.

“Larangan akan dikaji semula apabila keadaan kembali normal.” 

Walau bagaimanapun, Malaysiakini melaporkan bahawa kenyataan tersebut tidak menyatakan sama ada warga Korea Utara dibenarkan ke negara ini.


Namun demikian, Malaysia secara tradisinya tetap mengekalkan hubungan mesra dengan Korea Utara, walaupun negara itu dipinggirkan oleh sebahagian besar negara maju.

Untuk rekod, Malaysia adalah antara 21 negara yang diberi status visa percuma oleh Korea Utara. Ia juga adalah salah satu daripada 24 negara yang mempunyai pejabat kedutaannya di Pyongyang.

Sebarang maklumat lanjut bolehlah menghubungi kementerian luar di talian +603-8000 8000 (semasa waktu pejabat) dan +603-88874570 (selepas waktu pejabat).- CARI

sumber: Berita Harian

14

Bagus
5

Marah
6

Terkejut
7

Sedih
11

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (51 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote beloomberk 28-9-2017 01:32 PM
so jadi x team harimau malaya nk menentang team korut nnt.
Quote umbut 28-9-2017 02:23 PM
Sape ler yg nak gi tu.. baik gi seoul
Quote winana 28-9-2017 02:32 PM
Ada apa je dekat korea utara tu?
Quote cmf_shalom 28-9-2017 02:42 PM
umbut replied at 28-9-2017 02:23 PM
Sape ler yg nak gi tu.. baik gi seoul

seoul n jepun pun kena pikir 2x...bukan x suruh pegi....

tgh bjimba2 sana..ttiba roket terbang sana sini atas kepala..

atleast malaysia jauh skit...
Quote zull4rs 28-9-2017 02:45 PM
Larangan hanya terhad kpd bangsa selain J. J boleh pg blk pyongyang sesuka hati sbb ada anak raja hebat kowtim sama kim jong un.
Quote light_yagami 28-9-2017 03:22 PM
pegi ja la. naik privet jet. sempat lagi nak lari
Quote shark 28-9-2017 03:39 PM
tak larang pun tak teringin nak pergi. macam bandar zombie je
Quote Megikari 28-9-2017 09:29 PM
Rambut diorang memang pesen gitu ea? {:laugh
Quote merrissa 29-9-2017 02:09 AM
tak teringin ak nak g korea utara ni........meluat tgk sedara taliban ni........lagi teruk dri tak kasi drive
Quote merrissa 29-9-2017 02:13 AM
Megikari replied at 28-9-2017 09:29 PM
Rambut diorang memang pesen gitu ea? {:laugh

hang jangan 'puji' sgt fesyen rambut dia tu.....
nak senasib otto warmbier ke.....curik bndera je dah kene hard labor penjara 15 tahun.....

Quote OrenTheReturn 29-9-2017 02:37 AM
Buat apa nak g sana ummah dia pun klu blh nak lariiii keluarrrr
Quote ultra78 29-9-2017 02:56 AM
Laa..hubungan masih mesra rupanya. Jadi tempoh hari aksi bawa pesawat tu cuma drama sahaja kah?

Quote mat_arof 29-9-2017 06:59 AM
kedutaan malaysia masih dibuka ke di korea utara...?
Quote Fieza-mira 29-9-2017 10:18 AM
merrissa replied at 29-9-2017 02:13 AM
hang jangan 'puji' sgt fesyen rambut dia tu.....
nak senasib otto warmbier ke..... ...

Dah meninggal kan budak tuh...?

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 12:39 AM GMT+8 , Processed in 0.062274 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top