CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Jom! Terbang Ke Sabah, Bermain Ratusan Arnab Di Kampung Purakagis

1-11-2016 11:50 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6285| Komen: 12|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Hanya sekadar bermula sebagai hobi memelihara arnab, seorang graduan Universiti Malaysia Sabah (UMS), telah menjadikan perkampungan arnab miliknya itu telah menjadi suatu tarikan pelancong.
Sumber Foto: Berita Harian


Hanya sekadar bermula sebagai hobi memelihara arnab, seorang graduan Universiti Malaysia Sabah (UMS), telah menjadikan perkampungan arnab miliknya itu telah menjadi suatu tarikan pelancong.

Bagi pencinta arnab, tempat yang terletak di Kampung Purakagis, Ranau, Sabah ini adalah destinasi yang tepat untuk dikunjungi.

Perkampungan arnab milik Jubair Juhinin itu sekarang menjadi sebagai salah satu destinasi pelancongan wajib singgah yang terbaru di samaping tempat menarik yang lain seperti Gunung Kinabalu, Kolam Air Panas Poring dan juga Ladang Sabah Tea serta tagal ikan Kampung Luanti.


Tempat yang diberi nama sebagai 'Arnab Village Homestay' ini mempunyai sekurang-kurangnya 200 ekor arnab yang terdiri daripada pelbagai spesies.

Antaranya, Holland Lop Ear, Standard Rex, Netherland Dwarf, New Zealand White, France White, Lion Head, Mini Satin dan Anggora.


Haiwan comel ini dibiarkan sahaja bebas berlari dalam kawasan berpagar seluas 100 meter persegi.

Bayaran sebanyak RM3 bagi dewasa dan RM2 untuk kanak-kanak akan dikenakan bagi pengunjung yang mahu bermain dengan arnab.

Jom, tunggu apa lagi? Idea bermain dengan arnab ini mungkin boleh menjadi sebab utama kita terbang ke Sabah! -CARI
38

Bagus
16

Marah
37

Terkejut
40

Sedih
17

Lawak
25

Bosan

Friends Rank (173 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Themilo 1-11-2016 12:06 PM
arnab nih cute, cuma hancing sikit.. keh keh keh..
iols pernah jaa pergi rabbit garden kat bukit tinggi dulu-dulu..
Quote krustykrab 1-11-2016 12:22 PM
sedara iolls kat ganu ada bela rabbits ni....kemas je kandang2 arnab dia, x de bau, arnab pun bersih2 je...
Quote pusak_lanji 1-11-2016 01:04 PM
aku bagi makan baja...kompom hancing..tapi bila bagi carrot..ok jerr....
Quote zulka 1-11-2016 02:11 PM
busukla natamni weh..
Quote mongoose_kidz 1-11-2016 06:06 PM
walaupun arnab ni cute..aku takut ngan gigi dia..mcm nk mengigit je..
tp klau perkampungan kucing mcm kat jepun tu aku nk sgt pergi
Quote drivethru 1-11-2016 09:01 PM
Sepasang arnab aku kena makan dengan anjing. Sedih......

Quote minahmanja 2-11-2016 04:08 PM
alah.. baru balik mggu lepas.. kalau tau boleh singgah...
Quote Artemesiaa 2-11-2016 05:29 PM
Tak suka arnab sebab busuk
Quote cik-jaja 2-11-2016 06:22 PM
tebit chumelll
Quote starzbites00 2-11-2016 09:04 PM
Cutenye rabbit...klau g sabah nk singgah tempat ni la..
Quote mizzmimi 2-11-2016 09:39 PM
mongoose_kidz replied at 1-11-2016 06:06 PM
walaupun arnab ni cute..aku takut ngan gigi dia..mcm nk mengigit je..
tp klau perkampungan kucing m ...

Arnab memang ada tendency menggigit. Iols pernah kena dgn arnab jiran. Geram gebu sangat hulur tangan dingapnya tangan iols..
Quote CrowneGlory 3-11-2016 05:13 PM
arnab comel tp lepu jah... bosan...kucing jugak best

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-6-2024 02:25 AM GMT+8 , Processed in 0.048644 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top