CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pengambilan Air Ketum Di Kalangan Pelajar Semakin Serius

28-6-2016 12:06 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6313| Komen: 35

Description: Gejala pengambilan air ketum di kalangan pelajar sekolah menjadi semakin serius terutama sekolah di negeri-negeri utara.
Oleh : TS LOO




Gejala pengambilan air ketum di kalangan pelajar sekolah menjadi semakin serius terutama sekolah di negeri-negeri utara. 

Kebimbangan itu disuarakan Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid kepada pemberita semasa ditemui di Jabatan Pendidikan Perlis kelmarin.

Walaupun peratusan pelajar yang menagih air tumbuhan itu tidak dapat dipastikan namun kementerian pasti mengenai penglibatan mereka dan memandang serius perkara tersebut, tegas beliau.


“Ujian air kencing yang diambil daripada mereka secara rambang membuktikan kes penagihan air ketum serius.” 


Sehubungan itu, masyarakat terutama ibu bapa dirayu mengambil tindakan dengan apa cara sekalipun agar anak-anak mereka terhindar daripada menjadi penagih air ketum.

Manakala pihak jabatan pendidikan setiap negari yang terbabit akan membantu pihak sekolah dalam usaha pemantauan tentang gejala kurang sihat itu dari masa ke semasa.- CARI



sumber info: utusan online
5

Bagus
2

Marah
7

Terkejut
13

Sedih
8

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (41 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote CikPuanNor 28-6-2016 02:49 PM
Takde ke yang nak komen? Komen la. Aku suka baca komen korang
Quote sabbath_shalom 28-6-2016 02:54 PM
CikPuanNor replied at 28-6-2016 02:49 PM
Takde ke yang nak komen? Komen la. Aku suka baca komen korang

           ..
Quote famri7 28-6-2016 02:56 PM
Tapi katanya isle??? Takkan isle minum air haram sis????????
Quote mokcikKSKB 28-6-2016 02:58 PM
CARI-LTS replied at 28-6-2016 12:06 PM
Oleh : TS LOO


Laa baru tau ke..tu negeri ummah syumul darul aman tu lubuk ketum tu
Quote cap_ayam 28-6-2016 03:10 PM
Rasa mcm air tebu ke daun ketum ni
Quote kotakbaju 28-6-2016 03:16 PM
cap_ayam replied at 28-6-2016 03:10 PM
Rasa mcm air tebu ke daun ketum ni

Rasa dia pahit. Kalau yg tak campuq bahan pelik2 tu takpa. Ini pasal dh add on bahan lain. Tu yg jadi mabuk.
Quote cap_ayam 28-6-2016 03:20 PM
kotakbaju replied at 28-6-2016 03:16 PM
Rasa dia pahit. Kalau yg tak campuq bahan pelik2 tu takpa. Ini pasal dh add on bahan lain. Tu yg j ...

Oh ingatkan minum air ketum semata boleh jadi mabuk..
Quote sabbath_shalom 28-6-2016 03:24 PM
famri7 replied at 28-6-2016 02:56 PM
Tapi katanya isle??? Takkan isle minum air haram sis????????

Wahabi dan Syiah pon minum air ni ke sis???
Quote tupaiterbang 28-6-2016 03:58 PM
kalau bagi derang ringankan tensen rasanya tak salah
Quote cmf_blingblings 28-6-2016 04:05 PM
aku rasa kalau test air kencing budak sekolah menengah di Langkawi ni 30% budak lelaki positif, samada ketum ketam dan yg sama waktu dgnnya. Serius, air ketum tu dah mcm rupa air tebu dah pun.....ke sebab aku posa
Quote caprut 28-6-2016 04:10 PM
kalo belah ulu mcm kedah tu mmg la ketum. ni belah kl/sel check bdk2 laki majoriti da amek weed, siap ada yg amek dadah bahaya da
Quote CikPuanNor 28-6-2016 09:10 PM
cap_ayam replied at 28-6-2016 03:10 PM
Rasa mcm air tebu ke daun ketum ni

Kaler sama macam air tebu ke? Tak pernah tengok depan2 air ni. Tu jakun
Quote cap_ayam 29-6-2016 04:10 AM
CikPuanNor replied at 28-6-2016 09:10 PM
Kaler sama macam air tebu ke? Tak pernah tengok depan2 air ni. Tu jakun

Samalah, saya pun x pernah tau camna rupa dia betul2, hanya tgk dalam berita je.
Quote kivio 29-6-2016 07:56 AM
CikPuanNor replied at 28-6-2016 09:10 PM
Kaler sama macam air tebu ke? Tak pernah tengok depan2 air ni. Tu jakun

Kalau letak sebelah sebelah air tebu air ketom sure ko silap ambik. Kaler memang sama.
Quote kivio 29-6-2016 07:57 AM
LOL
Kedah dan cangkoroi berpisah tiada
;)
Quote insulin 29-6-2016 08:03 AM
Sedap ke air ketum nih?

Ruginya la hai budak2 nih. Kerana melakukan perbuatan yang merosakkan masa depan diorang.
Quote sabar_sabariah 29-6-2016 08:47 AM
time kenduri selalunya dorang distribute air ketum ni biar leh bertahan nak masak lauk kenduri, bersengkang mata nak parut klapa... siap buat air ketum ais lak tu.. hu~
Quote kumbang7 29-6-2016 09:17 AM
utk buat kerja xapa..ni yg suka2 ambik ni pe kajadahnya..xfaham aku..

xboleh ke dok kt sekolah tu belajar elok2? nnt habis sekolah result jahanam keja xada duit xada mula la nk salahkan najib
Quote mummy75 29-6-2016 09:20 AM
air ketum memang kaler mcm air tebu...tapi rasanya mcm air herba je sebab dari daun ketum yg direbus...hat ni yg ori memang hang x mabuk la klu minum...bdn memang rasa ringan dan bertenaga..tapi la ni yg jadi mabuk sebab depa campoq benda lain dlm air ketum tu..kat belah utara memang femes air ketum klu ada kenduri...x payah risau nak g beli tuan punya rumah siap sponsor lagi

Lihat semua komen(35)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 02:43 AM GMT+8 , Processed in 0.057716 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top