CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kafir Harbi: G25 Samakan Dakwaan Mufti Pahang Dengan IS

29-6-2016 06:16 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 11859| Komen: 207

Description: Kumpulan elit Melayu, G25 dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini mengibaratkan tindakan mufti Pahang yang menuduh orang bukan Islam sebagai kafir harbi adalah sama seperti seruan kumpulan mili ...
Oleh : TS LOO




Susulan Jumaat lalu, Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman telah melabel DAP sebagai kafir harbi, yang membawa maksud bagi orang bukan Islam yang memerangi Islam, maka adalah diwajarkan untuk dibunuh.

Berdasarkan laporan Malaysiakini, Kumpulan elit Melayu, G25 dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini mengibaratkan tindakan mufti Pahang yang menuduh orang bukan Islam sebagai kafir harbi adalah sama seperti seruan kumpulan militan Negara Islam (IS) untuk mencetuskan keganasan atas alasan agama.


"Menurut kumpulan ini (IS), adalah dibenarkan untuk menumpahkan darah (membunuh) orang bukan Islam atau mereka yang berbeza pandangan mengenai Islam."


"Fahaman ini sangat bahaya kepada negara kita yang berbilang kaum dan agama. Kerajaan dan pihak berkuasa perlu segera mengambil tindakan keras mengenai perkara ini." 

Tambah G25, DAP adalah sebuah parti politik yang berdaftar secara sah dan tindakan melabelkannya sebagai kafir harbi disifatkan sebagai tidak berasas dan tidak bertanggungjawab.- CARI
10

Bagus
13

Marah
19

Terkejut
10

Sedih
13

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dizzek 29-6-2016 06:20 PM
G25 bodo

Mufti pahang tak sentuh pasal darah pun

Sekadar menolak kafir harbi secara spesifik dalam penentangan mereka kepada Islam
Kecualilah kafir harbi dahulu yang mengangkat senjata, seperti dibuat oleh komunis PKM dahulu
Quote FanTasyCreaTioN 29-6-2016 06:28 PM
Macam - macam istilah ..
Kafir Harbi ni pula apa?

Quote dizzek 29-6-2016 06:39 PM
FanTasyCreaTioN replied at 29-6-2016 06:28 PM
Macam - macam istilah ..
Kafir Harbi ni pula apa?

Lawan kepada kafir zimmi

Jangan tanya pulak zimmi tu apa tanpa membuat rujukan sumber sahih terlebih dahulu
Quote sashasam 29-6-2016 06:40 PM
@Maideen.
kenyataan yang dinanti-nantikan daripada g25

moga mofti caprot ini di bawa muka pengadilan di atas mulut yang sangat celupar
Quote FanTasyCreaTioN 29-6-2016 06:43 PM
dizzek replied at 29-6-2016 06:39 PM
Lawan kepada kafir zimmi

Jangan tanya pulak zimmi tu apa tanpa membuat rujukan sumber sahih ter ...
Aisey ..
baru nak tanya ..
Kafir Zimmi tu menda pa pulak

takpa2 .. nanti2 FC try update sendiri dengan pakcik Google

dah nak masuk waktu berbuka posa sini .. 2 minit g

Selamat Berpuka Posa nanti bang Dizzek .. Terimakasih tau cuba jelas kan  
Quote sashasam 29-6-2016 06:43 PM
dizzek replied at 29-6-2016 06:20 PM
G25 bodo

Mufti pahang tak sentuh pasal darah pun

kerani n41 vs ambassador malaysia?
which one is certainly bodoh?
Quote dizzek 29-6-2016 06:48 PM
FanTasyCreaTioN replied at 29-6-2016 06:43 PM
Aisey ..
baru nak tanya ..
Kafir Zimmi tu menda pa pulak



Basic sebenarnya istilah kedua2 tersebut

Eloklah usaha sendiri dulu

Selamat berbuka puasa untuk fan juga
Quote dizzek 29-6-2016 06:50 PM
sashasam replied at 29-6-2016 06:43 PM
kerani n41 vs ambassador malaysia?
which one is certainly bodoh?

Ambassador pun manusia biasa yang beraknya tetap berbau busuk

Kewarasan seseorang manusia bukan dinilai semata2 pada gred perjawatannya
Quote letter2 29-6-2016 06:50 PM
Dap - kafir harbi
Mopti Pahang - Isis

Wooowwww kedengaran adil dan syumul
Quote FOTHER-MUCKER 29-6-2016 06:52 PM
Perangai macam tu nak jadi mufti? Patut lah ummah Malaya semakin ......
Quote dizzek 29-6-2016 06:53 PM
sashasam replied at 29-6-2016 06:40 PM
@Maideen.
kenyataan yang dinanti-nantikan daripada g25



Puak pro kafir harbi memang sangat mengharapkan kenyataan G25 yang dianggap proksi utama mereka

Antara lain disebabkan individu2  sejumlah 25 kepala itu terdiri daripada manusia yang asalnya dipercayai melayu

Tetapi telah melalui certain reformasi dalam otak dan jiwa sehingga berubah menjadi makhluk ultra liberal yang baharu sama sekali
Quote dizzek 29-6-2016 06:55 PM
letter2 replied at 29-6-2016 06:50 PM
Dap - kafir harbi
Mopti Pahang - Isis


Namun rekod PDRM tidak menyenaraikan mufti pahang sebagai berkait daesh

Macai kafir harbi perlu cuba lagi
Quote dizzek 29-6-2016 06:57 PM
FOTHER-MUCKER replied at 29-6-2016 06:52 PM
Perangai macam tu nak jadi mufti? Patut lah ummah Malaya semakin ......

Kafir harbi tak perlukan peranan mufti sebab itu jawatan tersebut dijadikan bahan kutukan penuh emosi
Quote bangcak 29-6-2016 07:04 PM
dizzek replied at 29-6-2016 06:48 PM
Basic sebenarnya istilah kedua2 tersebut

Eloklah usaha sendiri dulu

kapir harbi tu kapir yg menolak islam.
cth; org islam ditolak dari menganggotai parti kapir dorang.

kapir zimmi tu kapir yg terima islam
cth; org islam bleh join dan diterima baik menyertai parti.

so,
kita paham2 la parti mana yg kita patut tolak
Quote dizzek 29-6-2016 07:07 PM
bangcak replied at 29-6-2016 07:04 PM
kapir harbi tu kapir yg menolak islam.
cth; org islam ditolak dari menganggotai parti kapir dora ...


Tepat sekali cina DAP memenuhi kriteria harbi sejak mula wujud di malaysia lagi

Syabas mufti pahang yang sekadar menyebut perkara yang obvious
Quote bangcak 29-6-2016 07:20 PM
dizzek replied at 29-6-2016 07:07 PM
Tepat sekali cina DAP memenuhi kriteria harbi sejak mula wujud di malaysia lagi

Syabas mufti  ...

dap dan bn mmg kompom
Quote famri7 29-6-2016 07:25 PM
Tapi memang mcm ni pon kita diajar drpd kewcik kan sis????
Quote dani-rox 29-6-2016 07:28 PM
daesh lover
Quote dizzek 29-6-2016 08:17 PM
bangcak replied at 29-6-2016 07:20 PM
dap dan bn mmg kompom

Kecuali umno pas dan pan serta sebahagian kecil pkr dan parti2 berasaskan muslim yang lain

Lihat semua komen(207)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 08:00 PM GMT+8 , Processed in 0.169037 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top