CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

4 Mangsa Culik Pengganas Abu Sayyaf Telah Dibebaskan Dalam Keadaan Sihat

8-6-2016 03:25 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3690| Komen: 7

Description: Menurut laporan The Star, saudara bagi tebusan yang diculik Kumpulan Militan Abu Sayyaf mengesahkan keempat-empat mangsa culik telah dibebaskan.
Oleh : TS LOO




sumber foto: google image



Menurut laporan The Star, saudara bagi tebusan yang diculik Kumpulan Militan Abu Sayyaf mengesahkan keempat-empat mangsa culik telah dibebaskan. 


" Dengar khabar, keadaan kesihatan mereka bagus, kini ahli keluarga mereka sedang menunggu kepulangan mereka di Sandakan."

Menurut laporan dari Jolo, selepas beberapa rundingan dilakukan, perunding Malaysia dan Filipina berjaya membawa kepada pembebasan empat rakyat itu. 

Bagimanapun, Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Abdul Rashid Harun ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu.


Empat mangsa culik itu adalah ahli keluarga adik beradik Wong Teck Pang, 31, dan Teck Chi,  29, sepupu mereka, Johnny Lau Jung Hien, 21, dan Wong Hung Sing, 34, (bukan ahli keluarga).

Mereka diculik dari kapal 'Masfive 6' ketika dalam perjalanan pulang ke Malaysia setelah selesai membawa kayu balak ke Manila. - CARI Infonet



sumber : mstar
18

Bagus
2

Marah
12

Terkejut
26

Sedih
15

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote irwansuhadi 8-6-2016 06:20 PM
aku bosan la pasal abu sayyaf ni.... boleh tak bom aje diorang ni?
Quote belilies 8-6-2016 08:52 PM
Looking forward to see all of them safe and well. Dari aritu lg asek baca berita je psl dorg dbebaskan.
Quote Andyscenes 9-6-2016 04:47 AM
aku kesian kt keluarga dorg, melutut merayu kat ceramah pembangkang mnx keluarga di selamatkan. syukur skrg da selamat
Quote dodolgemok 9-6-2016 07:30 AM
irwansuhadi replied at 8-6-2016 06:20 PM
aku bosan la pasal abu sayyaf ni.... boleh tak bom aje diorang ni?

Tu lah pasal, bom je suluk2 haram ni biar mampos xberlagu. Nanti kejap2 lagi ada buat penculikan lagi pastu mintak pampasan lagi. Menyusahkan betul
Quote ISTRIMITHALI 9-6-2016 10:15 AM
kenapa berita ni macam x di war2 kan pun?
nampak ade kat cari je..
Quote talapia 9-6-2016 10:22 AM
aku tak mengikuti sangat perkembangan semasa ni... tapi dari dulu lagi aku dengar pasal geng2 abu sayyaf ni dok culik2 pelancong la... bunuh la.. apa kebal sangat ke dorang ni sampai takde mana2 pihak berkuasa yg mampu nak tumpaskan? siap bagi duit lagi ikut telunjuk dorang semata nak selamatkan tebusan. aku tgk kt Gerak Khas mcm terer je polis2 tumpaskan mcm2 geng..
Quote ninnakarinna 19-9-2016 11:23 PM
Dorang training mcm gerilla kan..

Lihat semua komen(7)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 07:34 PM GMT+8 , Processed in 0.046513 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top