CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Keluarga Mangsa: Abu Sayaff Minta RM2 Juta Atau Penggal Kepala

19-10-2016 11:16 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4029| Komen: 17

Description: Tambahnya, panggilan terakhir daripada mereka (Abu Sayaff) diterima pada 4.19 petang Rabu lalu (12 Okt) dan semua keluarga mangsa didesak membayar wang tebusan berjumlah RM2 juta dalam tempoh empat ha ...

Julai lalu, kumpulan militan Abu Sayaff di selatan Filipina sekali lagi bukan sahaja menculik lima anak kapal di perairan Dent Haven di Lahad Datu, malah turut mengugut mereka dengan meminta wang tebusan RM2 juta. 


Menurut laporan The Star, salah seorang anak kapal yang diculik  Tayudin Anjut, isterinya Gustiah Sultan memaklumkan keluarga semua mangsa culik kerap menerima panggilan telefon daripada kumpulan itu dan mendesak mereka segera bayar wang tebusan. 

Tambahnya, panggilan terakhir daripada mereka (Abu Sayaff) diterima pada 4.19 petang Rabu lalu (12 Okt) dan semua keluarga mangsa didesak membayar wang tebusan berjumlah RM2 juta dalam tempoh empat hari.

"Mereka mengancam memenggal kepala tebusan jika kami gagal membayar wang tebusan itu... tetapi kami merayu untuk berikan tempoh lebih lama."

Tegas Gustiah, mereka berasa amat terdesak dan berharap mendapat semua bantuan yang diperlukan supaya semua mangsa dapat pulang dengan selamat.- CARI


sumber foto: mstar

15

Bagus
39

Marah
12

Terkejut
17

Sedih
12

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (109 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote all4rez 19-10-2016 11:24 AM
Abu Sayaf dari Filipina, culik warga Filipina, minta Malaysia bayar wang tebusan. Apala bodohnya punya tuntutan...
Quote kornea 19-10-2016 11:25 AM
Dasar suluk bangsa babu
Quote Reborn_Atheist 19-10-2016 11:28 AM
tak mampus kena bom dek tentera filipin?  
Quote meklalala 19-10-2016 11:32 AM
kesian tengok muka tebusan..
Quote sarahmirza 19-10-2016 11:34 AM
Macam mana nak pastikan kes ni genuine?
Betul2 kena culik atau sengaja culik diri sendiri?
Macam mana?
Quote AbukRokok 19-10-2016 11:42 AM
pancung kepala dah selesai bertempik Takbirrrrrr Takkbirrrr Taakkbirrrrr
itulah dia pejuang pejuang islam syumul masa kini.\

Abu Sayyaf ni adalah cabang ISIS di Timur..dorang dah baiah.
Quote mirandanicky1 19-10-2016 11:50 AM
Kasihannya...
Quote nyanyan 19-10-2016 12:13 PM
senang nya cari duit culik minta duit culik minta duit
Quote -electrifying- 19-10-2016 02:24 PM
mcm mana dorg ni leh dikategorikan pejuang islam?
Rasulullah tak pernah ajr umat nya jadi mcm ni... emm
Quote salwani911 19-10-2016 03:15 PM
smpi bila nak layan kes2 ni.. culik mntk wang tebuan.. dan selamanya.. senang buat duit
Quote chazey 19-10-2016 03:43 PM
all4rez replied at 19-10-2016 11:24 AM
Abu Sayaf dari Filipina, culik warga Filipina, minta Malaysia bayar wang tebusan. Apala bodohnya pun ...

Memang buduh.  
Quote kumbang7 19-10-2016 03:43 PM
mintak tentera filipina pegi bom shj semua kat wilayah tu..menyemak
Quote cmf_blingblings 19-10-2016 03:49 PM
namapun mmg dari Kesultanan Sulu ke?
Quote cmf_blingblings 19-10-2016 03:50 PM
kumbang7 replied at 19-10-2016 03:43 PM
mintak tentera filipina pegi bom shj semua kat wilayah tu..menyemak

kan??? ledak kan aja, Islam tak ajar cari duit dengan memenggal org, ni bangsa hannibal
Quote missinpiece 19-10-2016 05:07 PM
Dilayan esok2 buat lg, x dilayan, x jd kat keluarga sendiri x apala..
Quote famri7 19-10-2016 05:10 PM
tapi abu sayyaf adalah tentera suchi kan???
Quote ayahmasihkuad 19-10-2016 10:17 PM
Mana amarika?? Yang dah sah2 pengganas engkau tak mahu sibuk tolong banteras ke? Vagina betul

Lihat semua komen(17)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 12:32 AM GMT+8 , Processed in 0.053432 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top