CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Fenomena La Nina Muncul! Jerebu Dijangka Menyerang Jun Ini

12-5-2016 12:16 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 4914| Komen: 46

Description: Selepas fenomena El Nino, Malaysia bakal berdepan dengan masalah jerebu, La Nina
Oleh Izzah Abbasy

Akibat keadaan El Nino yang semakin kuat kini semakin lemah dan dijangka akan berakhir menjelang pertengahan tahun ini, Malaysia bakal berdepan dengan masalah jerebu ekoran cuaca panas dan kering yang berlaku di Sumatera dan Kalimantan, Indonesia serta fenomena La Nina bermula bulan Jun hingga Oktober ini.


Bagaimanapun, impak jerebu dijangka sederhana berikutan fenomena La Nina yang membawa hujan dibeberapa buah negeri seperti Kedah, Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, Pusat Meteorologi Khas ASEAN meramalkan keadaan cuaca panas dan kering menyebabkan kebakaran tanah gambut di kedua-dua wilayah itu berlaku diantara bulan Jun hingga Oktober ini.

"Fenomena La Nina pula diramal berlaku pada suku tahun ketiga iaitu Jun hingga September yang akan menyebabkan taburan hujan pada paras normal," katanya. - CARI Infonet

Kredit : BH online

21

Bagus
17

Marah
26

Terkejut
29

Sedih
18

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (134 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote JENABREJAM89 11-5-2016 02:17 PM
La ni semua pakat duk dlm ghumah naaa ...
Quote insulin 11-5-2016 02:17 PM
Adakah topeng muka n95 akan laku keras selepas nih?
Quote saviour_09 11-5-2016 02:26 PM
boleh la kita beli awal2 mask sebelum naik harga kaw2..
Quote sipendiam 11-5-2016 02:31 PM
Syukur sangat hujan hari2 sekarang...
Quote idril 11-5-2016 02:32 PM
alhamdulillah...... x sanggup hangat amat
Quote turboturtle 11-5-2016 02:33 PM
Bersyukur lh korang asyik hujan, kat pahang ni musim panas lg, makin bahang rasa
Quote cmf_premierleag 11-5-2016 02:43 PM
Akak lagi suka musim ujan
Malam td KL ni ujan 4-5 jam aku rasa
Best gile tido
Quote Jajabeans 11-5-2016 02:53 PM
skg hujan dan kilat berdentum2. scary weh. time kilat aku tekup ngn bantal
Quote dino 11-5-2016 02:56 PM
sipendiam replied at 11-5-2016 02:31 PM
Syukur sangat hujan hari2 sekarang...

hujan maknanya balik triple jem la uols...
dah dua hari sampai 8 lebih... huhu
Quote dino 11-5-2016 02:57 PM
Jajabeans replied at 11-5-2016 02:53 PM
skg hujan dan kilat berdentum2. scary weh. time kilat aku tekup ngn bantal

tgh drive bergegar camtu.... terkejut ko... sayup je nmpk cahaya kilat tu...
Quote sipendiam 11-5-2016 02:57 PM
dino replied at 11-5-2016 02:56 PM
hujan maknanya balik triple jem la uols...
dah dua hari sampai 8 lebih... huhu

haha keje kl sape suruh... aku hari2 tak jem hujan x hujan
Quote spiderman80 11-5-2016 02:59 PM
dino replied at 11-5-2016 02:56 PM
hujan maknanya balik triple jem la uols...
dah dua hari sampai 8 lebih... huhu

Kalau Dino ada beli saham TNB, sila jual sekarang.
Quote kikuri 11-5-2016 03:00 PM
turboturtle replied at 11-5-2016 02:33 PM
Bersyukur lh korang asyik hujan, kat pahang ni musim panas lg, makin bahang rasa

kannn... aritu bukan main beria gelap guruh bagai.... ujung ujung panas balik .... ni kat kuantan la....
Quote mzzenma 11-5-2016 03:00 PM
Mzz suka hujan..kalau sejuk boleh pakai baju tebal2. Bunyi hujan pun damai ja..tapi mzz tak suka guruh kilat petir semua tu

Tapi kalau panas tak best. Badan peluh2 gatal2. Kang pakai bikini kena hencap pula
Quote dino 11-5-2016 03:02 PM
sipendiam replied at 11-5-2016 02:57 PM
haha keje kl sape suruh... aku hari2 tak jem hujan x hujan

nak buat cam mana mencari sesuap nasi uols....
sampai skrg p beli brg dapur waktu rehat.... taknak ambik masa time balik.... kul 6 kena pecut.......
Quote dino 11-5-2016 03:02 PM
spiderman80 replied at 11-5-2016 02:59 PM
Kalau Dino ada beli saham TNB, sila jual sekarang.

saham apple je beli
Quote dino 11-5-2016 03:03 PM
kikuri replied at 11-5-2016 03:00 PM
kannn... aritu bukan main beria gelap guruh bagai.... ujung ujung panas balik .... ni kat kuant ...

kat sini pagi ptg dah hujan.... smlm dlm kul 5 ptg tu dah start lebat
Quote Simunggu 11-5-2016 03:04 PM
JENABREJAM89 replied at 11-5-2016 02:17 PM
La ni semua pakat duk dlm ghumah naaa ...

duduk rumah buat projek..
Quote Simunggu 11-5-2016 03:05 PM
musim hujan telur si @Defon2 mendidih lagi kah?..

Lihat semua komen(46)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 11:20 PM GMT+8 , Processed in 0.101483 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top