CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Perpindahan 2 Pegawai SPRM, JPA Akan Kaji Semula

10-8-2015 10:41 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 17891| Komen: 151

Description: Jabatan Perkhidmatan Awam akan mengkaji semua pertukaran terbabit...
Oleh Fyruz Hanna


Berhubung 2 pegawai atasan yang dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri (JPM), Jabatan Perkhidmatan Awam akan mengkaji semua pertukaran terbabit.

Datuk Seri Shahidan Kassim mengesahkan kedua-dua pegawai tersebut dijadual bertemu dengan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa serta ketua Pengarah Perkhidmatan Awan (KPPA), Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal esok.

Jumaat lalu Datuk Bahri Mohamad Zin serta Datuk Rohaizad Yaakob dipindahkan ke JPM ekoran wujud kontroversi mengenai kebocoran maklumat.  

19

Bagus
15

Marah
22

Terkejut
18

Sedih
14

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (115 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote airfilterkotor 10-8-2015 01:58 AM
Kann..... mengkaji semula.



Akan Mengkaji
Sedang Mengkaji
Dalam Kajian

ujung ujung.... Mengkaji Semula.
Quote hanakikan 10-8-2015 02:32 AM
Alah ni wayang je lebih. Sebab yg suruh ditukar tu big boss. Iaitu rosmah. merangkap pm malaysia
Quote toxicated 10-8-2015 02:50 AM
Bukan ke kebanyakan dkt sprm tu skim dia p ke ape..penguatkuasa kot..kalau jpm ade ke skim yg sama? Ke dh tuka jadi ptd? Ntah la aku x tau sgt skim2 ni. Akak kerani ptpo n17 harap boleh beri pencerahan.
Quote yellowfin 10-8-2015 05:01 AM
Bijan dah makin tak keruan.. hamsor dah mati akal sambil sesekali bila terdesak bagi arahan yang memakan diri.. dah makin dekat rasanya ni.. komon kipidap..kipidap...!
Quote Al-Patih 10-8-2015 06:22 AM
maso keno tukar tak kaji....
Quote OmJualGas 10-8-2015 07:28 AM
dah kucar kacir malaya ni....
Quote MatDeghem 10-8-2015 07:43 AM
OmJualGas replied at 10-8-2015 07:28 AM
dah kucar kacir malaya ni....

kuar kacir? Mana ada? lu tak tengok bulletin utama tv3? negara tak ada masaalah. economy bagus. semua stable. ape lu merepek?



Quote monyet_2015 10-8-2015 07:44 AM
Edited by monyet_2015 at 10-8-2015 07:49 AM

Perangai 2 orang pegawai Sprm ni macam samseng jer, apa ke pegawai sprm maksum ker? sebelum tu kan ada sebut pegawai ini di siasat kerana kebocoran maklumat...dia sebagai penjawat awam tidak boleh membocorkan apa-apa maklumat kerana dia tertakluk kepada akta rahsia resmi..sebagai seorang penjawat awam  kena menjaga apa-apa maklumat sulit atau tidak sulit kerajaan selagi tidak di arahkan berbuat demikian..dia tak boleh memandai saja dedah maklumat kepada media atau orang awam...bertugas sebagai pegawai sprm tidak membolehkan seseorang itu berbuat sesuka hati..termasuk membuat kenyataan media yg memberi angapan umum seolah-olah yg menunjukkan pm bersalah...semua tertakluk kepada peraturan sebagai penjawat awam..kalau aku lah kat pejabat perdana menteri aku akan suruh 2 org pegawai yg tak tahu adab ini buat kerja cuci tandas dan sapu sampah..sebagai hkuman kerana kebiadabannya.
Quote bluehedgehog 10-8-2015 07:46 AM
kaji berapa lma? ikut standard meleis? besok lusa?
Quote alzan 10-8-2015 08:00 AM
monyet_2015 replied at 10-8-2015 07:44 AM
Perangai 2 orang pegawai Sprm ni macam samseng jer, apa ke pegawai sprm maksum ker? sebelum tu kan a ...

abis tu pemimpin ko sanjung tu maksum ke cai?
ko pasti ke dorang yang bocorkan maklumat?

Quote monyet_2015 10-8-2015 08:05 AM
Edited by monyet_2015 at 10-8-2015 08:27 AM

sepatutnya 2 ekor pegawai sprm ni di kenakan tindakan tatatertib kerana memandai-mandai saja beri kenyataan media tanpa kebenaran..harapnya ketua pengarah sprm mengambil tindakan yg lebih tegas kepada 2 ekor malaun ini..bukan hanya setakat tukar ke jabatan perdana menteri sahaja...sebab 2 ekor malaun ini telah melangar etika sebagai pejawat awam kerana membuat kenyataan media bersama Yb pembangkang yg kita sedia maklum yg mahu menjatuhkan perdana menteri yg di pilih secara sah..
Quote kentel 10-8-2015 08:08 AM
monyet_2015 replied at 10-8-2015 07:44 AM
Perangai 2 orang pegawai Sprm ni macam samseng jer, apa ke pegawai sprm maksum ker? sebelum tu kan a ...

deyy jilat buntut bijan apa ni?? pengganti nick djek ka?
Quote monyet_2015 10-8-2015 08:13 AM
alzan replied at 10-8-2015 08:00 AM
abis tu pemimpin ko sanjung tu maksum ke cai?
ko pasti ke dorang yang bocorkan maklumat?

woiii haprak!!, 2 ekor ini di siasat polis kerana kebocoran maklumat siasat bukan bermaksud semestinya bersalah..tapi 2 ekor malaun ini buat kenyataan media bersama yb pembangkang yg yang kenyataannya memberi gambaran umum yg seolah-olah perdana menteri bersalah dan memberi angapan buruk kepada perdana menteri seolah-olah ada satu konspirasi..2 ekor malaaun ini lah yang tidak beretika perangai sebenarnya..tengok muka pun macam haramjadah..
Quote scents 10-8-2015 08:14 AM
monyet_2015 replied at 10-8-2015 07:44 AM
Perangai 2 orang pegawai Sprm ni macam samseng jer, apa ke pegawai sprm maksum ker? sebelum tu kan a ...

Sabar sabar, u tau ke knpe diaorang di panggil , jgn menjatuh kan hukuman , mereka disiasat sebab "katanya" berlaku kebocoran rahsia kerajaan tapi u tau tak Yg kene siasat tu ckap "Demi ALLAH dia akan cari sampai ke lubang cacing" siapa punya angkara . meaning to say dia memg xbuat, come on lah jgn pikir semua yg soal siasat tu bersalah, mereka hanya diambil keterangan je... belum pun dijatuhkan hukuman bersalah. KPN sendiri ckp mcm tu... oleh itu kpd anda jgn mudah2 menjatuh hukuman keatas sesorang... kita akan ditanye diakhirat kelak setiap percakapan kita yg xbetul.... my 1cent
Quote monyet_2015 10-8-2015 08:16 AM
kentel replied at 10-8-2015 08:08 AM
deyy jilat buntut bijan apa ni?? pengganti nick djek ka?

otak tepu tahi macam kamu ni itu saja yang pandai...jilat...dah jemu aku dengar
Quote monyet_2015 10-8-2015 08:22 AM
scents replied at 10-8-2015 08:14 AM
Sabar sabar, u tau ke knpe diaorang di panggil , jgn menjatuh kan hukuman , mereka disiasat sebab  ...

Wooiii kamu pernah dengar tak berapa ramai penjenayah yang terang terang bersalah bersumpah Demi Allah? penjenayah zaman ini sebut nama Allah untuk melepaskan diri macam mainan saja.
Quote atira 10-8-2015 08:23 AM
berapa kerat je sekarang yg tinggal utk menjilat PM?
Quote MissNigga 10-8-2015 08:25 AM
nak mengkaji apa???
siasat ler sapa yang memberi arahan utk transfer dua orang nie ...
Quote monyet_2015 10-8-2015 08:31 AM
atira replied at 10-8-2015 08:23 AM
berapa kerat je sekarang yg tinggal utk menjilat PM?

ini seekor lagi perempuan otak tepu tahi..
tak ada hujah yang lebih ilmiahkah? berapa ribu kali nak ulang ayat jilat?

Lihat semua komen(151)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-5-2024 08:49 AM GMT+8 , Processed in 0.058801 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top