CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Masa Dilarang Melalak Bantah, Bila Masjid Dah Buka Tak Ramai Pun Yang Datang

20-5-2022 05:57 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 3207| Komen: 56

Description: PETALING JAYA – Sudah seperti lumrah, apabila ada larangan, ketika itulah orang ramai bising dan memaksa kerajaan untuk dibuka masjid.
PETALING JAYA – Sudah seperti lumrah, apabila ada larangan, ketika itulah orang ramai bising dan memaksa kerajaan untuk dibuka masjid.

Sebelum ini, ketika negara diserang pandemik Covid-19, kerajaan terpaksa membuat larangan untuk masjid tidak menerima kehadiran jemaah.

Ketika itulah, orang ramai dari setiap sudut tidak kira di media sosial mahupun kedai kopi bising terhadap larangan tersebut dan mengatakan kerajaan zalim.

Pada awal kebenaran buka masjid awal bulan lalu, ternyata ramai jemaah yang hadir ke masjid, namun setelah berminggu, keadaan tersebut kembali suram.


Gambar Hiasan


Rata-rata orang ramai juga perasan berkenaan perkara tersebut dan menyifatkan itu adalah kebiasaan bagi orang kita yang bising ketika larangan dilakukan.

“Memang perangai orang kita, yang tidak boleh itulah yang nak sangat. Dah dapat ni tak ada pun memenuhi masjid tu, memang kembali pada asal.

“Orang larang tu ada je sebab dia, bukan saja-saja, orang kita ni saja nak buat bising, biasalah tu, ” jelas Saifullah.

“Awal-awal dulu memang ramai, dalam Ramadan pun Alhamdulillah ramai, tapi dah beberapa minggu ni nampaknya kembali asal, ” jelas Wan Aziz Wan Deraman. -CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Babai 20-5-2022 06:04 PM
Melayu kita memang gitu.
Quote Artemesiaa 20-5-2022 06:08 PM
Ditanah air memang begitu time posa je rajinnya dah raya perut dah berat makin berat nak kesana.  Berbeza dengan negara jiran masjid surau selalu penuh setiap waktu tak kira bulan apa.
Quote renko 20-5-2022 06:17 PM
yang melalak2 tu la paling malas g masjid
janji dapat like byk bile komen acah2 alim ulama
Quote Pixie902 20-5-2022 07:20 PM
Cuba check acik ritrude pi smbhyg jemaah masjid tak tiap waktu.
Dia paling bising pasal tak boleh solat jemaah dulu, smpai sanggup sanggah mufti.
Quote mojarean_X 20-5-2022 07:24 PM
Pixie902 replied at 20-5-2022 07:20 PM
Cuba check acik ritrude pi smbhyg jemaah masjid tak tiap waktu.
Dia paling bising pasal tak boleh so ...

Jom check ig dia
Quote matamata 20-5-2022 07:24 PM
Edited by matamata at 20-5-2022 10:10 PM

Percaya lah yg rajin pegi jemaah ni tak bising pun, sbb diaorg paham dan diaorg patuh je....yang melalak ni majoriti tak ketahuan datang dari mana
Quote sharlenetexas 20-5-2022 08:42 PM
Sohai grindr rajin gi masjid tak sekarang?


Quote misshero 20-5-2022 10:09 PM
Kaki royan, kaki bangkang mmg ramai. Ni kategori  NATO = No Action Talk Only
Quote prettyuglybabe 20-5-2022 11:17 PM
dah lama i kabar..
pergi masjid seminggu sekali je time jumaat..
tapi dia la yang paling bising macam hari-hari berjemaah 5 waktu..
Quote renko 20-5-2022 11:26 PM
Pixie902 replied at 20-5-2022 07:20 PM
Cuba check acik ritrude pi smbhyg jemaah masjid tak tiap waktu.
Dia paling bising pasal tak boleh so ...

Jangan lupa si pundek pepaya sewel tu
Quote silencekiller 20-5-2022 11:32 PM
ramai ja acah2 alim di social media... belakang kalu perangai lain.. attention seeker jaa tu.. kununn nak tunjuk depa laa paling alim kaa pejuang ugama Isle sejati ka apa kaa..

serupa puak2 konspiraSHIT pun... attention seeker jaa nak tunjuk kununn depa tahu rahsia alam yang orang lain tak tahu... pastu baru boleh rasa diri tu pakar segala bidang..
Quote jari10 20-5-2022 11:38 PM
Hehehe hehehe
Quote Decaffeinated 20-5-2022 11:42 PM
ramai ka yang melalak? macam tak ja
Quote jazaa100 20-5-2022 11:46 PM
renko replied at 20-5-2022 06:17 PM
yang melalak2 tu la paling malas g masjid
janji dapat like byk bile komen acah2 alim ulama

Klu org johor, tak sebut melalak.....

Tapi menyalak.....
Quote jazaa100 20-5-2022 11:48 PM
Pixie902 replied at 20-5-2022 07:20 PM
Cuba check acik ritrude pi smbhyg jemaah masjid tak tiap waktu.
Dia paling bising pasal tak boleh so ...

Nati dia kuarkn hadis.....

Pompuan digalakkn sembahyang kat rmh....
Quote naina 21-5-2022 12:04 AM
Betol tu. Realiti memang ramai cmtu..geram je tengok..kemain bising2. Sekarang dah buka xpergi plak
Quote Lagubestbest 21-5-2022 12:29 AM
ala ramai dah siap umrah bagai dah. tapi mcm bangang 24jam buat live. Lewat malam sambil rehat dalam bilik hotel sambil live juga tak tutup aurat pun bagi beratus orang tengok.
Quote renko 21-5-2022 08:52 AM
jazaa100 replied at 20-5-2022 11:46 PM
Klu org johor, tak sebut melalak.....

Tapi menyalak.....

sesuai lah tu
Quote adm7 21-5-2022 09:01 AM

Janji dpt salahkan kerajaan, dapat salahkan mufti orang agama. Kebanyakan sembang macam bagus tapi hakikatnya mcm tin kosong. Bunyi je lebih.

Lagipun Sekarang ni kan semua tempat dah bukak. Banyak lagi tempat dan aktiviti tak berfaedah dan menghabiskan duit boleh buat kan? Lepas tu merungut harga barang mahal. Bodoh kan kebanyakan rakyat Malaysia ni?

Lihat semua komen(56)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 03:31 AM GMT+8 , Processed in 0.072802 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top