CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

15 Pasangan Bukan Muhrim Bermotosikal Ditahan Majlis Agam Islam

27-7-2015 10:24 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6733| Komen: 37

Description: Seramai 15 pasangan bukan muhrim bermotosikal ditahan anggota penguat kuasa Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) dalam Operasi Bersepadu yang diketuai oleh Jabatan Pengangkutan Jalan ...

Oleh : LTS

sumber foto : http://www.utusan.com.my/


Minta ambil perhatian buat pasangan kekasih yang bukan muhrim ! Jangan sesekali cuba bermotorsikal bersama di sekitar kawasan Kuala Terengganu.


Ini kerana anda mungkin berisiko kena tahan di bawah Seksyen 34 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001!

Semalam, seramai 15 pasangan bukan muhrim bermotosikal ditahan anggota penguat kuasa Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) dalam Operasi Bersepadu yang diketuai oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri sempena Hari Raya Aidilfitri di sekitar bandar raya itu.

Memetik laporan Utusan Malaysia, pasangan berusia dalam lingkungan 19 hingga 27 tahun itu diberikan notis untuk menghadiri sesi kaunseling berjadual di pejabat Maidam. 

Menurut pengarah JPJ negeri, Abdul Rahman Emang Anyie, operasi khas motosikal yang bermula sejak 10 Julai lalu dan berakhir semalam itu secara keseluruhannya melibatkan 83 anggota daripada jabatan dan agensi yang berkaitan.


"946 saman dikeluarkan termasuk 348 kepada penunggang motosikal sepanjang tempoh itu atas kesalahan teknikal, 62 notis arah periksa termasuk kepada 10 buah motosikal serta menyita keseluruhannya 12 buah kenderaan dengan tujuh daripadanya melibatkan motosikal." - CARI Infonet




25

Bagus
35

Marah
36

Terkejut
41

Sedih
29

Lawak
26

Bosan

Friends Rank (192 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote TuntungReturn 26-7-2015 10:43 AM
islam menang lgik?
Quote cekelatkopi 26-7-2015 10:46 AM
so sesi kaunseling tu sebab naik motor tak berlesen? bukannya saman je lah
Quote bellaa 26-7-2015 10:47 AM
ingat semua org ganu mampu tumpang awek naik kereta ka
Quote kelapaparut 26-7-2015 10:50 AM
Makin islamik terengganu ni, pasti ummah couple trganu byk tertekan lately, xboleh dah nak berenjut atas motor mcm dulu2,kene tempah hotel 5star la kalu nak projek
Quote Rajawali 26-7-2015 10:54 AM
Semakin bodoh dah puak2 ni...
Quote ultra78 26-7-2015 10:54 AM
Janganlah pulak pasangan tu pergi sesi kaunseling nak motosikal juga

Quote miabebe 26-7-2015 11:04 AM
Naik moto awek kt blkg pastu brake2....seswatu sgt...lol
Quote taikor 26-7-2015 11:09 AM
miabebe replied at 26-7-2015 11:04 AM
Naik moto awek kt blkg pastu brake2....seswatu sgt...lol

airbag kat blakang
Quote mokcikKSKB 26-7-2015 11:13 AM
Ape paedah buat benda ni?kalau tangkap org naik moto tu leh kurangkan zina jer?kesian org2 alim ni takat alim tapi vodohhhh
Quote Madel 26-7-2015 11:15 AM
Terangganu Darul Taliban
Quote revolusi_30 26-7-2015 11:16 AM
Baik haramkan motor jah, senang sikit kerja ustazah ne
Quote Changa 26-7-2015 11:31 AM
Akak syak same cikki cikki in la yg jadi setazah kat instagram
Quote delsmomm 26-7-2015 11:46 AM
kate x tutup aurat pon dah kena saman..

yg ni berenjut atas moto xkena saman gak ke..

untong la awek2 ganu, pasni boipren bawak berenjut kat hotel 5 star tros..
Quote imthegirl 26-7-2015 12:02 PM
Banyak nya masa terluang maidam ni
Quote miabebe 26-7-2015 12:13 PM

Hihihi...besh sgt eyhhhh...hangat2 manje...lol
Quote mattzzx 26-7-2015 12:34 PM
kearah kebaikan tu......
Quote Decaffeinated 26-7-2015 12:46 PM
awek2 ni walau menonggek belakang boifren masih menutup aurat terhadap pihak lain....


Quote Kangkung1M 26-7-2015 01:12 PM
satu tindakan yg wajib dilaksanakan untuk mencegah kemungkaran....patut diperluaskan ke setiap negeri

p/s : editor Utusan ni tak alert ke kesalahan penggunaan perkataan 'muhrim' tu...sepatutnya 'mahram'
Quote dodolgemok 26-7-2015 01:17 PM
Ummah lgbtq jugak untung xperlu risau dicekup jabatan agama. Nak tgok wyg couple seat pon org xhalang

Lihat semua komen(37)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 06:15 AM GMT+8 , Processed in 0.091306 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top