CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Percutian "Mencabar" Scha & Awal Bersama Si Kecil Lara

23-7-2015 09:18 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 25007| Komen: 170

Description: Bukan mudah untuk menguruskan anak kecil ketika bercuti terutama bagi mereka yang pertama kali memilikinya. Ini yang terjadi kepada pasangan selebriti Scha Al-Yahya dan Awal ketika bercuti di Eropah b ...
Oleh Adib Za

Bukan mudah untuk menguruskan anak kecil ketika bercuti terutama bagi mereka yang pertama kali memilikinya.


Ini yang terjadi kepada pasangan selebriti Scha Al-Yahya dan Awal ketika bercuti di Eropah baru-baru ini.  

(Sumber foto: Sensasi Malaysia)


Mengakui situasi bertukar menjadi agak 'mencabar'  tanpa pembantu rumah ketika bercuti, Scha berkata,

“Sebenarnya saya tidak mahu bawa Lara bercuti bersama kami, tetapi Awal pula tidak sampai hati. Ini kali pertama kami bercuti dengan anak tanpa pembantu rumah dan keadaan kami menjadi kucar kacir. Mana nak jaga anak, nak jaga beg luggage lagi”


“Tak sangka ia menjadi satu pengalaman yang sangat sukar. Memang serik dibuatnya. Untuk percutian akan datang, saya akan pastikan membawa pembantu rumah bersama atau sesiapa sahaja agar memudahkan pergerakan,” ujarnya menerusi portal Mstar Online. 

(Sumber foto: Rotikaya)


Begitulah yang dilalui oleh pasangan ini dalam menguruskan anak kecil mereka Lara Alana yang mungkin belum biasa dan selesa dengan situasi ketika di luar negara. 

Tak mengapalah, sekurang-kurangnya ia boleh mengajar Scha dan Awal bagaimana menguruskan sikap dan emosi si kecil dengan lebih mahir selepas ini. Bukan begitu? - CARI Infonet

11

Bagus
7

Marah
11

Terkejut
9

Sedih
9

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (57 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sepitsiput 22-7-2015 12:01 PM
Meols selagi anak x cukup 5 tahun..koser nk g bawak bercuti. Better tinggalkan aje kt kluarga. Tp sepanjang tempoh tu xde la meols cuti laki bini lama2...paling lama 5 hari jah.
Quote fynnkakiblock 22-7-2015 12:01 PM




Quote Jagendas 22-7-2015 12:04 PM
elok lah
esok tua2 anak kemane mane tinggalkan pulak org tuanya terkontang kanting sorg2..
Quote eyansss 22-7-2015 12:08 PM
alahai... baru sorang anak... tapi tu la, orang kaya.. mana mau susah2 sket masa bercuti...
Quote reenaz 22-7-2015 12:09 PM
sebenarnya mmg tak elok bawak budak kecik travel especially babies. budak2 ni kan senang dijangkiti. kita lak xtau macam2 jenis kuman virus kat luar sana.

lagipun takde maknenye budak kecik nak ingat percutian2 ni. kesian kat budak2 je sebab penat
Quote ninjago 22-7-2015 12:10 PM
wow.. ingatkan anak dah 2,3 susah nak urus
Quote harkktuih 22-7-2015 12:12 PM
Mana nak jaga anak, nak jaga beg luggage lagi”


anak sorg je kot? sorg jaga anak sorg jaga luggage.. takkan ke hulu ke hilir ko usung luggage kot?
Quote alizna82 22-7-2015 12:16 PM
orang kaya biasa hidup senang...bawak la maid dah mampu..mcm org2 biasa yg tak mampooo ni jage je laa anak susah2 pun kalo gi melancong...duit habis ke melancong dah banyak..mana mampunye nak tanggung kos maid sekali melancong...

tp tu la..seeloknye tgu la budak tu besar nak bawak jalan jauh..bawak baby mmg renyah sikit la nyahh....
Quote kakilicious 22-7-2015 12:17 PM
ape ape pun.. i like lara
Quote shanti_priya 22-7-2015 12:17 PM
manja sgt. semua nak harap org tolong
Quote sekel 22-7-2015 12:18 PM
baru ko sedar ke Scha
Quote hotmak 22-7-2015 12:18 PM
Errr klu iols, lg rela tak holiday dari tinggal
Quote Suchi 22-7-2015 12:22 PM
lenkali tunggulah ank tu sampai blh pakai pad sendiri baru g bercuti.
tidak mmg kenalah hadap perubahan perangai ank2 kecil nih.
nk wat cemana mmg budak kecil nih ade masa ok riang ria ade masa bila depa tak selesa mula nk ngamuk bagai.
selalunya mak pak org yg paling masak ngn  pangai ank2 so patutnya xde masalah bila mak pak nk bw ank2 sendiri g bercuti.
Quote PulutDereyan 22-7-2015 12:30 PM
meols sorang penah bwk anak bercuti..
galas backpack besar.. tangan pegang anak dua belah.. rsa ok jek..
ni nk heret beg troli la.. beg bra la.. beg topi laa.. beg kasut laa.. bwk maid 80 0rg pn xckup
Quote virgo19 22-7-2015 12:40 PM
Baru anak sorang kot.. takkan tu pun susah sangat. Ni mesti kat rumah jenis yg harapkan maid je utk urus anak, mak bapak cuma main2 je ngan anak.
Quote fynnkakiblock 22-7-2015 12:46 PM
PulutDereyan replied at 22-7-2015 12:30 PM
meols sorang penah bwk anak bercuti..
galas backpack besar.. tangan pegang anak dua belah.. rsa ok  ...

Luggage shopping lagi. Theyol ni lebih kpd working holiday. Pergi holiday buat photoshoot bagai
Quote Minah Komando 22-7-2015 12:51 PM
lebih kepada mengada ngada je ...anak sorang tu pun dah gelabah nak jaga...
Quote miabebe 22-7-2015 12:53 PM
Ank org ada2....
Quote K_Lily 22-7-2015 01:01 PM
hmmm... kalau saya pun memang takder la nak bawak anak anak kecik pergi bercuti ke luar negara. kalau bercuti ke luar negara, memang tinggal la... tak lama pun.. paling lama seminggu. kalau setakat dalam negara boleh la.... tunggu besar sikit la kot....

Tinggalkan anak kejap bukan sebab tak sayang...... sebab sayang la tinggal kejap...nanti balik bawak dia cuti dalam negeri pulak....

tak mampu nak bawak maid bercuti sekali kekdahnya....hohohohohoh

Lihat semua komen(170)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 04:39 AM GMT+8 , Processed in 0.093045 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top