CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Adun UMNO Lenggeng di isytihar muflis.

14-5-2015 10:38 AM| Diterbitkan: CMFreporter1| Dilihat: 5209| Komen: 19

Description: ADUN Umno Lenggeng, Datuk Ishak Ismail telah diisytiharkan muflis oleh Mahkamah Tinggi, yang berkemungkinan membuka laluan kepada pilihan raya kecil.


Pilihan raya kecil berkemungkinan akan diadakan dalam masa terdekat ini. 

Berikutan ADUN UMNO Lenggeng, Datuk Ishak Ismail telah diisytiharkan muflis oleh Mahkamah Tinggi. 

Memetik daripada laporan Malaysiakini, perintah mengisytiharkan Ishak muflis telah dibuat oleh Mahkamah Tinggi Seremban pada 18 Mac dan Ishak dikatakan menerima perintah itu bulan lepas.


Bagaimanapun, menurut Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan, yang juga pengerusi Umno negeri, status Ishak sebagai ADUN kekal sehingga rayuannya didengar.

Difahamkan, pemimpin veteran UMNO negeri Sembilan itu gagal untuk menyelesaikan pinjaman daripada ahli perniagaan, Misran Sukadi.

Sementara itu, menurut pengerusi Suruhanjaya pilihan raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, jika rayuan Ishak berjaya maka pilihanraya kecil tidak akan diadakan. 

Tambahnya lagi, setakat ini beliau masih belum dimaklumkan oleh speaker dewan berhubung perkara tersebut. -  CARI INFONET 






4

Bagus
4

Marah
1

Terkejut
16

Sedih
7

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (33 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote razhar 13-5-2015 07:53 PM
ala..tolong bayo hutang tu..i help u...
Quote zorrro_03 13-5-2015 08:19 PM
AN jet sar pemfitnah tegar ke tu?



Quote genUmi 13-5-2015 10:00 PM
pilihanraya - pembaziran duit

ankel AN kah?
Quote pyropura 13-5-2015 10:46 PM


agenda halus cina kuminis lahnat merobohkan benteng terakhir mulayu
Quote ecahaha 14-5-2015 12:51 PM
hahahahha ak nk gelak jer...
Quote dcruins 14-5-2015 01:00 PM
pengajaran berguna, hati2 lah kalau nak jadi guarantor......
Quote alinone78 14-5-2015 07:28 PM
Kesian...
Kat mereka yg akan terlibat dlm PRK

Penat wooooaaa
Quote pyropura 14-5-2015 07:51 PM


..Ketua Bahagian Umeno Seghomban ni kan? any komeng @kucingTomey   ?
Quote catalina 14-5-2015 07:58 PM
Dalam fb org yg saman adun ni kt dia berutang ngan derang bertahun dah
Pastu culas nak bayar balik walaupon dh mintak banyak kali dah
Quote bangcak 14-5-2015 08:25 PM
prk plisss!!!!
gst = peratus keluar mengundi kubu kuat menurun (makin ramai dah malas keluar dari tempurung utk ngundi)
Quote sub5zero 14-5-2015 08:55 PM
Ni set2 ankel punya warih nih....Nape adun2 lain xmo tong2 duit tlg kwn2 dlm kesusahan?

time nk lobi pau bkn main pandai ajak ketua2 bhgn gi mkn2 angin
Quote a_gen2 14-5-2015 09:01 PM
ala...kowtim la... u help me...i help you...

kecuali kalau jadi macai Madey mcm Khairuddin tu sampai mampus la tak dak org nak help...
Quote bangcak 14-5-2015 09:13 PM
sub5zero replied at 14-5-2015 08:55 PM
Ni set2 ankel punya warih nih....Nape adun2 lain xmo tong2 duit tlg kwn2 dlm kesusahan?

ti ...

biar i speku

mulo2 dio sokong stetmen madey pasal 1mdb.
lopeh tu bijan togo "ekau sokong org tuo tu ko sokong den jang?"
bolum sompek dio nak menyato sokongan pado bijan
esoknyo tibo dah suat muflis

topok dahi yo laa...
Quote roy3 15-5-2015 07:24 PM


lepas la die nih
Quote salimrock 15-5-2015 08:06 PM
eh datuk pun takde duit nak bayar utang ke?

aib nye byk sgt ke utang datuk adun tu?


mana lagi best, dpt gelaran datuk ke, atau takde gelaran datuk tp duit byk, utang tiada..kalo ada pun masih buleh dibayar...
Quote bangcak 15-5-2015 08:07 PM

apa kaitan adun bengkrap
dgn pejabat perancangan strategik, pmo.

kalu adun pas bengrap bleh rujuk situ jugak ke?

Quote salimrock 15-5-2015 08:10 PM
two zero dollars?

berapa byk beliau berhutang dgn jawa tu?



Quote mekkertua 15-5-2015 08:12 PM
yahoo!!! minyak tak naik lagi
Quote roy3 15-5-2015 09:14 PM
bangcak replied at 15-5-2015 08:07 PM
apa kaitan adun bengkrap
dgn pejabat perancangan strategik, pmo.

Boleh.dlm mimpi cer cek cnihttp://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/05/14/selesai-kes-adun-muflis-di-luar-mahkamah/

Lihat semua komen(19)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-12-2022 06:51 AM GMT+8 , Processed in 0.090157 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top