CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Najib Kata Menang Pru Macam Main Badminton!

6-12-2013 10:02 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 8614| Komen: 28

Description: Kuala Lumpur – Datuk Seri Najib Razak Membidas Pembangkang Kerana Enggan Memperakui Sistem ‘First-Past-The-Post’- Parti Pertama Capai Majoriti Diisytihar Menang Pilihan Raya. Presiden Umno Berkat ...

Pembangkang Dibidas Enggan Perakui Sistem Pilihan Raya ‘First-Past-The-Post’

KUALA LUMPUR  – Datuk Seri Najib Razak membidas pembangkang kerana enggan memperakui sistem ‘first-past-the-post’- parti pertama capai majoriti diisytihar menang pilihan raya.
Presiden UMNO berkata, sistem itu sudah diamalkan sejak pilihan raya 1959 di mana parti pertama yang mencapai majoriti diisytihar menang.
“Maknanya, semua pilihanraya terbabit apabila Barisan Nasional mencecah 112 daripada 222 kerusi, menurut sistem ini, kita berhak membentuk kerajaan seperti yang dilakukan,” katanya ketika menyampaikan ucapan dasar sempena Perhimpunan Agung UMNO bertema “UMNO: Mewajah Masa Depan” di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

Najib berkata, analogi untuk kefahaman ramai adalah cerita yang mudah.

“Katalah dalam satu perlawanan badminton, Najib melawan Anwar (Anwar Ibrahim), ke Anwar melawan Najib, mana-mana pun tak kisahlah. Dalam set pertama Najib menang 21-15, dalam set kedua Najib kalah 05-21, tetapi set penentu Najib menang 21-16.

“Tentulah dalam perlawanan ini, memenuhi peraturan, pengadil mengisytiharkan Najib menang. Tetapi Anwar membantah tak setuju kerana katanya, jumlah mata terkumpul beliau adalah 52 berbanding Najib 47.

“Mana boleh kira macam tu, tak betul tu. Kita ada sistem, kita main ikut set. Siapa menang majoriti dialah juara,” katanya.


13

Bagus
19

Marah
25

Terkejut
16

Sedih
18

Lawak
20

Bosan

Friends Rank (111 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote azrain98 6-12-2013 03:44 AM
dia pandai main badminton ke suh dia masuk tournament bwf
Quote kambeng_masam 6-12-2013 03:49 AM
sudah2 lah merapu pak najib oii...orang pahang banyak yang menunggu bantuan nihhh.
Quote sekngucing 6-12-2013 03:58 AM
aku ingat menang pru mcm main chess
sapa checkmate sapa, dia menang
Quote Al-Patih 6-12-2013 05:22 AM
membebel banyak lah ...bila lah nak mentabir negara lah ...masa korjo ni ...
Quote HannahMontana 6-12-2013 05:32 AM
Rosmah loves badminton...thats why ...
Quote d-7-0ne 6-12-2013 05:36 AM
bad.jpg
Quote d-7-0ne 6-12-2013 05:37 AM
rosm.png
Quote fairluck 6-12-2013 05:38 AM
azrain98 posted on 6-12-2013 03:44 AM
dia pandai main badminton ke suh dia masuk tournament bwf

Dia mungkin xpandai main bad minton.. tp bini dia pandai..
Quote AdsMsia 6-12-2013 06:14 AM
d-7-0ne posted on 6-12-2013 05:37 AM

wah bersemangat adnan yakoba nengok kak mah main
yg lain tu muka poyo je terpaksa layan kak mah
hehehe
kelakau plak aku nengok
Quote skyreds 6-12-2013 06:17 AM
AdsMsia posted on 6-12-2013 06:14 AM
wah bersemangat adnan yakoba nengok kak mah main
yg lain tu muka poyo je terpaksa layan kak mah
...


Quote AdsMsia 6-12-2013 06:20 AM
skyreds posted on 6-12-2013 06:17 AM

bila hang jadik pom pom girl wanita umnok ni
wahahaha
Quote skyreds 6-12-2013 06:23 AM
AdsMsia posted on 6-12-2013 06:20 AM
bila hang jadik pom pom girl wanita umnok ni
wahahaha

bukan gua..tapi yg tengah tengok kak mah men bad tuh..
Quote MengkuduMasam 6-12-2013 07:37 AM
aku ade kat pwtc mase najib ckp mendelalah nih...

makcik yg dok kat luar tgk screen besor punya laa ber tepuk tangan.... siap ckp "betul tuu.. btul tuh.."

gigih benor mak2 or setgh tu da thp nenek tuh menyokong
Quote pyropura 6-12-2013 07:56 AM

wwooowwww...sehebat Martin Luther King lah negarawan Najib nih...
Quote taji2906 6-12-2013 08:13 AM
tapi najib lawan badminton dgn rosmah... kalau kalahkan kak mah tu siap la najib kena smash kat kepala... walau 21-15, 5-21, 21-16 pun tetap kak mah yg menang... lu berani nak lawan?
Quote Maideen. 6-12-2013 11:58 AM
“Katalah dalam satu perlawanan badminton, Najib melawan Anwar (Anwar Ibrahim), ke Anwar melawan Najib, mana-mana pun tak kisahlah. Dalam set pertama Najib menang 21-15, dalam set kedua Najib kalah 05-21, tetapi set penentu Najib menang 21-16.
“Tentulah dalam perlawanan ini, memenuhi peraturan, pengadil mengisytiharkan Najib menang. Tetapi Anwar membantah tak setuju kerana katanya, jumlah mata terkumpul beliau adalah 52 berbanding Najib 47.

“Mana boleh kira macam tu, tak betul tu. Kita ada sistem, kita main ikut set. Siapa menang majoriti dialah juara,” katanya.


Hahahaha......jelaslah YAB datok Seri najib dah baca post #33 Maideen di sini untuk membantunya memberi penerangan kepada lobai lobai vongok....

http://mforum2.cari.com.my/forum ... ;page=2#pid54688604

Maideen~ Amat terharu........


Quote gaara_X 6-12-2013 12:02 PM
PRU lepas nie ko tahu laa cam ne langit ko....
Quote spiderman80 6-12-2013 12:11 PM
Datuk Seri Najib pernah kalahkan LCW dalam satu friendly match dua tahun lepas.
Quote Maideen. 6-12-2013 12:11 PM
Hehehehehe......tiap kali pilihanraya "Bye bye BN"....

Maideen~ Kagum dengan iltizam lobai malang......

Lihat semua komen(28)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

16-4-2024 07:59 PM GMT+8 , Processed in 0.080672 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top