CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 6481|Reply: 28

Najib kata menang PRU macam main badminton!

[Copy link]
Post time 6-12-2013 03:41 AM | Show all posts |Read mode


Pembangkang Dibidas Enggan Perakui Sistem Pilihan Raya ‘First-Past-The-Post’



    KUALA LUMPUR  – Datuk Seri Najib Razak membidas pembangkang kerana enggan memperakui sistem ‘first-past-the-post’- parti pertama capai majoriti diisytihar menang pilihan raya.

    Presiden UMNO berkata, sistem itu sudah diamalkan sejak pilihan raya 1959 di mana parti pertama yang mencapai majoriti diisytihar menang.
    “Maknanya, semua pilihanraya terbabit apabila Barisan Nasional mencecah 112 daripada 222 kerusi, menurut sistem ini, kita berhak membentuk kerajaan seperti yang dilakukan,” katanya ketika menyampaikan ucapan dasar sempena Perhimpunan Agung UMNO bertema “UMNO: Mewajah Masa Depan” di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

    Najib berkata, analogi untuk kefahaman ramai adalah cerita yang mudah.

    “Katalah dalam satu perlawanan badminton, Najib melawan Anwar (Anwar Ibrahim), ke Anwar melawan Najib, mana-mana pun tak kisahlah. Dalam set pertama Najib menang 21-15, dalam set kedua Najib kalah 05-21, tetapi set penentu Najib menang 21-16.
    “Tentulah dalam perlawanan ini, memenuhi peraturan, pengadil mengisytiharkan Najib menang. Tetapi Anwar membantah tak setuju kerana katanya, jumlah mata terkumpul beliau adalah 52 berbanding Najib 47.

    “Mana boleh kira macam tu, tak betul tu. Kita ada sistem, kita main ikut set. Siapa menang majoriti dialah juara,” katanya.



p/s wahhhhhh pandainya najib






Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2013 03:44 AM | Show all posts
dia pandai main badminton ke suh dia masuk tournament bwf
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 03:49 AM | Show all posts
sudah2 lah merapu pak najib oii...orang pahang banyak yang menunggu bantuan nihhh.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 03:58 AM | Show all posts
aku ingat menang pru mcm main chess
sapa checkmate sapa, dia menang
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 05:22 AM | Show all posts
membebel banyak lah ...bila lah nak mentabir negara lah ...masa korjo ni ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 05:32 AM | Show all posts
Rosmah loves badminton...thats why ...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-12-2013 05:36 AM | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 05:37 AM | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2013 05:38 AM | Show all posts
azrain98 posted on 6-12-2013 03:44 AM
dia pandai main badminton ke suh dia masuk tournament bwf

Dia mungkin xpandai main bad minton.. tp bini dia pandai..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 06:14 AM | Show all posts
d-7-0ne posted on 6-12-2013 05:37 AM

wah bersemangat adnan yakoba nengok kak mah main
yg lain tu muka poyo je terpaksa layan kak mah
hehehe
kelakau plak aku nengok
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 06:17 AM | Show all posts
AdsMsia posted on 6-12-2013 06:14 AM
wah bersemangat adnan yakoba nengok kak mah main
yg lain tu muka poyo je terpaksa layan kak mah
...


Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 06:20 AM | Show all posts
skyreds posted on 6-12-2013 06:17 AM

bila hang jadik pom pom girl wanita umnok ni
wahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 06:23 AM | Show all posts
AdsMsia posted on 6-12-2013 06:20 AM
bila hang jadik pom pom girl wanita umnok ni
wahahaha

bukan gua..tapi yg tengah tengok kak mah men bad tuh..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 07:37 AM | Show all posts
aku ade kat pwtc mase najib ckp mendelalah nih...

makcik yg dok kat luar tgk screen besor punya laa ber tepuk tangan.... siap ckp "betul tuu.. btul tuh.."

gigih benor mak2 or setgh tu da thp nenek tuh menyokong
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 07:56 AM | Show all posts

wwooowwww...sehebat Martin Luther King lah negarawan Najib nih...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 08:13 AM | Show all posts
tapi najib lawan badminton dgn rosmah... kalau kalahkan kak mah tu siap la najib kena smash kat kepala... walau 21-15, 5-21, 21-16 pun tetap kak mah yg menang... lu berani nak lawan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2013 11:58 AM | Show all posts
“Katalah dalam satu perlawanan badminton, Najib melawan Anwar (Anwar Ibrahim), ke Anwar melawan Najib, mana-mana pun tak kisahlah. Dalam set pertama Najib menang 21-15, dalam set kedua Najib kalah 05-21, tetapi set penentu Najib menang 21-16.
“Tentulah dalam perlawanan ini, memenuhi peraturan, pengadil mengisytiharkan Najib menang. Tetapi Anwar membantah tak setuju kerana katanya, jumlah mata terkumpul beliau adalah 52 berbanding Najib 47.

“Mana boleh kira macam tu, tak betul tu. Kita ada sistem, kita main ikut set. Siapa menang majoriti dialah juara,” katanya.


Hahahaha......jelaslah YAB datok Seri najib dah baca post #33 Maideen di sini untuk membantunya memberi penerangan kepada lobai lobai vongok....

http://mforum2.cari.com.my/forum ... ;page=2#pid54688604

Maideen~ Amat terharu........


Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 12:02 PM | Show all posts
PRU lepas nie ko tahu laa cam ne langit ko....
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 12:11 PM | Show all posts
Datuk Seri Najib pernah kalahkan LCW dalam satu friendly match dua tahun lepas.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2013 12:11 PM | Show all posts
Hehehehehe......tiap kali pilihanraya "Bye bye BN"....

Maideen~ Kagum dengan iltizam lobai malang......
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 04:33 AM GMT+8 , Processed in 0.250571 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list