CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kita Tak Boleh Terima LGBT! - PM Ingatkan Suhakam

21-9-2018 04:22 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3612| Komen: 28

Description: "Di Malaysia, ada perkara tertentu yang kita tidak boleh terima (umpamanya LGBT) walaupun sekarang dianggap sebagai hak asasi manusia di negara Barat."
"Di Malaysia, ada perkara tertentu yang kita tidak boleh terima (umpamanya LGBT) walaupun sekarang dianggap sebagai hak asasi manusia di negara Barat."


Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan tidak semua perkara yang dianggap sebagai hak asasi manusia oleh Barat boleh diterima di negara ini termasuk lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan perkahwinan sejenis.



"Sementara kita menerima cadangan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam), kita perlu mengingatkan mereka bahawa sistem nilai kita tidak sama dengan sistem barat.

"Di Malaysia ada perkara tertentu yang kita tidak boleh terima walaupun sekarang dianggap sebagai hak asasi manusia di negara Barat.


"Kita tidak boleh terima umpamanya LGBT, perkahwinan antara lelaki dengan lelaki dan wanita dengan wanita,” katanya pada sidang media seperti dipetik daripada Harian Metro.

Tegasnya lagi, konsep keluarga di Malaysia tidak berubah iaitu terdiri daripada lelaki dan wanita serta anak atau anak angkat.

"Perkahwinan sejenis tidak diiktiraf sebagai keluarga," katanya.

Dalam masa sama, Dr Mahathir berkata, Jawatankuasa Khas Kabinet Mengenai Anti Rasuah (JKKMAR) bersetuju dengan cadangan untuk meminda Akta Suhakam bagi memperkasakan suruhanjaya itu termasuk meningkatkan kuasa Suhakam dalam aspek penguatkuasaan. - CARI

22

Bagus
39

Marah
38

Terkejut
20

Sedih
21

Lawak
29

Bosan

Friends Rank (169 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kucingTomey 21-9-2018 04:24 PM
cakap je la yang kau nak sindir bang non ..hahahaha.....jadi saya rasa teori anwar akan bergabung dengan umno pas mic mca ngan parti2 sabah sarawak utk celen majoriti parlimen dari pkr sebelah azmin yang akan lompat masuk bersatu ...so kita tgok jela nanti
Quote hadibah 21-9-2018 04:31 PM
anak dia pejuang lgbt





Quote SWORKS27 21-9-2018 04:33 PM
kucingTomey replied at 21-9-2018 08:24 AM
cakap je la yang kau nak sindir bang non ..hahahaha.....jadi saya rasa teori anwar akan bergabung de ...

sekarang teori MAHATIR pulak..
M =Mahatir
A = Anwart / Azmin
H = Hadi Awang / Hishamudin
A = Ambiga
T = Teresa Kok
I= ???
R= ????
Quote ra5101 21-9-2018 05:00 PM
Dengar boleh, percaya jangan.
Quote zorrro_03 21-9-2018 05:59 PM
kucingTomey replied at 21-9-2018 04:24 PM
cakap je la yang kau nak sindir bang non ..hahahaha.....jadi saya rasa teori anwar akan bergabung de ...

aku ameen sangat2. aku nak tgk cainis pemakan babi cakap bersembur air liur tu kena dakwa kes beli banglo.  celaka betul cainis jenis pelahap mcm tu.  baru berkuasa beberapa masa dah berani sekau duit. sama je perangai dengan kir toyol...
Quote Decaffeinated 21-9-2018 07:11 PM
bukan tak boleh.... belum boleh...

Quote batmana 21-9-2018 07:45 PM
Decaffeinated replied at 21-9-2018 07:11 PM
bukan tak boleh.... belum boleh...

so, ko kenela mulakan dari diri sndiri
ceraikn bini ko, suh dia cari somi pmpn
soh mak pak ko cerai, suh cari psgn sama jantina

anak2 pmpn ko pn kawinkn dgn lesbi ke apa

pastu, jgn lupe tepek kad jemputan kawin kt forum CI
Quote JohnnySins 21-9-2018 07:47 PM
kucingTomey replied at 21-9-2018 04:24 PM
cakap je la yang kau nak sindir bang non ..hahahaha.....jadi saya rasa teori anwar akan bergabung de ...

saya pun pikiaq benda sama pasa sindiaq anwaq sebab kesah lama.....ni kesah "he was masturbating this man" la ni..wakakakakakkakaa

[youtube]J7g3fZdI1Ag[/youtube]
Quote JohnnySins 21-9-2018 07:51 PM
hari tragedi buat penduboq lgbt di Malaysia...wakakakakakakakakkakakaka
Quote Rounders 21-9-2018 08:09 PM
LGBT bukan untuk diterima didalam kehidupan ,ianya cuma boleh diberi ruang untuk hidup di dalam masyarakat supaya masyarakat boleh betulkan gang LGBT .

LGBT adalah pembunuh umat ,manusia kecelaruan  identiti dan hidup dalam nafsu seks songsang.

Kita  perlu faham bila kita ckp soal LGBT ianya berkenaan seks songsang.

seks songsang =LGBT

LGBT=Seks songsang
Quote zull4rs 21-9-2018 08:27 PM
Edited by zull4rs at 21-9-2018 08:29 PM

Setiap individu LGBT perlu attend psychological examination... sbb kecelaruan gender ni isu sakit mental. Kesian, perlu rawatan segera. Tak ke gila, quote mcm ni "fizikal saya lelaki tapi hati ni wanita" damn
Quote hadibah 21-9-2018 08:34 PM
mahacai semua bodoh2 belaka

Quote cecari 21-9-2018 09:00 PM
hadibah replied at 21-9-2018 08:34 PM
mahacai semua bodoh2 belaka

musti lobai john @Maideen.  kuciwa ...
Quote hadibah 21-9-2018 09:10 PM
cecari replied at 21-9-2018 09:00 PM
musti lobai john @Maideen.  kuciwa ...

stakat maideen lepas bercerai tak bayar nafkah anak tu, aku ludah2kan je





Quote AbukRokok 22-9-2018 12:26 AM
JohnnySins replied at 21-9-2018 07:47 PM
saya pun pikiaq benda sama pasa sindiaq anwaq sebab kesah lama.....ni kesah "he was masturbating t ...

dulu elok je kita bersalam salaman lelaki perempuan
skrg pehhhhhhhh sedara mara pun xleh salam

Quote malaysiaku123 22-9-2018 12:29 AM
Ha elok p nasihat ank tu tun m..
Tahla apa2..
Lantang sgt sokong lgbt
Quote Decaffeinated 22-9-2018 12:39 AM
batmana replied at 21-9-2018 07:45 PM
so, ko kenela mulakan dari diri sndiri
ceraikn bini ko, suh dia cari somi pmpn
soh mak pak ko ce ...

tak payah buat apa2

it will just happen

orang melayu tidak akan selamanya terpenjara minda oleh dogma. ko tanya sikap generasi BBNU skrg terhadap LGBT mereka tidak homophobic macam mak pak mereka. Cina toksah cerita la.

Lihat sahajalah...



Quote Redskin 22-9-2018 12:42 AM
cecari replied at 21-9-2018 09:00 PM
musti lobai john @Maideen.  kuciwa ...

kahkahkah.. Pader Meden kuciwa "you know love"..

@Maideen.
Quote Decaffeinated 22-9-2018 12:43 AM
Rounders replied at 21-9-2018 08:09 PM
LGBT bukan untuk diterima didalam kehidupan ,ianya cuma boleh diberi ruang untuk hidup di dalam masy ...

kepercayaan bahawa LGBT perlu beranak pinak demi kelangsungan ummah sebenarnya yang merbahaya.

biarkan mereka dgn cara mereka (bukan ramai pun) tak perlu paksa2.

ummah straight boleh sahaja hidup dan membiak dengan aman.

it's not like the earth is short of human being.


Lihat semua komen(28)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 07:04 AM GMT+8 , Processed in 0.098179 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top