CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Gosip Socmed Lihat artikel

Tak Masuk Akal Ajar Budak Bunuh Orang Murtad! - Alicia Amin

24-9-2018 05:46 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 12439| Komen: 64|Original author: Oleh: Ain

Description: Selepas satu, satu kenyataannya mengundang kemarahan ramai dan model penuh kontroversi Alicia Amin sekali lagi mencetuskan provokasi apabila mempertikaikan kandungan buku teks SPM bagi subjek Pendidik ...
Selepas satu, satu kenyataannya mengundang kemarahan ramai dan model penuh kontroversi Alicia Amin sekali lagi mencetuskan provokasi apabila mempertikaikan kandungan buku teks SPM bagi subjek Pendidikan Islam.




Sebelum ini, dia lantang bersuara mengenai isu golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) terutama berhubung isu hukuman sebat yang dikenakan terhadap pasangan lesbian di Terengganu.

Terbaru, Alicia menolak mentah-mentah mengenai hukuman bunuh terhadap murtad seperti terkandung dalam buku teks berkenaan.



"Tiada apa yang rasional untuk menjatuhkan hukuman bunuh," katanya.


Kredit foto: IG Alicia Amin

"Malaysia selangkah saja lagi sebelum remaja mula melakukan tembakan rambang di sekolah," tulisnya di Twitter.



Netizen di laman sosial menyifatkan Alicia seorang yang bias terhadap agama sendiri kerana membuat dakwaan tanpa mengambil kira kedua-dua sudut.


Kredit foto: Twitter

Rasional atau tidak, setiap orang perlu menghormati agama sendiri mahupun agama lain. Rasanya Alicia perlu mengkaji terlebih dahulu dan bertanya kepada yang lebih arif mengenai isu ini, bukan sewenang-wenangnya membuat tuduhan berat sebelah seperti ini. - CARI
17

Bagus
40

Marah
27

Terkejut
38

Sedih
20

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (163 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Rounders 24-9-2018 05:55 PM
Alicia Amin ni terpengaruh dgn diri dia sendiri
Quote RatuDunia94 24-9-2018 06:17 PM
Dan2 sheols rajin menelaah buku teks agama..
Quote ashilalat 24-9-2018 06:42 PM
Rounders replied at 24-9-2018 05:55 PM
Alicia Amin ni terpengaruh dgn diri dia sendiri

Alicia amin ni bukan ko ke? Bahasa dah sama ke arah menuju kemurtadan..wajib direjam!
Quote Lollipop111 24-9-2018 06:50 PM
Yang baik2x tak nak puji ker??? seperti menutup aurat untuk memelihara kehormatan kaum hawa daripada pandangan liar???
Quote grouper 24-9-2018 06:51 PM
Saja wat status provok buat apa..
Quote newyork 24-9-2018 06:54 PM
Lollipop111 replied at 24-9-2018 06:50 PM
Yang baik2x tak nak puji ker??? seperti menutup aurat untuk memelihara kehormatan kaum hawa daripada ...

Yg tu dia tutup mata bab tu
Quote Grr1234 24-9-2018 07:15 PM
Comeinya kucing tu tengok camera
Quote melnanzz 24-9-2018 07:21 PM
RatuDunia94 replied at 24-9-2018 06:17 PM
Dan2 sheols rajin menelaah buku teks agama..

Alhamdulillah.... semoga selepas ini, AA rajin2 baca quran pulak...
Quote Nenasketum 24-9-2018 07:43 PM
Reti membaca rupanya dia, paham melayu pulak.. Baguih ler tu.
Quote stania83 24-9-2018 07:48 PM
Betul lah apa dia ckp tu
Quote Rounders 24-9-2018 07:48 PM
ashilalat replied at 24-9-2018 06:42 PM
Alicia amin ni bukan ko ke? Bahasa dah sama ke arah menuju kemurtadan..wajib direjam!

bahalol nya ko

benci sgt ke ko ke Alicia sehingga dikatakan aku itu Alicia
Quote fadz84 24-9-2018 07:49 PM
Grr1234 replied at 24-9-2018 07:15 PM
Comeinya kucing tu tengok camera

Tp geli tgk yg blkg pegang meow tu.. euwwww..
Quote ira_229 24-9-2018 08:22 PM
Dia ni berlakon dah kayu...semak kat alamatnya cinta...
Quote acikbajuhijau 24-9-2018 08:25 PM
Bunuh 302 kanun keseksaan. Hrmmm... Konteks ini bagaimana pula ye? Acik harap masing masing rasional sebab membunuh ni jangan main main sama macam agama. Sebaiknya biar Tuhan je yg hukum.
Quote red_velvet 24-9-2018 08:25 PM
Kucing tu muka bengang kena bersandar kat nasi lemak seposen
Quote noreen 24-9-2018 08:30 PM
Die ni ada spm ke?
Quote scarflicious 24-9-2018 08:33 PM
Baca buku agama rupanya... Ingatkan tak da agama.
Quote melnanzz 24-9-2018 08:53 PM

Mungkin baru nak ambik kot? Tu sbb baru bukak buku SPM
Quote tyrande_81 24-9-2018 09:15 PM
Takde lagi budak spm tembak kawan sekelas dia yg didakwa murtad. So chill out Alicia. You just overreacting.

Lihat semua komen(64)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 08:06 PM GMT+8 , Processed in 0.093115 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top